וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד במונופול הרבנות: בציונות הדתית מקימים רשת גיור עצמאית

10.8.2015 / 16:45

רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב נחום רבינוביץ' והרב דוד סתיו, הקימו רשת פרטית של בתי דין לגיור קטינים ומבוגרים המהווה אלטרנטיבה ליברלית לגיור המוסמך שבו מכירה ישראל. לטענתם, "זה עניין של זמן" עד שישראל תכיר במתגיירים העוברים הליך עצמאי

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(תגובתו של נפתלי בנט לביטול רפורמת הגיור, לפני כחודש)

המרד ברבנות הראשית לישראל צובר תאוצה: רבנים בכירים בציונות הדתית הקימו לאחרונה את "גיור כהלכה", רשת פרטית של בתי דין לגיור עבור קטינים ומבוגרים. הרבנים, בראשם הרב נחום רבינוביץ', מחשובי הרבנים בציונות הדתית, גיירו היום (שני) שישה אנשים, דור שני לעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. על אף שהרבנים לא יודו בכך, מדובר באלטרנטיבה ליברלית לגיור המוסמך שבו מכירה מדינת ישראל.

בין הרבנים הנוספים שייטלו חלק בהובלת בתי הדין: הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון; הרב ראם הכהן, ראש ישיבת עתניאל; הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת ויו"ר "אור תורה סטון"; והרב דוד סתיו, המשמש רב היישוב שוהם, יו"ר רבני צוהר ויו"ר עמית ב"אור תורה סטון", וכן רבנים נוספים.

לקריאה נוספת:
מתנת פרידה? שני העוזרים של דנינו ילמדו בארה"ב - על חשבון המשטרה
סוף לפרשה: הנערה החרדית מאלעד קיבלה פטור מצה"ל
משיכת משקיעים מחו"ל ומאבק בגרעין: החלה עונת הנסיעות של נתניהו

הרב דוד סתיו. עומר מירון
"ניתן יהיה להעביר דרכם את כל המתגיירים שירצו". הרב דוד סתיו/עומר מירון

הרצון של הרבנים סתיו וריסקין לגייר נתקל בעבר בהתנגדות נחרצת של הרבנות הראשית, בראשם הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף. במהלך דיון שהתקיים בחודש פברואר בשנה שעברה על חוק הגיור, שטורפד לאחרונה, האשים הרב לאו שמדובר ב"חוק פרסונלי" שנועד לאפשר לשני רבנים מקלים במיוחד להקים בתי-דין לגיור - הרבנים סתיו וריסקין. בין היתר אמר כי "ניתן יהיה להעביר דרכם את כל המתגיירים שירצו". הרב יוסף, שהשתתף אף הוא בשיחה, אמר כי הסיבה שחברי הכנסת מבקשים דווקא את הרבנים הללו היא כדי לייצר הליך גיור מזורז. "לשניהם יש עמדה מיוחדת", אמר. אחת הסיבות ככל הנראה להקמת בתי הדין לגיור היא העובדה שהח"כים החרדים טרפדו לאחרונה את רפורמת הגיור, שנועדה להקל על המתגיירים.

אף שישראל לא מכירה בגיורים עצמאיים, מה שעלול לעורר בעיה אצל המתגיירים בבתי הדין העצמאיים, הרבנים אומרים כי "זה עניין של זמן". לטענתם, "בתי הדין החדשים יעמדו על קיום דרישות ההלכה בגיור באופן מלא לצד ליווי המתגיירים לאחר הגיור וכי מדובר במהלך שנועד לתת מענה לאלפי אנשים שמעמדם האישי אינו יכול להיות מוסדר במצב העניינים הקיים". הם קראו ל"רבנים וראשי הארגונים ולראשון לציון, הרב יצחק יוסף, לשתף פעולה עם המיזם החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully