וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: הוארך מעצר החשוד שלא הובא לדיון בבית המשפט במועד

16.6.2015 / 17:52

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של אילן בן שטרית, בכיר בארגונו של יצחק אברג'יל, בשבעה ימים. בשל בלבול, הוא הובא לדיון באיחור של שעה, וגרם למבוכה גדולה למשטרה

צילום: מור שאולי, יותם רונן, דוד קורן; גדי וינסטוק

(המפכ"ל: 512 תסתיים בתוצאות משמעותיות)

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום (שלישי) על הארכת מעצרו בשבעה ימים של אילן בן שטרית, בכיר בארגונו של העבריין יצחק אברג'יל ואחד החשודים המרכזיים בפרשה 512. בהחלטתו מתח השופט מנחם מזרחי ביקורת קשה על המשטרה, לאחר שבן שטרית הובא באיחור של שעה לדיון. ברישום מוטעה בפרוטוקול של בית המשפט נקבע כי מעצרו יהיה עד מחר. בית המשפט תיקן את הטעות כבר לפני כמה ימים, אך במשטרה ובשב"ס התבלבלו והעצור לא הובא בזמן היום לבית המשפט.

"החשוד הובא לבית המשפט באיחור של שעה, נתון שלפיו המעצר היה בלתי חוקי בפרק זמן של כשעה. נתון זה אינו מכריע את תוצאות הדיון, אך הוא מובא בחשבון במסגרת החלטתי על הארכת המעצר", אמר השופט, ברומזו על כך שהוא קיצר את משך הארכת המעצר שביקשה המשטרה קודם לכן - 14 ימים. גורמים משפטיים אמרו כי מבוכה כזו במשטרה לא זכורה זמן רב.

השופט קיבל את טענתה של פרקליטתו של בן שטרית, עו"ד אתנה אדרי, כי הוא הכחיש במהלך העימות שנפגש עם אחד מעדי המדינה ועשה עמו עסקאות. לטענתה, תמלול העימות בין השניים אינו משקף את מה שהיה בחדר החקירות. מזרחי נזף בחוקרי המשטרה והודיע להם כי לדיון הבא הם מחויבים לבדוק מחדש את התמלול ולהביא בפניו את מסקנות הבדיקה.

בן שטרית נחשב לאחד מאנשי המפתח בארגונו אברג'יל. המשטרה מייחסת לו בין היתר את ניהול הסניף האילתי של הארגון ובמסגרת הפרשה, הוא חשוד בסחר בסמים בהיקפים גדולים בחו"ל. בעבר הוארך מעצרו של בן שטרית כמה פעמים.

לקריאה נוספת על פרשה 512
התפתחות דרמטית בפרשה 512: עבריין בכיר גויס כעד מדינה
חסין לעד המדינה: "אני מתחנן, יש לי שלושה ילדים, תגיד את האמת"

תיקי חקירה, פרשת 512, בית משפט השלום בראשון לציון, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
השופט מתח ביקורת קשה על המשטרה. בית משפט השלום בראשון לציון/מגד גוזני

ביום ראשון העריך גורם בכיר במשטרה כי "בתוך שבועיים יוגשו כתבי אישום ראשונים בפרשה 512". לדבריו, "יש ראיות טובות וחזקות לגבי חלק מהפרשות הנחקרות בפרשה הגדולה", הוסיף. "ישנן השלמות חקירה שהנחתה הפרקליטות לערוך, אבל אנחנו בהחלט במקום אופטימי", סיכם.

במשטרה מעריכים כי חקירת הפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, שבו נרצחו שלושה אזרחים ו-40 נפצעו במהלך ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין, ופיצוץ מכונית בגני התערוכה במהלך נסיון חיסול של רוזנשטיין, פוצוחו. החקירה המנוהלת בימ"ר תל אביב במסגרת הפרשה זכתה בימים האחרונים להתפתחות משמעותית והחוקרים הצליחו לצייר את כל רשימת המעורבים באירועים - מי תכנן, מי הרכיב את המטענים, כיצד שונעו המטענים ועוד.

בשני האירועים, מדובר היה במטענים רבי עוצמה שהופעלו באמצעות מנגנון בשלט רחוק. במסגרת החקירה, נערך למרכיב המטענים מסדר לזיהוי נדרש, כדי לחזק את עדותו כעד מרכזי. על השולחן הונחו כמה סוגי שלטים זהים והוא נדרש להצביע על השלט שהיה בזירה. במקביל, המטען הונח באריזה מיוחדת, שאת זהותה ידע קומץ חוקרים בימ"ר תל אביב שחקרו את הפיצוץ ביהודה הלוי. כמה מהנחקרים ועדי המדינה בפרשה הצביעו על האריזה הייחודית וחשפו בפני החוקרים את הפח"מ (פעולת חקירה מוכמנת, א"א).

"בשנת 2004 היינו קרובים להגשת כתב אישום באירועים הללו אבל היה חסר לנו דבר מה נוסף, חלקי ראיה", הסביר גורם במשטרה. "היום אני יכול לומר שאספנו יותר מעוד ראיה ומעבר לכך אני מניח שאנחנו יודעים להצביע ולקשור את כל מי שהיה חלק מהתכנון והביצוע של הפיגועים הפליליים הללו. התיקים הללו הם בהחלט מפוענחים. יש לבצע עוד כמה השלמות חקירה קטנות אבל אני אופטימי במיוחד".

(עדכון ראשון: 15:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully