וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע שני ביממה: מחבל דקר לוחם מג"ב בשומרון - וחוסל

16.8.2015 / 1:14

שעות לאחר פיגוע הדקירה בכביש 443, שבו נפצע חייל צה"ל באורח קל, דקר מחבל לוחם משמר הגבול בצומת הבתות ופצע אותו באורח קל. לוחם אחר, שירה בדוקר: "כשמדובר באירוע שנמשך כמה שניות בודדות, אין זמן להסס". לשכת אבו מאזן גינתה את "רצח" המחבל

צילום: קודס נט, חטיבת דוברות המשטרה, עריכה: טל רזניק

(מוקדם יותר היום: פיגוע דקירה בכביש 443)

שעות לאחר הפיגוע בכביש 443, פיגוע דקירה נוסף נגד חיילים: מחבל דקר אתמול אחר הצהריים (שבת) לוחם משמר הגבול בצומת הבתות, לא הרחק מצומת תפוח שבשומרון, ופצע אותו באורח קל. לוחם אחר, שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, ירה לעבר המחבל והרג אותו. הלוחם הפצוע מטופל במקום ויפונה בהמשך לבית החולים.

מחקירה ראשונית עולה כי במהלך פעילות יזומה של מג"ב באזור, הקימו הלוחמים מחסום במקום. בשלב מסוים הסתער לעבר אחד הלוחמים מחבל, כנראה מטול כרם, שלף סכין ודקר אותו. דובר מג"ב סיפר כי לוחם שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, פתח, כאמור, באש לעבר המחבל וחיסל אותו.

עוד באותו נושא:
בפעם השנייה השבוע: פיגוע דקירה בכביש 443 מצפון לירושלים
גורמים ביטחוניים: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים

פיגוע הדקירה באזור צומת תפוח. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
סכין שאותה נשא המחבל/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

רב-שוטר ב', לוחם משמר הגבול אשר נטרל את המחבל, שחזר את הדקירה. "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות", סיפר. "תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע והבנתי שצריך לפעול ומהר - ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל".

לדבריו, "כשמדובר באירוע שנמשך כמה שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי. ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול. לשמחתי, המחבל נוטרל עוד טרם הצליח להשיג את מטרתו".

מפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב, שיבח את פעולתם המהירה והנחושה של הלוחמים. "הלוחמים גילו עירנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם", אמר. "במענה מבצעי מהיר ונחוש, הם מנעו את החמרת האירוע. פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך".

גם שר הביטחון, משה יעלון, שיבח את הלוחמים. "אני מבקש לשבח את לוחמי צה"ל ומשמר הגבול על תגובתם המהירה, שפגעה ונטרלה את המחבלים שדקרו את חבריהם, היום בכביש 443 ובשומרון", אמר. "בכך הוכיחו הלוחמים מקצועיות, נחישות ויכולת מבצעית גבוהה, כפי שנדרש בלחימה בטרור הפלסטיני, ובכלל. יידע כל מי שמנסה לפגוע בחיילי צה"ל, בשוטרי משמר הגבול או באזרחי ישראל, כי דמו בראשו. המאבק בטרור הפלסטיני, הן הארגוני והן זה המבוצע על ידי בודדים, הוא מורכב ודורש יד ברזל, אורך רוח ושיקול דעת, וכך אנו פועלים".

אירועי הטרור בחודשים האחרונים:

לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינתה אמש את ישראל על "פשע רצח הצעיר רפיק כאמל אל-תאג'", המחבל הדוקר. בהודעה נאמר כי "לא ניתן לשתוק על סדרת מעשי ההרג היום-יומיים שמבצע הכיבוש" וכי "המצב הנוכחי לא יימשך". כמו כן, נמסר כי ישראל היא שנושאת באחריות ל"הסלמה המסוכנת".

פיגוע הדקירה באזור צומת תפוח. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בצומת הביתות/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

מוקדם יותר אתמול דקר מחבל חייל במחסום בל שבכביש 443 ופצע אותו באורח קל. כוחות שהיו במקום, ממערב להתנחלות בית חורון, ירו לעבר הדוקר והוא נפצע באורח קל בידו. החייל והמחבל פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים באמצעות כלי רכב צבאי. לדברי החיילים, המחבל פנה אליהם וביקש מים, ואז הוציא סכין ודקר את אחד מהם.

בתחקיר שבוצע בשטח על ידי גורמי ביטחון סיפק המחבל את המניע למעשיו. "אף אחד לא שלח אותי. רבתי עם אבא שלי. נמאס לי מהבית אז החלטתי לבצע פיגוע", אמר גורם ביטחון שהיה בתחקיר.

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully