וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בין שקד לווינשטיין, גורם בימין: "מטייח התנהלות אנשיו"

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

26.7.2015 / 0:03

השבוע קראה שרת המשפטים למשנה ליועמ"ש לשיחת נזיפה בשל חוות דעת שהעבירה לח"כ מרב מיכאלי, שסתרה הצעת חוק שעברה בוועדת שרים לענייני חקיקה. ואולם, וינשטיין גיבה את משנתו וספג ביקורת. "מעשה פוליטי נטו"

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי

המתיחות בין שרת המשפטים איילת שקד לבין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין עולה מדרגה - השבוע נקראה המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר לשיחת נזיפה אצל שקד בעקבות חוות דעת ששיגרה זילבר אל ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), שבה הביעה התנגדות להצעת חוק בעניין החטיבה להתיישבות על אף שההצעה עברה את ועדת השרים לענייני חקיקה. במהלך השיחה הביעה שקד התנגדות לכך שווינשטיין והמשנים לו ינפקו חוות דעת הסותרות את עמדת הממשלה. ואולם, היועץ המשפטי עצמו גיבה את זילבר, מה שגרר ביקורת קשה וחריפה מצד גורמים בבית היהודי, מפלגתה של שקד, המגדירים את גיבויו של וינשטיין כ"טיוח".

בשיחת הנזיפה שהתקיימה ביום רביעי האחרון הבהירה שקד לזילבר כי התנהלותה איננה מקובלת, שכן עמדת הממשלה בעניין הצעת החוק התקבלה נקבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. שרת המשפט הוסיפה כי מדובר בהתנהלות הנוגדת את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה עצמו, וכי אין זה מעניינה להעביר חוות דעת מנוגדות לעמדת הממשלה לחברי כנסת מהאופוזיציה. מעבר לכך, גורמים בבית היהודי טוענים כי התנהלותה של זילבר בהעברת חוות הדעת היא "מעשה פוליטי נטו".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ושרת המשפטים איילת שקד. נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
המתיחות גוברת. וינשטיין ושקד/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ

למרות הנזיפה, וינשטיין מגבה את זילבר ואת פעולותיה, דבר אשר מגביר עוד יותר את המתיחות הקיימת בינו לבין שקד ואנשי מפלגתה. בבית היהודי מתנגדים בחריפות להתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה, שאותה הם מגדירים "התערבות בוטה" ועודף "משפטיזציה" של אנשיו בהליכי חקיקה ובהחלטות ממשלה והכנסת. עמדתה של המפלגה ושל שקד היא שעל היועץ המשפטי לצדד בעמדות הממשלה, ובכלל זה לגבש חוות דעת משפטיות התומכות בהחלטותיה. גם שאיפותיה של שקד לצמצם את סמכויות היועץ אינן תורמות למצב ונראה כי ככל שיתקרב מועד סיום כהונתו של ויינשטיין בסוף השנה, המתיחות בין השניים תלך ותגבר.

בתגובה לדברים אמרה שקד כי קיימה "שיחת הבהרה עם המשנה ליועץ המשפטי זילבר בעקבות המעשה של העברת חוות הדעת בניגוד לנהוג והמקובל. לא ייתכן שהפקידות הממשלתית תיתן חוות דעת, בוודאי כזו ששונה מדעת הממשלה לידי הכנסת, ובייחוד לאחר שהתקבלה החלטה בוועדת השרים".

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה כי "מתפקידו של היועץ המשפטי לממשלה, ומתוך נאמנות לאינטרס הציבורי בכללו, לתת ביטוי מקצועי גם לקשיים משפטיים שעמדה ממשלתית מסוימת מעוררת. בהתאם לכך, היו בעבר מקרים שבהם ניתן ביטוי פומבי לעמדות היועץ המשפטי שנמסרו לוועדת שרים לענייני חקיקה. כך גם לגבי מתן מענה לפונים, לרבות חבר כנסת, לגבי עמדות היועץ ומשפטיו בתחומי פעילותם. לפיכך, לא נפל דופי בפעולתה של זילבר והיא זוכה לגיבוי מלא מצד היועץ המשפטי לממשלה".

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully