וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתקרית האלימה של הרכש החדש של הפועל ירושלים: "אנחנו גברים לפני שאנחנו ספורטאים"

12.8.2015 / 8:05

אי. ג'יי רולנד, שחתם בהפועל ירושלים, היה מעורב בתקרית חמורה שבה תקף אוהד שפרץ למגרש. הוא נקנס על ידי היורוליג ב-30 אלף יורו: "הוא רץ על הפרקט ותקף חברים שלי, ואני הייתי אמור לא להגיב?"

אימג'בנק GettyImages

הפועל ירושלים החתימה אתמול (שלישי) את הגארד האמריקאי-בולגרי, אי. ג'יי רולנד, שחתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת. הבעלים אורי אלון כתב בדף הפייסבוק שלו ש"החתמנו שחקן שרצינו הרבה מאוד זמן, קשוח מאוד", ואכן, רולנד היה מעורב בתקרית שבה חשף חלק מה"קשיחות" שלו.

אי. ג'יי רולנד, כדורסלן אמריקאי. GettyImages
"אני מתנצל על כך שהאירוע קרה, אבל לא על המעשים שלי". רולנד/GettyImages

התקרית החמורה הייתה במשחק יורוקאפ בין בודוצ'נוסט המונטנגרית לבאנביט הטורקית. אוהד מונטנגרי פרץ למשחק במפעל השני בחשיבותו ביבשת ודחף את סמי מחיה האורח. רולנד, חברו לקבוצה, הגיב במתקפה משלו על האוהד, כשדחף אותו בעוצמה והעיף אותו למרחק של חמישה מטרים. השופטים עצרו את המשחק בצורה מידית וחידשו אותו אחרי כמה דקות של רגיעה, עד שבסיום ניצחה באנביט 68:74.

בעקבותו אותו ערב, בילה רולנד (יחד עם סמי מחיה שהותקף) בתחנת המשטרה במונטנגרו, ונקנס ב-800 יורו על המכה ששלח לאוהד בודוצ'נוסט. האוהד שתקף אותו נשפט ל-60 ימים בלבד בכלא המונטנגרי. כמה ימים לאחר מכן רולנד נקנס על ידי היורוליג ב-30 אלף יורו בשל אלימות נגד הציבור.

"אני רוצה לומר שאני לא מעודד אלימות, על המגרש או מחוצה לו, אבל אנחנו גברים לפני שאנחנו ספורטאים", כתב רולנד לאחר התקרית, "אנחנו נוסעים למדינות זרות בשם הספורט, כשאנחנו בונים על הארגון של המארחים שיספקו לנו את ההגנה הנדרשת. בהרבה מהאולמות הללו יש פחות אבטחה ממה שצריך ביחס לכמות הקהל, כך שאנחנו חשופים אם מישהו רוצה לתקוף אותנו. אנחנו נמצאים בטריטוריה לא מוכרת, ובמספרים קטנים מאוד.

"אני מבלה יותר זמן עם החברים שלי לקבוצה מאשר עם המשפחה שלי בארצות הברית, ככה שאנחנו בונים קשרים והופכים להיות קרובים. אני לא מאמין שמישהו מהחברים שלי לקבוצה ייתן לדבר כזה לקרות אם הייתה לו את ההזדמנות לעצור את זה. אנחנו כל הזמן שומעים סיפורים על קבוצות שהותקפו על ידי 'אוהדים', ושהיו צריכים להגן על עצמם. ה'אוהד' תקף מאחור, בגבו, את חברי לחדר והקפטן לקבוצה קית' סימונס מבלי שהוא ראה. לקית' יש פגיעה בדיסק והוא עובר טיפולים כדי שיוכל לשחק. התוקף יכל לסיים לו את הקריירה או אפילו גרוע יותר אם היה פוגע בו בצורה הלא נכונה.

"איך מענישים אותנו על זה שאנחנו מגנים על עצמנו? אדם רץ על הפרט ותוקף שניים מהחברים שלי, ואנחנו אמורים לא לעשות כלום? ל'אוהד' יכול היה להיות נשק ויכול היה לפצוע אותנו או גרוע מכך. אני מתנצל על כך שהאירוע קרה, אבל לא על המעשים שלי בתגובה לאותו 'אוהד'. המעשים הללו היו צריכים להיעצר לפני שקרו. זה רק מראה למה צריך אבטחה ברמה גבוהה יותר, אירועים כאלה הורסים את המשחק".

עוד באותו נושא

הפועל ירושלים: אי. ג'יי רולנד חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת

לכתבה המלאה
אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
יאהבו את הרכש החדש? אוהדי הפועל ירושלים/ברני ארדוב

רולנד בן ה-32, המשחק בעמדת הגארד, נולד בקליפורניה אך מחזיק גם בדרכון בולגרי. בעברו שיחק באוסטרליה, בגרמניה ובספרד, לפני שהגיע ב-2013 לבנביט הטורקית, בשורותיה שיחק עד לסיום העונה הנוכחית ולפני שנתיים היה ה-MVP של ליגת ה-VTB. בעונה החולפת שותף ב-18 משחקים ביורוקאפ יחד עם הטורקים, וקלע 13.6 נקודות בממוצע למשחק יחד עם 4.3 אסיסטים, 3.5 ריבאונדים ו-1.3 חטיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully