וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רקטות ששוגרו מסיני התפוצצו באשכול; ארגון סלפי קיבל אחריות

הרקטות אותרו בשטח פתוח במועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. ארגון הפועל בעזה קיבל אחריות, אך לא ציין את האזור שממנו בוצע השיגור. הבוקר הועלתה הכוננות בכיפת ברזל באילת וכביש 12 נסגר לתנועה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

שתי רקטות ששוגרו היום (שישי) מחצי האי סיני התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נשמעה התרעת "צבע אדום" בכמה יישובים. הארגון הסלפי "פלוגות שייח עומר חדיד", המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות על הירי. עם זאת, הארגון, שכבר קיבל בעבר אחריות על שיגורים לשטח ישראל, לא טען כי הירי בוצע מסיני. גורמי ביטחון במצרים הכחישו בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי הרקטות שנפלו במועצה האזורית אשכול נורו מחצי האי סיני. לדבריהם, הנושא בבדיקה ואין לכך "ראיות מיידיות".

"המצב בלתי נסבל", אמר קובי יעקב, תושב המועצה האזורית אשכול. "התחושות נוראיות, הביטחון שלנו הוא אפסי, על אף שאנחנו סומכים על צה"ל. השגרה בלתי נסבלת, אין שנייה או דקה שאנחנו לא חושבים על כך שבכל רגע נתון תישמע אזעקה.הילדים שלנו במתח וגם אנחנו המבוגרים, כי אנחנו מבינים את ההשלכות. מקווים לקיים שגרת חיים כמו כל אדם אחר בארץ".

גדי ירקוני ראש מועצת אשכול התייחס אף הוא לירי הרקטות. "בימים האחרונים אנחנו עוקבים בדריכות אחר האירועים במצרים. צפינו שתהיה זליגה של האירועים לשטחינו והיום התממש התרחיש", אמר. "אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא וכרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבים. אני סומך על הצבא ובטוח שהוא ינקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת להגן על ישובי הדרום ומצפה מהדרג המדיני לפעול בנחישות בכל הרמות על מנת שיתאפשר קיץ שקט במדינת ישראל".

עוד בוואלה חדשות:
אלוף פיקוד המרכז: "מגבה באופן מלא את מח"ט בנימין"
חמאס: הרשות הפלסטינית עצרה 108 מפעילי הארגון מאז אתמול
כביש 12 בגבול מצרים נסגר לתנועה והועלתה כוננות "כיפת ברזל" באילת

רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול 03 יולי 2015. קרדיט: אילן אייזקסון, מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: אילן אייזקסון

הבוקר הועלתה הכוננות בסוללת כיפת ברזל באילת וכביש 12 נסגר לתנועת כלי רכב. ביום ראשון נשמעה התרעת "צבע אדום" בכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, אולם לא נפלו רקטות בשטחי ישראל. התושבים טענו כי הם לא שמעו את האזעקה. בשבוע שעבר התפוצצה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או על נפגעים. בעקבות זיהוי הירי הופעלה התרעת "צבע אדום" ביישובים יד מרדכי, זיקים, נתיב העשרה וכרמיה. בתגובה לירי תקף חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה. מדובר במשגר שממנו בוצע הירי לעבר שטח מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רקטה נפלה במועצה אזורית אשכול 03 יולי 2015. דוברות מועצה אזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
אזור נפילת הרקטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מועצה אזורית אשכול

אתמול נפתח מחדש מעבר כרם שלום, הנמצא באזור משולש הגבולות רצועת עזה-מצרים-ישראל, למעבר סחורות. זאת, לאחר שאתמול הוחלט בצה"ל לסגור אותו בעקבות מתקפת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון סיני. כביש 12, שבין אילת וצומת שיזפון שבנגב, נסגר הבוקר באופן זמני לתנועת כלי רכב, "בהתאם להערכות מצב, משיקולי ביטחון ומתוך מחויבות לשמירה על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל". עם זאת, מצה"ל לא נמסרה הסיבה המידית שבגינה הוחלט על הצעד הבלתי-שגרתי.

בימים האחרונים עלה החשש כי פעילי דאעש בסיני ינסו להוציא לפועל פיגועים באמצעות שיגור טילי נ"ט מתקדמים מסוג קורנט, בעלי טווח של חמישה קילומטרים, לעבר שטח ישראל. לפיכך, כדי לצמצם אפשרות לתקיפה כזאת בזמן שבסיני מתנהלים קרבות, הוחלט על סגירת הכביש עד הודעה חדשה. כמו כן, בשעות הבוקר הועלתה רמת כוננות סוללת "כיפת ברזל" שמגנה על העיר אילת. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל ויעשה כל שביכולתו על מנת לשמר את שגרת החיים ולמנוע פגיעה במרקם החיים של תושבי האזור", נמסר אמש מדובר צה"ל.

דובר חמאס סאמי אבו-זוהרי הכחיש היום בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית את הדיווחים בדבר סיוע של הארגון בתקיפות של הארגונים האיסלאמיסטיים בחצי האי סיני נגד צבא מצרים, וטען כי מדובר ב"תעמולה". לדבריו, "הצהרות הכיבוש בנוגע לסיוע של חמאס ל'מדינה האיסלאמית' הן האשמות מטופשות. חמאס נוקט צעדים לטובת הביטחון באזור הגבול, ובכוונתו לשמור על ביטחונה של מצרים".

(עדכון ראשון: 16:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully