וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות קשות: נמר תקף מדריך תיירים וייתכן שהדביק אותו בכלבת

6.7.2015 / 9:38

במהלך סיור שגרתי בפארק הלאומי קרוגר שבדרום אפריקה, ניתר אחד הנמרים על המדריך שישב ברכבו ונשך אותו בזרועו. עכשיו, כשהוא מאושפז במצב קשה בבית החולים, הרופאים בודקים האם המדריך נדבק במחלת הכלבת שעלולה להביא למותו. צפו ברגעי התקיפה הקשים

תמונות גולשים

מדריך התיירים הבריטי, קרטיס פלאם, הותקף ביום חמישי האחרון ע"י נמר במהלך סיור בפארק הלאומי "קרוגר" שבדרום אפריקה - והוא ממתין כרגע לתוצאות הבדיקות שנערכו לנמר כדי לגלות האם הוא הדביק אותו בכלבת.

קרטיס בן ה-38, מדריך בספארי כבר 4 שנים, היה בסיור שגרתי בפארק כשלפתע נמר קפץ על רכב התיירים, נעץ את שיניו בזרועו וסירב לשחרר. התיירים המבוהלים נחלצו לעזרתו והחלו להכות בחתול הגדול עם המצלמות שלהם. לבסוף הצליח המדריך להשתחרר מלסתות הנמר בזכות רכב אחר שדחק את הנמר על דלת רכב התיירים. קרטיס הובהל במהרה לבית החולים ועכשיו הוא ממתין לתוצאות הבדיקות שנערכו לנמר כדי לוודא האם הוא נשא את הנגיף הקטלני שעלול להביא למותו.

נמר תקף מדריך טיולים בדרום אפריקה. Barcroft,
רגע התקיפה האכזרי/Barcroft

על פי ספר השיאים של גינס, כלבת היא המחלה הקטלנית ביותר בעולם – כשבכל שנה יותר מ-55 אלף איש נדבקים במחלה באפריקה ובאסיה מוצאים את מותם. סיכויי ההישרדות של המדריך, במידה ונדבק במחלה, מאוד נמוכים - אלא אם כן הוא היה מחוסן לה מבעוד מועד או קיבל את החיסון מיד לאחר שננשך - מידע שרופאיו מסרבים למסור. "הוא ישן. אני לא יכולה למסור פרטים על מטופלים", אמרה אחת האחיות בקליניקת נלספרויט בו מטופל קרטיס ל"דיילי מירור".

וטרינרים מומחים עורכים כעת בדיקות ברקמת המוח של הנמר שנפס, כדי לבחון האם הוא חולה במחלה. גם קרטיס צפוי לעבור בדיקות לאחר שיתאושש מהתקיפה - ומאחר שתסמיני המחלה מופיעים רק כשבועיים לאחר ההידבקות בה - עדיין אין שום דרך לדעת האם הוא נדבק בנגיף.

עוד באותו נושא

צפו: חתול הבית האמיץ שלא נרתע מפומה תוקפנית

לכתבה המלאה
נמר תקף מדריך טיולים בדרום אפריקה. Barcroft,
"התקיפה הייתה ניסיון נואש לאכול משהו"/Barcroft
נמר תקף מדריך טיולים בדרום אפריקה. Barcroft,
נחלצים לעזרתו של מדריך התיירים/Barcroft

גם דוברמטעם הפארק סירב לשתף את הציבור בפרטים נוספים אודות המטופל, אולם מסר שהנמר חולה בשחפת - מחלה זיהומית מדבקת שמצריכה בדרך כלל טיפול של חודשים באנטיביוטיקה. "מצבו של הנמר גרוע מאוד", מסר דובר גן החיות, "ההערכה היא שהוא בן 16-17 שנים, ניביו חלשים, הוא ככל הנראה לא אכל כבר הרבה זמן. הוא חולה בשחפת והוא מאוד רזה. התקיפה הייתה כנראה ניסיון נואש לאכול משהו. לצערנו המדריך נפל קורבן למצבו העגום של הנמר".

את התקיפה הנוראית תיעדה התיירת גרנט פורד, כשרק בחודש שעבר אריה בפארק אחר בדרום אפריקה תקף תיירת אמריקאית בת 22 בשם קטרין צ'אפל והביא למותה.

סיפורה הטרגי של קטרין צ'אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully