וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: נישואים חד-מיניים הפכו חוקיים בכל המדינה

ברוב של חמישה מול ארבעה קבע בית המשפט העליון בארה"ב כי נישואים של בני אותו המין הם כעת חוקיים בכל 50 המדינות. הנשיא אובמה ברך: "זה ניצחון לאמריקה, שהפכה חופשית יותר"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

חגיגה אזרחית בארצות הברית: בית המשפט העליון במדינה החליט היום (שישי) כי נישואים חד-מיניים הם חוקיים על פי החוקה. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה, תהיה בתוקף בכל 50 המדינות של ארצות הברית. בכך הפך בית המשפט העליון החלטה בעניין ב-14 מדינות שונות, שם היה איסור על נישואים של הומואים ולסביות. מדובר בניצחון אדיר לתנועות לזכויות הקהילה הגאה בארצות הברית, אשר נאבקו לשוויון בנושא זה שנים ארוכות. פעילים ואזרחים שהמתינו מחוץ לבית המשפט שבוושינגטון פרצו בקריאות שמחה עם הישמע הפסיקה.

עוד בנושא
טרנסג'נדרית התפרצה לנאום אובמה על אישור נישואי גאים
וואלה, הבנתי: למה בישראל עדיין אסור לגייז ולסביות להתחתן?
לפני חודש: היסטוריה בנושא גם באירלנד

"כל האמריקנים שווים בפני החוק. בני אדם צריכים לקבל יחס שווה, ולא משנה מי הם, או את מי הם אוהבים", אמר הנשיא ברק אובמה בהצהרה מיוחדת אחרי פסיקת בית המשפט, והוסיף: "אם אנחנו באמת שואפים לשוויון, האפשרות שלנו לאהוב זה את זה צריכה להיות שווה באותה המידה". לדברי הנשיא, שהביע במהלך שנות כהונתו את תמיכתו בנישואים גאים המשיך ואמר כי הפסיקה "היא ניצחון לזוגות של הומואים ולסביות שנלחמו במשך כל כך הרבה זמן. היא ניצחון לילדים שהמשפחות שלהם יוכרו עתה, כמו כל המשפחות. היא ניצחון לבעלי הברית ולתומכים שלחמו במשך דורות כדי לשנות את התפיסה. היא ניצחון לאמריקה. כשכל האמריקנים מקבלים יחס שווה, אמריקה חופשייה יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"ארצות הברית עשתה צעד ענק קדימה. חיכינו לזה כל כך הרבה זמן"

בנג'מין ניובורן, פעיל חברתי למען שוויון זכויות מאלבמה אמר: "ארצות הברית עשתה צעד ענק קדימה לעבר איחוד מושלם יותר, שהאזרחים שואפים אליו. היום, פעמוני החירות מצלצלים ביחד עם פעמוני החתונות – על פני אוקיינוס של אושר. חיכינו לזה כל כך הרבה זמן".

בעקבות ההחלטה ההיסטורית הפכה ארצות הברית למדינה ה-21 בעולם שמאפשרת נישואים חד-מיניים על פי חוק. הפסיקה של בית המשפט מגיעה שנתיים אחרי שהעליון קבע כי הממשל הפדרלי אינו יכול להתנגד עוד להכרה בנישואים של בני אותו המין, החיים בכל רחבי המדינה, ואשר אינם זוכים לשלל זכויות אזרחיות כפי שזוגות הטרוסקסואלים זוכים להן.

בעקבות אותה החלטה מ-2013, בבתי משפט מערכאות נמוכות יותר בשורת מדינות הוחלט באופן מקומי להסיר את האיסור על נישואי גייז ולסביות. סקר אחרון שנערך בנושא בקרב הציבור האמריקני גילה כי 60% מהם תומכים באישור נישואים חד-מיניים, בעוד שרק לפני עשר שנים עמד הנתון הזה על 37% בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
"היום הוא אחד מאותם ימים שנספר לנכדינו עליהם"

בשנת 2008, עם בחירתו של אובמה לכהונה ראשונה לנשיאות, נישואים חד-מיניים היו חוקיים בשתי מדינות בלבד מתוך ה-50 בארצות הברית. רגע לפני פסיקת העליון היום, הם היו חוקיים רק ב-36 מדינות. אובמה הביע לאורך תקופת כהונתו תמיכה פומבית בנישואים חד-מיניים ובשוויון לקהילה הגאה, וכך גם המתמודדת לנשיאות במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

אחרי ההחלטה היום כתבה קלינטון: "אני גאה לחגוג את הניצחון ההיסטורי לשוויון בנישואים". עוד אמרה: "היום הוא אחד מאותם ימים שנספר לנכדינו עליהם. מאז סטונוול (מהומות שפרצו בניו יורק ב-1969 במחאה על הומופוביה משטרתית), ועד ההחלטה היום, האומץ והנחישות של הקהילה הגאה הצליחו לשנות דעות של רבים, תפיסות עולם, וגם חוקים. דורות של פעילים ומחוקקים הקריבו רבות עבור הרגע הזה. זו ארצנו במיטבה: פתוחה, מקבלת ושואפת לשוויון אמיתי".

המתמודד מולה, איש המפלגה הרפובליקנית ג'ב בוש, הסתייג מהפסיקה של בית המשפט. "אני מונחה מהאמונה שלי, ואני מאמין בנישואים על פי המסורת. העליון היה צריך להותיר את ההחלטה בעניין בידיהן של המדינות השונות".

אזרחים חוגגים את ההחלטה על אישור נישואים חד מיניים בכל מדינות ארצות הברית מחוץ לבית המשפט העליון, יוני 2015. רויטרס
אזרחים חוגגים את ההחלטה על אישור נישואים חד מיניים בכל מדינות ארצות הברית מחוץ לבית המשפט העליון, יוני 2015/רויטרס
מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון לפני ההחלטה על אישור נישואים חד מיניים בכל מדינות ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון לפני ההחלטה על אישור נישואים חד מיניים בכל מדינות ארצות הברית, יוני 2015/רויטרס
תמונת הפרופיל של הבית הלבן לאחר החלטת בית המשפט העליון להתיר נישואים גאים בכל 50 המדינות בארצות הברית, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
הבית הלבן שינה את תמונת הפרופיל שלו וצבע את הבניין בצבעי הגאווה/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully