וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי חנך את תעלת סואץ החדשה: "נביס את הטרור במצרים"

הנשיא חנך את פרויקט הדגל שלו בהשתתפות אלפי אנשים ונציגים מהעולם, תחת אבטחה כבדה מחשש לפיגועים של דאעש. התעלה נחפרה בתוך שנה אחת, והמצרים מקווים שתגדיל את הכנסות המדינה הענייה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יום היסטורי: נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי חנך היום (חמישי) בטקס חגיגי את תעלת סואץ החדשה. הנשיא הגיע לבוש במדי צבא לטקס החגיגי, שנערך בנמל איסמאעיליה בהשתתפות אלפי אזרחים מצרים ואורחים מרחבי העולם בהם נשיא צרפת וראש ממשלת רוסיה. לפי דיווחים שונים, מסוקי קרב ויותר מעשרת אלפים חיילים מאבטחים את הטקס, מחשש לפיגועים שיבצע ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הפועל בחצי האי סיני. "נביס את הטרור", הבטיח הנשיא. יום חופש הוכרז היום במצרים כדי שהאזרחים יוכלו להשתתף בטקס ובחגיגות נוספות שנערכות ברחבי המדינה.

התעלה הנחנכת היא מיזם ענק ושאפתני, בעלות של תשעה מיליארד דולרים, שהפכה לפרויקט הדגל של א-סיסי. מדובר למעשה בתעלה נוספת ורחבה יותר שנחפרה במקביל לתעלת סואץ המקורית, וכמוה מחברת בין הים התיכון לים האדום (ים סוף). התעלה החדשה צפויה להכפיל את היקף השיט בנתיב. החפירה, שנוהלה על ידי חיל ההנדסה של צבא מצרים, נעשתה במהירות הבזק, והסתיימה בדיוק שנה לאחר שהכריז א-סיסי על תחילתה.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי משקיף על תעלת סואץ החדשה בטקס החנוכה שלה, 6 באוגוסט 2015. רויטרס
פרויקט הדגל של שלטונו. הנשיא א-סיסי בטקס, היום/רויטרס

מדובר בפרויקט הדגל של הנשיא א-סיסי, שעלה לשלטון במדינה ב-2013. לאחר השקעות הענק, תולים השלטונות במצרים תקוות גדולות בתעלה החדשה: לפי ההערכות, בעוד שמונה שנים היא אמורה להכניס לקופת מצרים 13 מיליארד דולר בשנה (יותר מכפול מהכנסות התעלה הישנה כיום), וכן תספק למדינה מוכת האבטלה מיליון מקומות עבודה במרכזים הלוגיסטיים שיבנו לצדה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חניכת תעלת סואץ החדשה. רויטרס
נחפרה בתוך שנה בלבד. טקס החניכה במבט על/רויטרס

תעלת סואץ המקורית נחנכה לפני כמעט 150 שנים, ויצרה לראשונה חיבור ימי ים התיכון לים האדום, ובכך קיצרה באופן משמעותי את השייט מאסיה לאירופה. עד לחפירתה, כדי לסחור עם הודו וארצות המזרח הרחוק ספינות היו צריכות להקיף את יבשת אפריקה. עם השנים הפכה התעלה לחלק חשוב במסחר העולמי, ולסמל לאומי של מצרים.

יותר מ-20 אלף פועלים מצרים מתו במהלך חפירת התעלה הישנה, אבל במשך קרוב למאה שנים מצרים כלל לא נהנתה מהפירות שלה, שכן התעלה הייתה בבעלות של בריטניה וצרפת. רק ב-1956, הנשיא הכריזמטי גמאל עבד א-נאצר הפתיע את העולם והלאים את התעלה, מהלך שהוביל את הבריטים והצרפתים לחבור לישראל נגד נאצר ב"במבצע קדש".

(עדכון ראשון: 14:46)

חניכת תעלת סואץ החדשה. רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה/רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015. רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015/רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015. רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015/רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015. רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully