וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסטבו בוקולי הודיע על פרישה מכדורגל: "שמתי את כל כולי על הדשא"

24.6.2015 / 20:50

הקשר (37) החליט לתלות את הנעליים, כפי שפורסם בוואלה ספורט. בוקולי פורש אחרי 11 שנה במכבי חיפה, עימה הוא זכה ב-4 אליפויות: "אני לא אעזוב אתכם, האוהדים ואמשיך להיות חלק מהקבוצה"

אימג'בנק GettyImages

צפו בסרטון הפרישה של גוסטבו בוקולי

מכבי חיפה הודיעה הערב (רביעי) רשמית כי גוסטבו בוקולי החליט לתלות את הנעליים ולפרוש ממשחק פעיל. הקשר בן ה-37 הודיע מוקדם יותר למועדון על החלטתו לפרוש אחרי ארבע אליפויות, העפלה לשמינית גמר גביע אופ"א והעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. על הכוונה של בוקולי לפרוש ממשחק פעיל פרסמנו בחודש ינואר, כשבחודש מרץ התקבלה החותמת הוספית להחלטה: מכבי חיפה הודיעה לקשר כי החליטה שלא ימשיך בקבוצה, והוא צפוי להמשיך בתפקיד אחר במועדון, כנראה במחלקת הנוער.

חיפה כתבה בהודעה: "גוסטבו היה ידוע בנחישותו, הקרבתו על המגרש ויכולתו המקצועית. כל אלה ועוד הרבה יותר הפכו אותו ליקיר האוהדים. המועדון, חדר ההלבשה ואף לקפטן המשנה של הקבוצה בעונות האחרונות". בוקולי רשם 434 הופעות במדי הקבוצה וכבש 48 שערים, בניהם מול ליברפול באנפילד ומול אוקזר הצרפתית. בוקולי צפוי להיפרד גם מהאוהדים באופן רשמי כשיחזור לארץ. מכבי חיפה צפויה לערוך לו טקס פרידה. בין האפשרויות שניתנו לבוקולי: מאמן במחלקה או סקאוט של המועדון. ייתכן והקשר ישמש גם כאיש קשר של המועדון בדרום אמריקה, שם יוכל לאתר כישרונות צעירים.

"בוקולי הוא אחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של מכבי חיפה. הוא ראוי לטקס מכובד. ניתן לו את כל הכבוד הראוי לשחקן במעמדו", אמרו מוקדם יותר במועדון.

לידיעה הראשונית על כוונת בוקולי לפרוש

כבר במרץ חיפה החליטה: בוקולי יפרוש

ברני ארדוב

בוקולי העלה בדף הפייסבוק שלו סרטון שצולם בסאו פאולו: "בלב של סאו פאולו יש חלק מישראל, ורציתי להראות את המקום שמראה את האמונה של העם הישראלי. גם פה בסאו פאולו יש את זה. אני רוצה שתדעו שפה בסאו פאולו מעריכים מאוד את האלוהים של ישראל. בשבילי זה כבוד להיות פה ולהודיע את ההודעה כאן. מכאן אנחנו יכולים לראות שאלוהים גדול, שהוא מביא שלווה לכולם".

הגיע הזמן להודיע לכם למה הבאתי אתכם לכאן. זה לא היה קל, אבל אחרי הרבה שנים של אהבה, למדתי לאהוב את הקבוצה ולהיות חלק מהמשפחה הירוקה, אבל לכל דבר יש את הסוף שלו. הגעתי לסוף ואחרי שישבתי עם המשפחה שלי ודיברתי עם ההנהלה, לקחנו יחד את ההחלטה הכי טובה קודם כל בשביל מכבי חיפה שאני אפרוש. אני לא אעזוב אתכם, אני אהיה עדיין חלק ממכבי חיפה. הייתה לי הזדמנות לשחק בקבוצות אחרות, אבל החלטתי שלא. הגעתי למכבי חיפה כדי לסיים את הקריירה בה, וזה מה שאני עושה. בהמשך אתם תדעו מה אני אעשה במכבי חיפה. אני אהיה חלק מהמועדון הזה, ומפה אני לא אזוז. אני רוצה להודות לאלוהים, למשפחה שלי ולכל אוהד שב-11 השנים האלה היה ביציע או ראה אותי בטלוויזיה ועודד אותי. שמתי את כל כולי על הדשא בשבילכם האוהדים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקני מכבי חיפה ב-2006, יניב קטן, גוסטבו בוקולי. GettyImages
עבר הכול במכבי חיפה. בוקולי/GettyImages

בוקולי בן ה-37 הוא אחד הזרים המוערכים והאהובים ששיחקו בישראל. הוא הגיע בקיץ 2001, נבחן במכבי פתח תקוה, קיבל תשובה שלילית מהמאמן דאז אלי אוחנה, וחתם בהפועל רמת גן. 14 שנה לאחר מכן הוא עדיין כאן, דובר עברית שוטפת והחל מלפני שנתיים, גם אזרח מדינת ישראל.

בוקולי שבתחילת דרכו תופקד כשחקן כנף והתבלט בעיקר בזכות השליטה בכדור והמהירות שלו, שיחק בהפועל והכח רמת גן, ומשם עבר לאחי נצרת. החיבור של הברזילאי לנציגת המגזר היה מצוין והיא סייע לה לעלות לליגת העל לראשונה בתולדותיה. בוקולי הבריק גם בליגת העל, אבל לא הצליח לסייע לאחי נצרת להינצל מירידה. למרות זאת, היכולת הגבוהה שהפגין זיכתה אותו בהצעות ממכבי חיפה ומכבי תל אביב. הוא הצטרף לירוקים מהכרמל בקיץ 2004 ושיחק במדיהם עד הפרישה.

גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
סיבה רפואית מנעה ממנו להמשיך לשחק. גוסטבו בוקולי/אדריאן הרבשטיין

בוקולי שיחק במדי מכבי חיפה 11 שנים וזכה איתה בארבע אליפויות. בעונות 2004/05 ו-2005/06, שבשתיהן הקבוצה זכתה באליפות, הוא כבש 22 שערים, בישל 17 נוספים וביסס את מעמדו כאחד מהכדורגלנים הטובים בליגה. בנוסף הוא הניף את גביע הטוטו פעמיים, עלה עם מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות והיה חלק בלתי נפרד מהמסעות האירופים של הקבוצה. בבוא הזמן הוסב למרכז הקישור וגם שם הפגין יכולת גבוהה, הרבה בזכות העיקשות והקשיחות שלו.

בשלוש השנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בדקות המשחק שלו בקבוצה, שהגיעה לשיאה בתקופת ראובן עטר בה ראה בעיקר את היציע. עם חזרת אריק בנאדו לחיפה, בוקולי חזר לשחק, ורק בחודש ינואר העונה נפל הפור: בחיפה העריכו שבוקולי יפרוש וחודשיים מאוחר יותר גם הודיעו על התכניות העתידיות לשחקן. הבשורה הטובה מבחינתו הגיעה דווקא בחלק האחרון של הקריירה שלו בישראל, כאשר קיבל תעודת זהות כחולה אחרי שנים של מאבקים ואחרי שקיבל קודם לכן מעמד של תושב ארעי. בגיל 37, בוקולי הגיע בעצמו למסקנה שעדיף לו לתלות את הנעליים, זאת לאחר שגם סיבה רפואית מונעת ממנו להמשיך לשחק. עם ארבע אליפויות ושתי זכיות בגביע הטוטו, בוקולי יהיה חלק בלתי נפרד ממכבי חיפה גם בעתיד הקרוב.

מכבי חיפה הודיעה לבוקולי: תיאלץ לפרוש גם בגלל סיבה רפואית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully