וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה נגד ריבלין בשל גינוי רצח הפעוט: "נשיא של ערבים"

1.8.2015 / 16:42

נשיא המדינה פרסם פוסט, שנכתב גם בערבית וגם בעברית, ובו הוקיע את הצתת הבית בכפר דומא על ידי מחבלים יהודים. "תתפטר מתפקידך ותזדחל בפני האויב", נכתב. "ממש מעורר בחילה"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם אתמול (שישי) פוסט נוקב בפייסבוק שבו גינה נחרצות את הפיגוע שביצעו מחבלים יהודים בכפר דומא שליד שכם, שבמהלכו הציתו בית של משפחה פלסטינית ובן המשפחה הפעוט עלי דוואבשה נשרף למוות. דבריו של הנשיא, שנכתבו קודם בערבית ואז בעברית, זכו לתמיכה גדולה, אולם גם לביקורת חריפה ולמטר של גידופים מצד אנשים אחרים.

"איזו הכללה פרועה. במקום להרגיע את הרוחות הנשיא בוחר דווקא להלהיט אותן. אתה בטוח לא הנשיא שלי", נכתב באחת התגובות. באחרת נטען: "כמה נזק אתה עושה למדינה. לא זכור לי שאבו מאזן אמר שהעם שלו איבד צלם אנוש. אצלם זו שיטת עבודה, אצלנו זה מקרה בודד. די לצביעות".

לקריאה נוספת על הטרור היהודי בכפר דומא
"טראומה קשה": מאבק על חיי המשפחה שביתה הוצת בכפר דומא
זכרונות מניסיון הפוגרום בחברון שכמעט הסתיים כמו הפיגוע בדומא

"מתבייש בך כיהודי, ישראלי וירושלמי", כתב לו אחד המגיבים. "אם בא לך לצאת סמרטוט, לא על חשבון עם ישראל. תתפטר מתפקידך ותזדחל בפני האויב כמה שרק תרצה. עד אז, אתה לא מייצג פרומיל מהעם". מגיבה אחרת קראה לו "אחמד ריבלין" והוסיפה כי הוא "ממש מעורר בחילה". כשאדם אחר כתב: "נשיא של ערבים לא של יהודים".

בתגובה נוספת נכתב: "אתה לא הנשיא שלי. אתה אשם בהוצאת דיבה ובבגידה בעם שלך, רק על ההכללה שאתה עושה בפוסט הזה. תתבייש לך. אתה לא מייצג אותי, לא את בני עמי ולא אף אחד ישראלי יהודי, חוץ מאת את עצמך. מי, מי שמך שר ושופט עלינו? מי?". עוד הטיחו בו "שכחת לתרגם לסודנית. זה יכול להקפיץ לך את הלייקים כמו שאתה אוהב" ו-"נהיית ערבי לגמרי אה?".

בעקבות המתקפה נגד ריבלין, כתבה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) בחשבון הטוויטר שלה: "ההסתה נגד הנשיא שמעביר מסר של פיוס, היא בלתי נסבלת וחייבת להיעצר. רוח יזרעו וסופתה יקצרו והרוח הזאת רעה ומסוכנת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
"בני עמי בחרו בדרך הטרור". בית משפחת דוואבשה, אמש/רויטרס

בפוסט כתב ריבלין: "קמנו הבוקר ליום עצוב. רציחתו של עלי דוואבשה, תינוק שישן במיטתו, והפגיעה הקשה בבני משפחתו, אחיו, אביו ואמו הנאבקת על חייה, פצעו את לב כולנו. יותר משאני חש בושה, אני חש כאב. כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. דרכם אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי.

לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון. אולי לא הפנמנו שמולנו ניצבת קבוצה אידיאולוגית, נחושה ומסוכנת שהציבה לה למטרה להרוס את הגשרים העדינים אותם אנו בונים בעמל רב. אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש.

ריאיון עם הנשיא ראובן ריבלין לכבוד שנה לכהונתו, בית הנשיא, יולי 2015. ראובן קסטרו
תחת מתקפה. נשיא המדינה ריבלין/ראובן קסטרו

אל מול גל הטרור הפוגע בחפים מפשע, הבז לחיי אדם, הבז לשלטון החוק, מדינת ישראל והחברה הישראלית מחויבות לחשבון נפש. חשבון נפש שיבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. המנהיגות הישראלית, מימין ומשמאל, צריכה להביע קול ברור לא רק של גינוי לטרור אלא של מחויבות אמיתית למאבק באלימות, מאבק בגזענות, הכרה במחויבותנו להקפדה על ערכי החוק, כבודו של בית המשפט, ערכי הדמוקרטיה, וכבוד האדם שנברא בצלם.

ברגעים כואבים אלו אני פונה אליכם, אל העם הפלסטיני, אל כל אזרח שומר חוק - ומבקש מכם לא להיכנע לרגשות הזעם והכעס. זה הזמן לשלב ידיים. מערכות החוק והצדק ימצאו את הרוצחים וימצו איתם את הדין. עלינו לתת למערכת החוק לבצע את המוטל עליה ולהיזהר מלהיגרר למעשים מזיקים ומיותרים. לקיחת החוק לידיים וכניעה למעשי אלימות תהווה פרס לטרוריסטים. למרות הכאב והצער עלינו להמשיך ולהאמין ביכולת שלנו לבנות גשרים של דו קיום, של חיים משותפים.
אסור לתת לטרור לנצח".

קרוב משפחתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא. רויטרס
בן משפחה של הפעוט עלי דוואבשה שנשרף למוות, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully