וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: דונלד סנפורד קבע שיא ישראלי מדהים וקריטריון לריו

19.7.2015 / 18:22

רץ ה-400 מטר הפך לישראלי התשיעי שמבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים אחרי שקבע שיא ישראלי מדהים של 45.04 ש' שמהווה שיפור של 23 מאיות לשיא הלאומי ו-17 מאיות לשיא האישי

צפו מ-1:08:13

דונלד סנפורד רק חזר מפציעה, ונראה שהוא יגיע בכושר שיא לאליפות העולם בבייג'ינג בקיץ. רץ ה-400 מטר קבע שיא ישראלי מדהים עם 45.04 שניות בתחרות ע"ש זנמנסקי במוסקבה, תוצאה שמהווה קריטריון לבייג'ינג, אך יותר חשוב מכך לריו. הרץ שיפר ב-23 מאיות את השיא הישראלי וב-17 מאיות את השיא האישי שלו שקבע עוד בהיותו אמריקאי. סנפורד ניצח בתחרות אחרי שאת המקום השני השיג דניס קודריבטסב המקומי עם 45.86 שניות.

בכך הופך סנפורד לישראלי התשיעי שמבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בריו ולאתלט הישראלי השלישי. רק כדי לסבר את האוזן, התוצאה של סנפורד הייתה שווה לו מקום עשירי במשחקים האולימפיים בלונדון. בגמר שבעה רצים מתוך השמונה השיגו תוצאה טובה משלו. התוצאה של סנפורד היא השלישית באיכותה השנה באירופה וה-30 באיכותה בעולם.

סנפורד אמר לאחר הריצה: "אני מרגיש טוב מאוד, אני שמח לשבור את השיא הישראלי, ותודה לכולם על התמיכה.
היום רצתי בהתאם לתוכנית שלי, וזו הייתה המטרה. אני מרגיש טוב".

דונלד סנפורד רץ ישראלי. ברני ארדוב
לא הכין אותנו לזה. סנפורד/ברני ארדוב

כזכור, סנפורד פספס בשתי מאיות בלבד את הקריטריון לבייג'ינג באליפות ישראל האחרונה. הוא קבע 45.52 שניות ונראה מאוכזב על המסלול לנוכח העובדה שהוא החמיץ את ההזדמנות לעשות זאת. בכל מקרה, מדובר בתוצאה איכותית במיוחד לנוכח העובדה שהשאיפה של סנפורד הייתה בסך הכול להשיג את הקריטריון, אבל הוא רשם תוצאה מרשימה שפותחת צוהר לשאיפות גבוהות לקראת אליפות העולם והמשחקים האולימפיים.

סנפורד בן ה-28 החל לייצג את ישראל ב-2012, כשסיים במקום הרביעי של אליפות אירופה בהלסינקי, תשע מאיות ממדליית ארד. באולימפיאדת לונדון 2012 סיים במקום ה-27 הכולל, ולהישג השיא שלו הגיע באליפות אירופה שנערכה בקיץ שעבר, כשקטף מדליית ארד ושיפר פעמיים את השיא הישראלי. בכך הצטרף לאלכס אברבוך, כאתלט הישראלי השני בהיסטוריה שזוכה במדליה באליפות אירופה. באליפות אירופה באולם שנערכה השנה הלך לסנפורד פחות טוב כשבחצי הגמר הוא נפסל אחרי שניסה להשתחל בין שני אצנים אחרים, דחף את אחד מהם ונפל בעצמו.

באותה תחרות השתתפה גם מעין שחף שסיימה במקום השני אחרי כריסטינה קורולבה מרוסיה. שחף עברה בניסיון הראשון שלה 1.75, 1.80 ו-1.84, לאחר מכן כשהרף עלה ל-1.88 היא עברה בניסיון השלישי. אלא שב-1.92 פסלה שחף שלוש פעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דונלד סנפורד רץ 400 מטר. GettyImages
מה הוא מתכנן לאליפות העולם? סנפורד/GettyImages

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו

1. יעקב טומרקין - שחיה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי

2. אנדראה מורז - שחיה - 50 מטר חופשי

3. עמית עברי - שחיה - 100 מטר חזה

4. גל נבו - שחיה - 400 מטר מעורב אישי

5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון

6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת

7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר

8. זיו קלונטרוב - שחייה - 50 מטר חופשי

9. דונלד סנפורד - אתלטיקה - 400 מטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully