וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מעון ראש הממשלה: וינשטיין הורה על חקירה פלילית

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, ויוסי אלי

20.7.2015 / 17:59

היועץ המשפטי לממשלה אימץ את המלצות פרקליט המדינה וראש אגף החקירות, והורה על חקירת עניינים שנוגעים להתנהלות המעונות. במוקד החקירה: הסמנכ"ל עזרא סיידוף, שצפוי להיחקר באזהרה. בשלב זה, בני הזוג נתניהו לא יזומנו לחקירה

צילום: לע"מ, עומר מירון, רויטרס: עריכה: מתן חדד

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (שני) כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בנוגע להתנהלות מעונות ראש הממשלה. וינשטיין אימץ את המלצותיהם של פרקליט המדינה, שי ניצן, וראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרת ישראל, ניצב מני יצחקי. החקירה תנוהל ביחידה להב 433, ותלווה על ידי פרקליטות ירושלים.

במוקד החקירה יעמדו סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במעון, עזרא סיידוף, שעליו העיד אב הבית לשעבר במעון, מני נפתלי, כי סיידוף ידע "לסייע ולעגל פינות כשנתבקש לעשות זאת". לטענתו, הוא אף הורה להוציא חשבוניות פיקטיביות. בהמשך צפויים חומרי החקירה לעבור לנציבות שירות המדינה, כדי לבחון את המשך העסקתו של סיידוף כסמנכ"ל במשרד ראש הממשלה. החקירה תתמקד בתשלומים לקבלנים במעונות ראש הממשלה, על בסיס דוח מבקר המדינה שפירט את הליקויים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בטקס האזכרה השנתי לזכרו של סא''ל יוני נתניהו ז''ל במלאת 39 שנים לנפילתו בעת שפיקד על צוות הפריצה של לוחמי סיירת מטכ"ל במבצע לשחרור החטופים באנטבה. יוני 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בשלב זה אינם צפויים להגיע לחדרי החקירות. בני הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד צפוי להיחקר החשמלאי אבי פחימה, וסוגיית העסקתו בביתם הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, ריהוט הגן שהועבר מהמעון לבית הפרטי ומקרים נוספים שעלו בעדותו של נפתלי ובמשטרה חושדים כי עלולים להיות פליליים. בין היתר, במשטרה יבחנו כיצד צבר הזוג נתניהו חובות פרטיים לעובדי המעון, אשר המדינה כיסתה אותם במקום השניים. מדובר בהוצאות קטנות ובהוצאות על שיפוצים, אשר שילמו מאבטחי ראש הממשלה מכיסם.

בשלב זה אין כוונה לזמן לחקירה את בני הזוג נתניהו, לאחר שבתום הבדיקה התברר לכאורה כי ראש הממשלה לא היה מעורב בקבלת ההחלטות ובאירועים שנבדקו. בפרשת הבקבוקים אין חשד לפלילים, והיא לא צפויה להיחקר.

וינשטיין הורה על חקירה פלילית, לאחר שהמשטרה אספה עדויות משורת בעלי מקצוע במעון ראש הממשלה. הבדיקה החלה זמן קצר לאחר פרסום הדוח, אולם וינשטיין השהה את ההליכים עד לאחר הבחירות, כדי שהחקירה לא תשפיע על תוצאותיהן. לאחר הבחירות, החלו במשטרה לגבות עדויות שעיקרן במעגלים חיצוניים במעון ראש הממשלה, ושמו של סיידוף עלה במהרה כחשוד המרכזי. הוא צפוי להיחקר באזהרה, כאשר בשלב זה במשטרה ובלשכת היועץ המשפטי בוחנים אם יש צורך בכך ובלקיחת עדות מרעיית ראש הממשלה, שטענות כלפיה עלו גם כן בדוח המבקר.

בא כוחו של סיידוף, עו"ד גדי טל, סרב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully