וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ערוץ 10 קיבל רישיון שידורים ל-15 שנה

28.6.2015 / 16:55

אחרי שנים של מאבקי הישרדות: הרשות השנייה אישרה הענקת רישיון שידורים לערוץ 10, בכפוף לשני תנאים - טכניים בעיקר. מה שנותר לערוץ הוא להמתין להחלטת שר התקשורת האם להשאיר לו גם את האפיק. ערוץ 10: "נמשיך להפיק ולשדר טלוויזיה טובה ותחרותית"

בית הורד, ערוץ 10. דרור עינב
"אנו מודים בכל לב". בית הוורד/דרור עינב

רגע היסטורי היום (ראשון) לערוץ 10, לאחר שקיבל רישיון לשידורים למשך 15 שנה. מועצת הרשות השנייה אישרה פה אחד את מתן הרישיון, זאת בכפוף להשלמת מידע בנוגע לבעל מניות נוסף בקבוצת RGE הנשלטת על ידי לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנטי. כמו כן, נדרשים בערוץ להגיש עד ה-30 ביוני תיקון בהסכם בעלי המניות.

הערוץ ידע שנים של מאבקי הישרדות, וכדרכו - גם המסע אל הרישיון היה פתלתל ומורכב וכלל פיצוץ ברגע האחרון של העסקה ומכתב ששלחה רק ביום חמישי המשקיעה החדשה, קבוצת RGE, שבו איימה לצאת מהעסקה אם מועצת הכבלים והלווין לא תמסור את עמדה בנוגע לקבוצה המחזיקה בשבעה ערוצים בכבלים ובלווין.

אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמרה היום: "זהו צעד תקדימי המסמן את תחילתו של עידן חדש בטלוויזיה המסחרית בישראל. ערוץ 10, הערוץ הראשון בישראל שמקבל רישיון ל-15 שנות שידור, יוצא היום לדרך חדשה שתאפשר לו צמיחה ויציבות לאורך זמן. זהו צעד ראשון במהפכה המובלת על ידי הרשות השנייה ובסופה הציבור הישראלי ייהנה משידורי טלוויזיה יציבים ועצמאיים יותר, מתחרות בריאה וגיוון רב יותר על המסך".

ניר שוויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, הוסיף: "יציאתו של ערוץ 10 לרישיון לשידורים ל-15 שנה היא מהלך היסטורי. אני מודה לגורמים השונים ברשות השנייה שעבדו יומם וליל על מנת לאפשר את הגעתנו לרגע זה, שהוא תחילתו של תהליך ארוך טווח להעברת שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל משוק של זכיונות קצרי מועד לרישיונות ארוכי טווח".

אוה מדז'יבוז. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"צעד תקדימי המסמן את תחילתו של עידן חדש בטלוויזיה המסחרית". אוה מדז'יבוז'/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

במועצת הכבלים והלווין עדיין ממשיכים בבדיקה

לפני שאישרה את מתן הרישיון לערוץ 10, מועצת הרשות השנייה אישרה את נוסחי הרישיון לשידורי טלוויזיה והרישיון לשידורי חדשות, וזאת בתום תהליך שימוע שביצעה ועדת הטלוויזיה. בעקבות השימוע הציבורי בוצעו ברישיונות מספר שינויים, בהם פרסום הרישיונות באתר הרשות השנייה, הורדת החובה לאישור לוחות שידורים על ידי הזכייניות, חובת פיקוח על תנאי העסקה נאותים בעת ביצוע הפקות וכן את האפשרות לחברות החדשות להצטרף למועצת העיתונות במקום להקים ועדת אתיקה עצמאית.

מנגד, במועצת הכבלים והלווין עדיין ממשיכים בבדיקה שתקבע האם קבוצת RGE, המחזיקה בערוצי ספורט וילדים ב?HOT וב?yes. על פי הכללים של המועצה בנוגע להחזקת ערוצים ב?HOT וב?yes, בעל מניות בערוץ מסחרי שאינו בעל השליטה בו יוכל להחזיק עד 20% מהערוצים המופעלים על ידי מפיקים עצמאיים. במקביל קבעה המועצה כי בעלי שליטה בערוצים מסחריים יוכלו להחזיק ב-5% מהערוצים העצמאיים בכבלים ובלווין. קבוצת RGE שלחו ביום חמישי מכתב אל יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי-שגב, שבו איימו לסגת מהעסקה לרכישת ערוץ 10 אם לא תתקבל באופון מיידי עמדת המועצה. בסופו של דבר הקבוצה לא נסוגה, הבדיקה נמשכת וככל הנראה מחר תפרסם בן חי-שגב את עמדת המועצה.

מערוץ 10 נמסר: "רישיון השידורים ל- 15 שנים מבטא את האמון שניתן לערוץ 10, בדרכו המקצועית ולעובדיו, ואנו מודים בכל לב על כך. נמשיך להפיק ולשדר טלוויזיה טובה ותחרותית וחדשות איכותיות ומגוונות גם בחמש עשרה השנים הבאות, ונמשיך לספק לצופים תכנים נבדלים ובעלי ערך מוסף, תוך עמידה קפדנית בכל המחויבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully