וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שנה לסינגפור: ביקור קטן במדינת המיליונרים

שי ילין

12.8.2015 / 15:20

החגיגות המושקעות לרגל יובל להיווסדה של סינגפור, שהחלו בשבוע שעבר, אמורות להימשך כל השנה בליווי הפקות ענק, קרנבלים ואירועים גרנדיוזיים. שי ילין קפץ מהפיליפינים לביקור באחת משלוש המדינות העשירות בעולם, שהולכת להיות היעד המיוחד של התקופה הקרובה

50 שנה לעצמאות סינגפור, אוגוסט 2015. AP
חוגגים 50. זיקוקי דינור בקו הרקיע של סינגפור/AP

סינגפור חוגגת בימים אלה ממש 50 שנה לעצמאותה, והחגיגות הצבעוניות והמושקעות אמורות להימשך לכל אורך השנה בליווי של הפקות ענק, קרנבלים לאומיים, הופעות מרהיבות ואירועים גרנדיוזיים מכל הסוגים.


עוד טיולים מיוחדים בעולם בוואלה! תיירות:
הסוד השמור של אירופה: הכל על טיול משפחתי באוסטריה
גלידה באירו, בירה בשניים: חופשה בברטיסלבה
עם התרמיל והמצלמה: 8 הטרקים המרהיבים בעולם


במסע האחרון שלי מהפיליפינים לארץ, יצא לי לעצור בעיר-מדינה יוצאת הדופן הזו, שמדורגת די בקביעות בין שלוש המדינות העשירות בעולם. בביקור הקצרצר הספקתי לאכול ארוחת בוקר במלון עתיק ויוצא-דופן ולטייל בכמה גנים ירוקים ומהוללים, ביניהם הגנים הבוטניים של סינגפור, שהוכרזו רק לפני שבועות ספורים כאתר מורשת עולמית של אונס"קו.

מדובר בגנים הבוטניים הטרופיים הראשונים והיחידים בעולם, שאי פעם הוכנסו לרשימה היוקרתית של אונסק"ו. עם כ-4.5 מיליון מבקרים בשנה, גם ב-TripAdvisor מככבים הגנים של סינגפור מ-2013 במקום הראשון ברשימת "הפארקים האהובים באסיה".

חגיגות 50 שנה סינגפור. רויטרס
חגיגות היובל לסינגפור/רויטרס
הגנים הבוטניים סינגפור. ShutterStock
הוכנסו לרשימה היוקרתית של אונסק"ו. הגנים הבוטניים סינגפור/ShutterStock

הגנים הבוטניים של סינגפור הוקמו לפני 156 שנים (ב-1859), עוד כשזו הייתה מושבה קולוניאלית של האימפריה הבריטית. הם משתרעים על שטח נרחב של 740 אלף מ"ר, ונחשבים גם לגנים הבוטניים היחידים בעולם הפתוחים מ-5 בבוקר עד 12 בלילה, לאורך כל ימות השנה, ללא הפסקה, ויש להדגיש - הכניסה אליהם היא בחינם (חוץ מגן אחד ומיוחד, שיפורט בהמשך).

איך כשנכנסים בחופשיות אל תוך הגנים הבוטניים - ההרגשה המיידית היא כמו ביקור בחממה טרופית, אלא שכאן להבדיל יש אגמים, נחלים נסתרים, מפלי מים רועשים והמון מסלולים מרהיבים המקושטים באלפי זנים (למעלה מ-10,000!) של פרחים וצמחים צבעוניים וריחניים, כולל אורכידאות, דקלים וזנגבילים מסוגים שונים.

המסלולים הטרופיים מובילים לאטרקציות הקסומות והייחודיות של הגנים הבוטניים, ביניהם "גן הג'ינג'ר", "גן האורכידאות הלאומי", "גן הניחוחות", "גן ההילינג", ו"גן האבולוציה". בגן הניחוחות, לדוגמה, אפילו העלים והפירות של כל צמח וצמח מפרישים ריחות אקזוטיים המספקים חווייה ארומטית יוצאת דופן.

גן האורכידיאות הלאומי הוא היחיד שגובה תשלום כניסה (5$), וזאת לאור העובדה שהוא מתפקד גם כאחד מגופי המחקר המתקדמים ביותר בעולם בנושא אורכידאות, ומהווה חלוץ בתחום הגידול של בני-כלאיים. סיור בגן המופלא חושף אתכם לאוסף הגדול ביותר בעולם של אורכידאות - 1,200 זנים שונים וכ-2,000 בני-כלאיים. האורכידאה המפורסמת ביותר בגן היא "Vanda Miss Joaquim"' הוורודה, שנבחרה להיות הפרח הלאומי של סינגפור.

עוד באותו נושא

הכחול הגדול: 10 בריכות שחייה מדהימות ברחבי העולם

לכתבה המלאה
סופרטרי הגנים ליד המפרץ סינגפור. ShutterStock
עצי ענק מלאכותיים בשם "סופרטרי" בגנים הבוטניים ליד מפרץ סינגפור/ShutterStock
מלון ראפלס סינגפור. ShutterStock
Vanda Miss Joaquim הוורודה - הפרח הלאומי של סינגפור/ShutterStock

טיפה היסטוריה על המדינה הירוקה והעשירה הזו: סינגפור נוסדה על ידי מדינאי בריטי בשם סיר סטרמפורד ראפלס (Stamford Raffles) אי-שם בשנת 1819, וגדלה בתור קולוניה בריטית במשך כמעט מאה שנה. סינגפור קיבלה את עצמאותה רק ב-1965, לאחר שלמעשה "נזרקה" מפדרציית מלאיה, שהפכה למלזיה של היום. באותם ימים של אי-וודאות, ראש ממשלתה הראשון של סינגפור - לי קואן יו, ממש בכה מול מצלמות הטלוויזיה כאשר נאלץ לבשר לאזרחיו על ההיפרדות ממלזיה. העם הסינגפורי בכה עם מנהיגו הנערץ ולא ידע מה טומן לו העתיד.

אולם הפלא ופלא, ובתוך פחות מ-50 שנה הפך לי קואן יו את סינגפור לאחת המדינות המודרניות, הנקיות והבטוחות ביותר בעולם. כיום ובדיעבד, כאשר למעלה מ-90% מהאזרחים מחזיקים בית בבעלותם, וכל אדם שישי הוא מיליונר (האחוז הגבוה בעולם!), ולמדינה תמ"ג לנפש הגדול פי ארבע מזה במלזיה - נראה לי כי הסינגפורים הפסיקו מזמן לבכות, וכנראה שלא היו רוצים לשנות את דפי ההיסטוריה.

אם מדברים על היסטוריה, אז את ארוחת הבוקר הקצרה שלי בסינגפור עשיתי במלון "ראפלס" (Raffles Hotel), הקרוי על שמו של המייסד הבריטי של סינגפור. המלון הנחשב לאחד המלונות העתיקים בעולם ולאחד האחרונים מהמאה ה-19, והביקור בו אכן מרגיש כמו להיות לפתע באימפריה הבריטית של פעם, או בסט מרתק של "אינדיאנה ג'ונס". במלון הנודע, שהוקם ב-1887 וממוקם ברובע הקולוניאלי (Colonial District) של סינגפור - ביקרו אגדות רבות מן העבר, ביניהן שחקני הקולנוע ג'ון ויין, צ'ארלי צ'אפלין, אווה גרדנר וליז טיילור. כיום יש במלון סוויטות הקרויות על שמם.

בתקופת השפל הגדול (בשנים 1929-1939) נכנס מלון "ראפלס" לצרות פיננסיות חמורות ואף הגיע לכונס נכסים, אך בסופו של דבר ניצל וחזר לתפקד ולשגשג, עד שפרצה מלחמת העולם ה-2. בסופה של המלחמה ב-1945, לאחר שהיה תחת כיבוש של הצבא היפני במשך שנים - הפך המלון למחנה של שבויי מלחמה. כיום, כל ביקור במלון, שהפך מזמן לאחד האייקונים הלאומיים של סינגפור, הוא ללא ספק כמו ביקור באתר היסטורי. לכבוד חגיגות היובל של סינגפור, גם מלון "ראפלס" חוגג לכל אורך השנה עם סיורים מרתקים במרחביו, הופעות ועוד. כמה יעלה שם לילה? בתקופה הקרובה בין 430 ל-500 דולרים.

מלון ראפלס סינגפור. ShutterStock
נחשב לאחד העתיקים בעולם. מלון ראפלס, סינגפור/ShutterStock
מלון ראפלס סינגפור. ShutterStock
במלון יש סוויטות הקרויות על שם סלבס שהתארחו בו/ShutterStock

טיפים לביקורון בסינגפור בחודשים הקרובים

סינגפור חוגגת את עצמאותה בסטייל מדי שנה, אך לכבוד היובל - מדובר בחגיגות הגדולות ביותר אי-פעם, שיימשכו עד סוף השנה, אז צפו להופעות רבות, קרנבלים ואירועים מכל המינים. בספטמבר לדוגמה, יחגגו את חידוש הגלריות הקבועות של המוזיאון הלאומי, שבמסגרתן יסופר את סיפורה של סינגפור באמצעות מסע חווייתי שיצטרכו המבקרים לחוות.

בחודש נובמבר יושקו בין היתר הגלריה הלאומית החדשה של סינגפור, ו-"הליכת היובל" (Jubilee Walk) - מסלול הליכה מסומן חדש שיכלול גשר מיוחד להולכי רגל, שיעבור בין האתרים ההיסטוריים המרכזיים של עיר המדינה הקטנה. לאורך מסלול ההליכה החדש נבנו מרחבים שונים עבור אירועים ציבוריים והופעות, והוא ישתרע מפארק מריליון (Merlion Park) ועד למארינה פרומנדה (Marina Promenade).

ולחובבי הספורט, בדצמבר יתקיימו בסינגפור לראשונה משחקי הספורט לנכים של ASEAN (איחוד מדינות דרום-מזרח אסיה).
ולמי שמבקר בסינגפור ומפספס בטעות את הגנים הבוטניים, אל דאגה - גם ברגעים האחרונים לפני הטיסה הביתה, תוכלו אפילו לבקר בגנים ירוקים בתוך נמל התעופה של סינגפור. נמל צ'אנגי הנודע, שנבחר גם השנה ל"נמל התעופה הטוב בעולם", הינו הראשון אי-פעם שהקים בתוככיו גן פרפרים, בנוסף על גן חמניות, וכמובן - גן אורכידאות קטן.

הכותב הוא איש עסקים המתגורר במנילה ומנהל את אתר האינטרנט "ישראלי על האי", פורטל לישראלים המבקשים לדעת על הפיליפינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully