וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 חודשי עבודות שירות לשוטר שהכה מפגינים בפינוי עמונה

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה!NEWS

20.7.2015 / 9:35

בית משפט השלום בירושלים הטיל עונש כבד על מוטי מהגר, שוטר יס"מ שהורשע בתקיפת פעילי ימין בעת פינוי המאחז הבלתי-חוקי ב-2006. השופט ביקר את מח"ש: "הייתה צריכה לדרוש עונש חמור יותר". צפו בתיעוד האירוע

צילום: סרטון שהועלה לרשת, מור שאולי; עריכה: גדי וינסטוק

תשע שנים אחרי אירועי עמונה – נקבע עונשו של השוטר האלים: בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) עונש חמור של שישה חודשי עבודות שירות על השוטר מוטי מהגר שהורשע בשלוש עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש וחבלה חמורה לאחר שהכה פעילי ימין בעת פינוי המאחז עמונה ב-2006. מהגר, שוטר יס"מ, הורשע לפני כשנה בזכות צילומי וידאו מהפינוי האלים שבו נראה מכה פעמים רבות פעילים שהתבצרו באחד הבתים בעזרת אלה. רק היום, שנים ארוכות לאחר התקרית, נגזר דינו של מהגר, אשר במשך כל התקופה המשיך לשרת במשטרה. פרט לעבודות השירות, מהגר יצטרך לשלם פיצויים בסך 30 אלף שקל.

כתב האישום המקורי הוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ב-2008, אולם נדחה פעמים רבות והועבר לשופט הנוכחי דב פולוק בעקבות מותה של השופטת, עניין שעיכב ממושכות את הדיונים בעניינו של מהגר. בהרשעתו התייחס השופט פולוק בחומרה לאלימות הקשה שהפגין מהגר ובעת שלב הטיעונים לעונש דרשה מח"ש עונש של שישה חודשי עבודות שירות, כפי שנפסק בסוף. עם זאת, השופט ביקר את מח"ש וטען כי עליה היה לבקש עונש חמור יותר בשלב הטיעונים לעונש ולא להסתפק בעבודות שירות.

6 חודשי עבודות שירות לשוטר שהכה פעילי ימין בפינוי עמונה. צילום מסך
הורשע בזכות הסרטון. מוטי מהגר מכה מפגינים/צילום מסך

היום, בעת מתן גזר הדין, התייחס השופט פולוק במילים קשות למהגר ואמר כי "הנאשם, מבלי שהיה בסיכון וללא הצדקה, החל להכות בקטינים שישבו שלובי ידיים על הרצפה. הנאשם חזר והכה עם האלה בידו וגם בעט". לדבריו, "הנאשם פגע בשלושה קטינים וגרם להם לחבלה חמורה. במקרה הזה, מעשי הנאשם פגעו באמון המשטרה ובשוטריה. המדינה נתנה לנאשם, השוטר שתפקידו לאכוף את החוק סמכות להשתמש באלה, אולם הנאשם במעשיו פגע באמון זה כשהשתמש באלה בניגוד לכללים. במעשיו פגע באמון הציבור במשטרה כגוף השומר על החוק".

השופט פולוק ביקר במילים חריפות גם את מעשיו של מהגר וכן את מפקדיו, שהעניקו לו גיבוי בעת עדויותיהם במשפט ולפיהן מהגר פעל כראוי. "חשוב לקבוע רף שירתיע שוטרים מלפגוע במפגינים בלתי אלימים, גם כשמדובר בהפגנה בלתי חוקית. גישת המפקדים הבכירים מדאיגה ביותר את בית המשפט והדבר אומר דרשני".

במקביל להליך הפלילי, נאלצה המדינה לשלם פיצויים בסך כ-275 אלף שקל בהליך אזרחי מקביל, שבו תבעו פעילי ימין את המשטרה בעקבות התנהגותו של מהגר בעת הפינוי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פינוי המאחז עמונה, פברואר 2006. AP
הפינוי בעמונה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully