וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מרגעי האימה: "ראינו את ההורים בוערים - ולידם רעולי פנים"

31.7.2015 / 11:49

מוחמד דרוואיש, שכן המשפחה שביתה הוצת בכפר הפלסטיני דומא, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על האירוע שגבה את חייו של הפעוט עלי דוואבשה. "הבן שלי שמע את השכן צועק שבאו להרוג אותו, וכשהוא יצא מהבית ניסו לרדוף גם אחריו". אלפים בהלוויית הפעוט

צילום: רויטרס, אריאל חרמוני - משרד הביטחון, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

"הבן שלי שמע את השכן צועק שבאו להרוג אותו, הוא יצא החוצה וראה את השכן נשרף ולידו רעול פנים", כך שחזר מוחמד דרוואיש בשיחה עם וואלה! NEWS את הפיגוע הבוקר (שישי) בכפר הפלסטיני דומא, ליד שכם, שבו נרצח עלי סעד דוואבשה בן השנה וחצי. אלפים הגיעו להשתתף בהלווייתו של הפעוט במסגד בדומא.

"הבן שלי דיבר בטלפון עם ארוסתו, ופתאום הוא שמע צעקות וירד אליי לחדר השינה. הוא העיר אותי, וראינו את רעול הפנים במרחק כמה מטרים מהמקום", סיפר. "גם האימא בערה, ורעול פנים נוסף עמד לידה. הם ראו אותו והתחילו לרדוף אחרי הבן שלי, שמיהר להיכנס הביתה. לאחר שתי דקות הוא יצא שוב עם אחיו בניסיון לתפוס אותם, אבל הם כבר לא היו שם, ולא ברור לנו לאן הם ברחו".

מיד לאחר האירוע סיפר מוסלם דוואבשה, שכן נוסף שהיה עד לאירוע, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען": "היו שם ארבעה מתנחלים. שכנה של המשפחה ראתה את אחד מהם שובר את חלון הבית, משליך לתוכו צמיגים בוערים ובורח". לדבריו, כמה מתושבי הכפר ניסו לרדוף אחריהם, אבל הם הצליחו להימלט לכוון ההתנחלות מעלה אפרים. "האב סעד הצליח להציל את אחד מהבנים. הוא ניסה שוב ושוב למצוא את התינוק, אך משום שלא היה חשמל בבית הוא לא ראה אותו. כמה עשרות מתושבי הכפר הגיעו למקום וסייעו להוציא את בני הבית מהאש".

עוד על הפיגוע בכפר דומא:
הרשות הפלסטינית: הפיגוע בדומא – תוצאה של הבנייה בהתנחלויות
חשש שרצח הפעוט יבעיר את הגדה; מצוד אחר הרוצחים
ח"כ מגל צייץ: "מניח שהפיגוע בא כנקמה" וספג ביקורת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת פיגוע ההצתה והפעוט שנספה בשריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מושל שכם, אכרם אל-ג'וב, דיבר בחריפות בגנות הפיגוע ואמר כי מדובר ב"פעולה מכוערת שהמין האנושי לא חווה מלבד היהודים תחת המשטר הנאצי. משונה שקבוצת מתנחלים, הזוכים לתמיכת חיילי הכיבוש, מתפרסים בכל הערים והכפרים בגדה המערבית, מאיימים על ביטחונו של העם הפלסטיני ורוצחים את התינוקות שלנו. הדבר מעיד בבירור על כך שחיילי הכיבוש תומכים בכך שהם (המתנחלים) ינועו בחופשיות ברחבי הגדה המערבית, ירצחו ויציתו את בני העם הפלסטיני".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
שרידי ההצתה/רויטרס

הרשות הפלסטינית גינתה את הפיגוע. "הפשע האכזרי הזה לא היה קורא לולא הייתה ישראל מתעקשת להרחיב את הבנייה בהתנחלויות", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן. הוא הוסיף הרצח אירע גם כתוצאה מהשתיקה של הקהילה הבינלאומית לנוכח אלימות המתנחלים והודיע כי מות הפעוט יהיה במוקד התביעה שיגישו הפלסטינים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

בחמאס הטילו את האחריות לפיגוע על ממשלת ישראל וטענו כי הוא הפך את כל הישראלים ל"מטרה לגיטימית" בעבור הארגון. "רציחתו האכזרית של התינוק מחייבת אותנו לתגובה יוצאת דופן", מסר דובר חמאס חוסאם בדראן לביטאון הארגון "א-ריסאלה". "חמאס ימצא במהירות דרך ללמד את ישראל לקח חריף על הפשע הזה".

האב שנפגע בהצתה בדומא. מען, מערכת וואלה! NEWS
האב סעד במצב אנוש/מערכת וואלה! NEWS, מען

זוג ההורים והילד בן הארבע שנפגעו בהצתה עדיין מאושפזים ונמצאים בסכנת חיים. מדוברות בית החולים שיבא בתל השומר, שם מאושפזים האם, ריהאם, ובנה, נאמר כי מצבם קשה וכי האם סובלת מכוויות בדרגה 3 ב-90% מגופה והילד סובל מכוויות בדרגה 2 ב-60% מגופו. בבית החולים סורוקה שבבאר שבע מאושפז האב, סעד, במצב אנוש, והוא סובל מכוויות ב-80% מגופו. כל השלושה מורדמים ומונשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully