וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי ששון הפסיד בגמר אליפות אירופה, וזכה במדליית כסף

27.6.2015 / 19:30

אחרי הזהב של מוקי והארד של ג'רבי, מדליה שלישית בתחרות היוקרתית בבאקו: ששון, שמתחרה בקטגוריית מעל 100 ק"ג, ניצח בארבעה קרבות, אבל נכנע לאוקרואשווילי הגאורגי שהצליח להכניע אותו

ששון עם סמדג'ה ומוקי/, הוועד האולימפי בישראל

יום לפני סיום משחקי באקו, ואחרי מדליית הזהב של שגיא מוקי בג'ודו והארד של ירדן ג'רבי, נמשכת ההופעה המוצלחת של המשלחת הישראלית במשחקים האירופיים, המשמשים בענף זה כאליפות אירופה: אורי ששון זכה במדליית הכסף. ששון, שמתחרה במשקל של למעלה מ-100 ק"ג, הפסיד אמנם בגמר לאדם אוקרואשווילי הגאורגי, אבל רשם את הישג השיא בקריירה שלו ובגיל 24 הוא מוכתר כסגן אלוף אירופה.

ששון רשם יום נפלא בכל ארבעת הקרבות הראשונים שהיו לו, כשבשלושה מהם הוא ניצח באיפון וסיפק איתות נוסף לכך שבהחלט אפשר לבנות עליו גם לרמות הגבוהות יותר כאשר מסתכלים על ריו בקצה הדרך. הוא צובר 240 נקודות בדירוג לריו, מה שיסייע לו להתקדם משמעותית בדירוג שכן נכון להיום הוא במקום ה-36. המדליה של ששון היא ה-12 של ישראל בבאקו.

אדם אוקרואשווילי מעל הג'ודוקא הישראלי אורי ששון. רויטרס
ששון מנסה להפוך את אוקרואשוילי/רויטרס
אורי ששון ג'ודו רבע גמר המשחקים האירופים באקו 2015. הוועד האולימפי בישראל, מערכת וואלה! NEWS
חיבוק גדול לאורן סמדג'ה/מערכת וואלה! NEWS, הוועד האולימפי בישראל

בסיבוב הראשון פגש ששון את הצ'כי מיכאל אורק, השיג מולו יוקו, וזה גם הספיק לו מכיוון שיריבו כלל לא השיג ניקוד בקרב. בשמינית הגמר הוא הכריע את דניאל נטאה הרומני באיפון תוך 3:54 דקות, וברבע השיג איפון על ההולנדי רוי מאייר, מי שזכה במדליית הארד בתחרות המאסטרס האחרונה, תוך 1:56 דקות. בחצי הגמר, וכשהוא יודע שניצחון נוסף יבטיח לו מדליה בתחרות, השיג ששון הקושח איפון נוסף על רנאט סיידוב, מדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה, תוך 2:44 דקות.

בגמר המתין לו יריב גאורגי, אדם אוקרואשווילי, שלפני שנתיים זכה במדליית הזהב בטורניר המאסטרס, ובשנתיים האחרונות זכה במדליית הכסף באליפות אירופה. למרות שהגאורגי כבד יותר ונראה מאיים יותר, ששון נאבק בצורה מצוינת. השניים אמנם קיבלו עונש בגלל פאסיביות בפתיחת הקרב, אבל לאחר מכן אוקרואשווילי ספג עונש נוסף בעקבות תרגיל נהדר של ששון, שלא היה רחוק מלהפוך את יריבו באיפון. למרות זאת, האקטיביות של ששון עלתה לו ביוקר שכן באחת הכניסות שלו, אוקרואשווילי הצליח להכניע את יריבו בריתוק.

אורי ששון בן ה-24 החל את דרכו בענף לפני עשר שנים והוא חניכו של גיל עופר. הג'ודוקא, שסימן לעצמו מטרה להגיע לריו, רשם את הישג השיא שלו בקריירה אחרי שהוא לא הצליח להגיע למשחקים האולימפיים בלונדון כשהתחרה מול אריק זאבי (עד 100 ק"ג). אחרי המשחקים האולימפיים עבר ששון להתחרות בקטגוריה מעל 100 ק"ג, ובמהלך השנה האחרונה הוא קטף שתי מדליות בסבב. בתחילת חודש פברואר הוא סיים עם מדליית ארד בבולגריה (אירופה הפתוחה) ןמדליית ארד בגרנד פרי דיסלדורף. ששון מדורג במקום ה-36 בעולם.

אורי ששון ג'ודו רבע גמר המשחקים האירופים באקו 2015. הוועד האולימפי בישראל, מערכת וואלה! NEWS
אורי ששון ברגע של ניצחון/מערכת וואלה! NEWS, הוועד האולימפי בישראל

בקטגוריית המשקל שעד 100 ק"ג, ניצח פיטר פלצ'יק את דויד בושל מליכטנשטיין, ועלה אף הוא לשמינית הגמר, שם הוכנע באיפון לאחר 1:13 דקות. אלון ששון דילג על הקרב הראשון, ופגש בשלב 32 האחרונים את מארק אודנתל הגרמני. אודתנל גילה עליונות לאורך כל הקרב, והכריע אותו כעבור 3:26 דקות.

אתמול זכה שגיא מוקי במדליית הזהב בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג, ואילו ירדן ג'רבי זכתה בארד עד 63 ק"ג. מוקי בן ה-23 ניצח בגמר את נוגזרי טטאלשווילי הגאורגי באיפון, כ-28 שניות לסיום. עד כה המשלחת הישראלית בבאקו סופרת עשר מדליות (אחת מזהב, שלוש מכסף ושש מארד), כשהיא מדורגת במקום ה-25 בטבלה הכללית.

עדכון ראשון: 10:20

  • עוד באותו נושא:
  • אורי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully