וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: ההיסטוריה של גשר מעריב

20.8.2015 / 14:32

לא רק הפיצוץ מגניב: הגשר התל אביבי, שהגיע לסוף ימיו, נושא עמו מטען היסטורי מעניין. צפו בכתבה מאולפן וואלה! NEWS ותוכלו לומר: גשר מעריב – וואלה, הבנתי

עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך, תחקיר: נועה שוסטרמן

כשאזרחי ישראל והעולם כולו התעוררו בבוקר הארבעה ביולי 1976 נכונה להם תדהמה: כמאה נוסעי מטוס אייר פראנס, רובם ישראלים ויהודים, שנחטפו על ידי טרוריסטים לאנטבה, אוגנדה, שוחררו בפעולת קומנדו נועזת של צה"ל, שתיזכר כאחת מפעולות הצבאיות הגדולות בכל הזמנים: מבצע כדור הרעם, מבצע אנטבה.

שלושה ימים אחר כך, בשבעה ביולי, נחנך בשעה טובה גשר עילי חדש בטבורה של המדינה - הצומת שבין מה שנקרא אז דרך פתח תקווה ורחוב קרליבך בתל אביב. השפעת המבצע ההרואי הדהדה עדיין בישראל ובמהרה הוחלט לקרוא לגשר, שבזמן העבודות כונה גשר קרליבך, "גשר הנשרים" לכבוד החיילים שהשתתפו במבצע, על סמך הפתגם: "מנשרים קלו, מאריות גברו". זה היה האתר הראשון בישראל שנקרא על שם או לכבוד מבצע אנטבה.

עוד בנושא:
מסכי ענק ומקומות VIP: האם התל אביבים ישכימו לפיצוץ גשר מעריב?
מחכים רק למשטרה: "ניתנו כל האישורים להריסת גשר מעריב"
"היחידה בארץ בתפקיד": האישה שתפוצץ את גשר מעריב

עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
ההכנות להריסת גשר מעריב, השבוע/ניב אהרונסון

"תהילת עולם" הובטחה לחיילים על גבי האנדרטה שהוקמה בצומת - הגשר, לעומת זאת, כבר לא יתקיים לעולם. יחד עם זאת, כמעט כבר מימיו הראשונים אף אחד לא הכיר את שמו הרשמי של הגשר וכולם כינו אותו: "גשר מעריב". למה הוא נקרא כך – ומה הסיכוי שנמשיך לקרוא כך לצומת במקום? מה אורכו של הגשר וכמה הקמתו עלתה? אילו אירועים היסטוריים התרחשו בקרבתו? ואיך קשורה לנושא צומת עלית ברמת גן?

לקראת הריסת גשר מעריב ביום שישי בבוקר צפו בכתבה מאולפן וואלה, ותוכלו לומר: גשר מעריב – וואלה, הבנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully