וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט הצבאי הראשי החדש: אלוף-משנה שרון אפק

17.8.2015 / 14:13

שר הביטחון הודיע על המינוי של אפק, שיחליף את דני עפרוני לאחר ארבע שנים בתפקיד. במסגרת תכנית ההתייעלות של צה"ל, אפק יקודם לדרגת תא"ל ולא לאלוף כפי שהיה עד כה. יעלון: "בעל ניסיון משפטי עשיר ומגוון"

אלוף משנה שרון אפק, הפרקליט הצבאי הראשי בצה"ל.. דובר צה"ל
אלוף-משנה שרון אפק/דובר צה"ל

שר הביטחון משה יעלון מינה היום (שני) את אלוף-משנה שרון אפק לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי בצה"ל. עם המינוי יועלה אל"מ אפק לדרגת תת-אלוף ויחליף את הפרקליט הצבאי הנוכחי אלוף דני עפרוני, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות. במסגרת תכנית ההתייעלות של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שהמינוי של אל"מ אפק התקבל בתיאום עמו ובהמלצתו, לא יקודם בהמשך אפק לדרגת אלוף, כפי שהיה נהוג עד כה.

במסגרת הליך הבחירה, קיים שר הביטחון שורה של התייעצויות עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, עם קצינים בכירים, עם פרקליטים צבאיים בעבר ובהווה ועם אנשי מערכת המשפט וגורמים נוספים שהיו בקשרי עבודה עם המועמדים לתפקיד. בסיום ההליך נבחר אל"מ אפק, שהיה בשנתיים האחרונות מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. לפני כן כיהן כסגן הפרקליט הצבאי הראשי ובשורת תפקידים משפטיים נוספים בצה"ל.

"אל"מ אפק הוא בעל ניסיון משפטי עשיר ומגוון, אשר יסייע לו לפקד על הפרקליטות הצבאית ולהוביל אותה", אמר שר הביטחון. "אל"מ אפק מביא עמו לתפקיד מקצועיות רבה, יושר, חוט שדרה ערכי וראייה משפטית וצבאית רחבה. אלו תכונות חשובות ביותר נוכח האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני הפרקליטות הצבאית, הן הפנימיים והן החיצוניים".

יעלון על הסכם הגרעין: "נגן על עצמנו בכוחות עצמנו". יותם רונן
שר הביטחון יעלון/יותם רונן

לדברי יעלון, "הזירה המשפטית-צבאית הפכה בשנים האחרונות לבעלת חשיבות רבה, והיא מורכבת, רוויית אתגרים ומחייבת הבנה עמוקה של הדין הבינלאומי. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בצורך בהענקת לגיטימציה משפטית לפעילות צה"ל מול ארגוני טרור חסרי מעצורים המסתתרים מאחורי מגנים אנושיים ובמוסדות אזרחיים, בהגנה משפטית על מפקדים ולוחמים מפני תביעות ברחבי העולם ובשמירה על ערכי צה"ל.

שר הביטחון עוד הוסיף כי "אל"מ אפק בקיא בסוגיות אלו ואחרות, ומכיר היטב את המערך כולו והאנשים המצוינים המשרתים בו, שעושים לילות כימים כדי להגן משפטית על לוחמי ומפקדי צה"ל. אני בטוח שהוא ידע להמשיך בדרכם של קודמיו ולהביא את הפרקליטות הצבאית אל פסגות מקצועיות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully