וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים זכתה באליפות היסטורית

האדומים ניצחו 68:88 את הפועל אילת והשלימו זכייה באליפות הראשונה בתולדותיהם אחרי 72 שנה. הקבוצה של דני פרנקו השלימה פלייאוף מושלם עם 0:8 ועם שני ניצחונות בגמר דווקא אחרי פתיחה רעה

one

72 שנה חלפו מאז נוסד מועדון כדורסל הפועל ירושלים. הערב, 25 ביוני 2015, הצליחו האדומים סוף סוף לעשות את מה שחיכו לו מאז 1943: לזכות באליפות הראשונה שלהם. אחרי ארבעה גביעים וגביע יול"ב אחד, הפועל ירושלים הצליחה לזכות בתואר החשוב באמת: האליפות. זה קרה אחרי 68:88 ענק של האדומים על הפועל אילת והשלמה ניצחון ב-35 הפרש בשני המשחקים בגמר הסל.

דונטה סמית', שזכה באליפות השנייה שלו בישראל אחרי שעשה את זה עם מכבי חיפה, פרח עם ערב עצום עם 20 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, כשגם ברייסי רייט קולע 20 וליאור אליהו מוסיף 10.

דירוג חמשת האנשים שהביאו לירושלים את האליפות
הלפרין ואליהו בטירוף: "יזכרו את זה עוד 200 שנה"
מה מחכה להפועל ירושלים בעונה הבאה? תלוי ביורוליג
קליפ הרגעים הגדולים של ירושלים בדרך לאליפות

האליפות אדומה/קובי אליהו

הרבה פקפקו בפרויקט השאפתני של אורי אלון, אמרו שזה לא יחזיק מעמד, שה-DNA של ירושלים הוא של קבוצה לוזרית שלא תהיה מסוגלת לזכות באליפות. אז אמרו. האדומים הצליחו להעמיד קבוצה ווינרית עם שלד ישראלי חזק מאוד, שכלל את יותם הלפרין, בר טימור שהלך והשתפר ככל שהעונה חלפה, יניב גרין שנפצע בצורה קשה באולם הפחים בחולון, והרבה מעל כולם ליאור אליהו. הפורוורד של נבחרת ישראל קיבל לפני המשחק את תואר שחקן העונה של הליגה והראה שוב הערב שהוא בהחלט ראוי לזה. גם בשלבים ובמשחקים בהם ירושלים הייתה רעה העונה, והיו משחקים כאלה, אליהו היה נקודת האור היחידה. משמח לראות שהוא חזר לאיתנו. בנוסף, לירושלים היו זרים שלא היה מקבץ איכותי כמוהם ככל הנראה מעולם בירושלים עם דונטה סמית', ברייסי רייט, דיון תומפסון, טוני גפני, טיי מקי, דרווין קיצ'ן וג'וזף ג'ונס גם ראויים לציון.

עוד אחד שראוי לשבחים הוא כמובן דני פרנקו. המאמן שנדד בין נבחרת הנוער, ברק נתניה, הפועל חולון ומכבי חיפה, זכה הערב בתואר השני בקריירה שלו (גביע המדינה עם חולון ב-2009 היה הראשון) והחשוב ביותר. אין ספק שהאליפות הזו, והדרך שבה הושגה, ימצבו את המאמן המצוין בשורה הראשונה של המאמנים הישראלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אורי אלון הפועל ירושלים. ברני ארדוב
כמה שהוא חיכה לערב הענק הזה. הבעלים אורי אלון חוגג/ברני ארדוב

מנגד, חייבים, פשוט חייבים להוריד את הכובע בפני הפועל אילת. הקבוצה של אריק שיבק הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן ולחזור מפיגור 2:0 מול האלופה הנצחית מכבי תל אביב ל-2:3 בסדרת חצי הגמר והציגה כדורסל נהדר. בטח בהתחשב בתקציב הצנוע שלה ובסגל הקצר. אפיק ניסים הצליח לחזור ליכולת השיא שלו בחצי הגמר, אלישי כדיר חזר להראות את הפוטנציאל שהוביל אותו בעבר לזכייה באליפות עם גלבוע/גליל ולמכבי תל אביב, וגם עמית שמחון הראה את הכדורסל הטוב בקריירה שלו.

וכמובן שמי שעוד ראוי למחמאות הוא אריק שיבק. המאמן הוותיק, שהתרסק עם נבחרת ישראל בקיץ 2013 ביורובאסקט, חזר לליגה ועשה את זה בצורה מרשימה מאוד. הפועל אילת הצליחה לעבור את מכבי חיפה החזקה 2:3 ברבע הגמר ולאחר מכן עשתה, כאמור, את הסנסציה הגדולה ביותר בכדורסל הישראלי כששלחה את מכבי תל אביב הביתה עם קאמבק קסום. אילת יכולה להסתכל בגאווה על העונה שחלפה.

ברייסי רייט חוגג עם ליאור אליהו דונטה סמית'. ברני ארדוב
כמה קלאסה יש על השחקן הזה. ברייסי רייט וליאור אליהו/ברני ארדוב

רבע 1

ירושלים עלתה בחמישייה עם דונטה סמית', טי מקי, יותם הלפרין, דיאון תומפסון וליאור אליהו.

אילת עלתה עם אפיק ניסים, קאליף ווייאט, בריאן אסברי, אדריאן יוטר ואלישי כדיר.

אילת קלעה את הנקודות הראשונות עם שתיים של קאליף ווייאט וזה 0:2. ירושלים נראתה רע ולחוצה ואילת עלתה ל-2:8 אחרי שלוש דקות כשאסברי וכדיר קולעים. דונטה סמית' הכניס את ירושלים לעניינים עם שלשה וזה 7:10. מהלך קבוצתי מושלם של ירושלים צימק ל-10:9. אילת המשיכה ללכת פנימה כשנקודות של אסברי קבעו 9:13, בעוד דונטה קולע שתיים משלוש ומצמק ל-13:11. ירושלים המשיכה להיראות לחוצה כשרק שלשה של גפני עוד מספק לה נקודות, בעוד אילת הולכת פנימה ומשיגה נקודות כמעט בכל התקפה וזה 14:21. גפני המשיך לספק לירושלים אוויר עם נקודות יקרות וצימק ל-23:18. ירושלים חזרה עם עוד שתי נקודות של אליהו עד ששלשה של עמית שמחון עם הבאזר קבעה 20:26.

אוהדי הפועל ירושלים צופים במשחק בכיכר ספרא

יוסי ציפקיס

רבע 2

ירושלים פתחה את הרבע השני טוב יותר ורצה ל-0:4, אבל הטבעה של כדיר קבעה 24:28. קאליף ווייאט קלע סל ועונשין והעלה את אילת ל-24:31. טוני גפני הנהדר קלע אחת מהקו ועוד שתיים בליי אפ כדי לקבוע 27:31. אילת המשיכה לשמור על היתרון שלה בעזרת ווייאט ועלתה ל-29:35 עד שסל של סמית' קבע 31:35. דונטה הרעיד את האולם עם הטבעה אדירה וצימק ל-36:33. שתיים של יוטר קבעו 33:38 והסנטר האילתי העלה את המאזן האישי שלו ל-8. אילת המשיכה לשלוט בעניינים, כשכדיר, יוטר וגם שמחון קולעים ומעלים אותה ל-44:36 עד סוף המחצית. ירושלים נראית אבודה ומשחקת רק לרוחב בהתקפות האחרונות.

דני קליין. ברני ארדוב
יו"ר ירושלים לשעבר דני קליין הגיע לערב ההיסטורי/ברני ארדוב

רבע 3

אפיק ניסים פתח את הרבע עם שלשה וקבע 36:47. ירושלים הצליחה לצמק קצת ל-47:40 עם שתי קליעות עונשין של דיון תומפסון. ירושלים המשיכה במומנטום והשלימה ריצת 0:8 אחרי שתי נקודות של אליהו וזה 44:47. שתי קליעות עונשין של דונטה קבעו כבר 46:47, אבל שתיים של יוטר קבעו 46:49. עוד שלשה של דונטה קבעה 49:49, שוויון ראשון במשחק אחרי ה-0:0. ברייסי רייט קלע שתיים ובוצעה עליו גם עבירה וירושלים עלתה ל-49:52 אחרי ריצת 2:16. הריצה נמשכה עד 2:20 ו-49:56. ליאור אליהו נראה נהדר והריץ את ירושלים ל-54:62. החגיגה הירושלמית ברבע נסגרה ב-54:63.

ברייסי רייט הפועל ירושלים מול אפיק ניסים. ברני ארדוב
בריסיי רייט מול אפיק ניסים/ברני ארדוב

רבע 4

ירושלים חגגה ברבע הרביעי כשארבע רצופות וראשונות של יותם הלפרין קובעות 56:72 ולמעשה מכריעים סופית את סיפור הגמר הזה. הלפרין קלע עוד ארבע וזה 58:76. המשך הרבע היה חגיגה אחת גדולה של הפועל ירושלים, שעשתה כל מה שהיא רוצה כשגם אדם אריאל ואיתמר מור נכנסים לרשימת הקלעים ובסופו של דבר זה 68:88 עצום להפועל ירושלים, שזוכה באליפות היסטורית. ערב ענק והיסטורי בבירה.

אריק שיבק מאמן הפועל אילת. ברני ארדוב
שיבק במהלך המשחק/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: דונטה סמית' 20 נקודות (8 מ-13 מהשדה), 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 2 חטיפות ו-2 חסימות, ברייסי רייט 20 (8 מ-11 מהשדה), טוני גפני 11, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ליאור אליהו 10, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, יותם הלפרין 8 ו-4 ריבאונדים, דיון תומפסון 6 ו-5 ריבאונדים, בר טימור 6, איתמר מור 4, אדם אריאל 3. טיי מקי (12:15 דקות), דניאל גור אריה (2:30) ותום מעיין (2:00) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל אילת: אדריאן יוטר 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, עמית שמחון 12 ו-6 ריבאונדים, קאליף ווייאט 12, אלישי כדיר 9 ו-8 ריבאונדים, בריאן אסברי 8, ניב ברקוביץ' 5 ו-5 אסיסטים, אפיק ניסים 5 ו-4 אסיסטים. ואלרי גנדלין (2:30), דור אבו (0:30), מתן דוידי (0:30) ועמית ביר כץ (1:00) שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully