וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: להריסת כפר סוסיא יהיו השפעות נרחבות

דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי התייחס לנושא במסיבת עיתונאים בעקבות צו ההריסה שקיבלו אתמול בכפר, והבהיר כי הפינוי לא ישפיע רק על התושבים. "אנו מפצירים ברשויות להימנע מכך. פעולה מזיקה ופרובוקטיבית"

ראש הממשלה חמדאללה וראש המשלחת של האיחוד האירופי בעצרת הזדהות עם תושבי סוסיא שבג"ץ הורה לפנותם, יוני 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, בעצרת הזדהות עם תושבי הכפר ביוני/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית ג'ון קירבי התייחס הלילה (שישי) להריסתו של כפר סוסיא שנמצא באזור דרום הר חברון, בעקבות צו ההריסה שהגיע אתמול לידי התושבים. "אנו מפצירים בממשלת ישראל להימנע מהריסת הכפר. הפקעת השטחים ופינויים של פלסטינים, יהיו פעולות מזיקות ופרובוקטיביות", אמר קירבי, והוסיף כי להריסה עלולות להיות השלכות נרחבות יותר. "לפעולות מהסוג הזה לא תהיה השפעה רק על המפונים ועל משפחותיהם, אלא מעבר לכך. אנו חוששים כי האווירה שתיווצר תפגע באפשרות להידברות בין הצדדים".

מוקדם יותר אתמול התייחס ארגון "בצלם" לפינוי הכפר ולקשיים שעומדים בפני תושביו עם הריסתו. "אתמול קיבלו תושבי סוסיא רשימת מבנים שהמדינה דורשת מהם להרוס באופן עצמאי. המבנים האלו משמשים 74 מתושבי הכפר, יותר ממחצית מהם ילדים וילדות", נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון. "הרשימה מונה כמעט מחצית מהמבנים הקיימים וכוללת בין היתר בית ספר, מבנה מגורים ומבנים לצאן. ללא המבנים האלה תושבי הכפר לא יוכלו לשרוד את הקיץ המדברי ויאלצו לעזוב. הריסות אלה הן למעשה גירוש בפועל".

בתחילת חודש מאי דחה בית המשפט העליון את בקשת הוצאת צו ביניים של תושבי הכפר. התושבים ביקשו שלא להרוס 80 בתים בכפר עד לסיום הדיון בהסדרת המקום. שופט בית המשפט העליון נעם סולברג, נימק את החלטתו בכך שקיימת חריגת בנייה בכפר. לדברי העותרים, המנהל האזרחי לא מאפשר לתושבים בנייה על האדמות הפרטיות שלהם. ארגון "רבנים למען זכויות אדם", שמסייעים בטיפול בעתירה, מסר אז כי "מדובר בהחלטה יוצאת דופן שתגרום להריסת הכפר לפני שהדיון בהסדרתו תסתיים".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
הותר לפרסום: זהו הרב המוכר מצפת החשוד במעשים מגונים ובאינוס
נתניהו על הקריאה לחקור המרמרה: "צביעות"; זועבי: "להעניש האחראים"
מומחה סייבר על המעצר ההמוני: זה צעד ראשון, יש מיליוני האקרים בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully