וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורטל תמם: "כולם צעקו עליי, התחלתי לבכות וירדתי מהבמה"

דב גיל-הר

15.6.2015 / 11:42

אחייניתו של החייל המנוח משה תמם, שמשרד החינוך הסיר באחרונה מסל התרבות הצגה של מתכנן חטיפתו ורציחתו, התייחסה לסערה בכנס האמנים: "האווירה הייתה מלאת כעסים, דווקא בכנס על חופש הביטוי לא היה דיאלוג". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום וידאו: שי מכלוף, צילום סטילס: מגד גוזני, עריכה: ניר חן

אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם שנחטף ונרצח על רקע לאומני ב-1984, מובילה בימים אלו את המאבק לביטול ההצגה "הזמן המקביל", שנכתבה בהשראת כתביו של מתכנן הרצח וליד דקה. אמש (ראשון) היא פרצה בבכי במהלך כנס של מאות אנשי רוח ואמנים, שדנו בענייני צנזורה. "כשהתחלתי לדבר כולם פתאום התחילו להשתעל ואז צעקו עליי לרדת מהבמה, התחלתי לבכות וירדתי", אמרה בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "היה ערב מאוד קשה. הגעתי לכנס כי רציתי להביע את עמדתי ואת תחושות המשפחה, אבל יו"ר הפורום (איתמר גורביץ', יו"ר פורום מוסדות התרבות) אמר שלא ממש צריך להתייחס לדברים שלי".

לדבריה, האווירה המתוחה בכנס לא אפשרה דיון ענייני. "האווירה הייתה מלאת כעסים ויצרים, ואף אחד לא היה פתוח לדיאלוג. אירוני שהיה כנס חירום בנושא חופש הביטוי, אבל נתנו רק לדעה אחת להיאמר. ברגע שאני והשחקן שלמה וישינסקי רצינו להביע דעה קצת שונה, פתאום נמחקו כל האמירות על חופש הביטוי וראיתי צד שלילי באמני ישראל", אמרה. "חוץ ממשה איבגי, שבא לחבק ולתמוך באופן מלא, אף אחד לא ניסה להרגיע אותי".

לקריאה נוספת:
בהוראת השר בנט: הצגה שכתב מחבל תוצא מסל התרבות
יו"ר ועדת החינוך נגד קוטלר: "חיים בלי המוזיקה שלכם"

IFB עם אורטל תמם, מוחה על המימון הממשלתי של הצגה שמציגה את סיפורו של רוצח דודה. מערכת וואלה!
"אף אחד לא ניסה להרגיע אותי". אורטל תמם עם תמונתו של דודה המנוח/מערכת וואלה!

היא הוסיפה כי היא נחושה להפסיק את קיום ההצגה. "המאבק שלנו הוא לגיטימי. זה בזיון שיש הצגה שמציגה כגיבור את מי שרצח חייל צה"ל. זאת אמירה חברתית שצריכה לצאת מכל קצות הקשת הפוליטית. לא הגיוני שאותה מדינה תהיה זו שתממן הצגה על רוצח של חייל שלה. חופש הביטוי לא משולב זרוע בזרוע במימון ממשלתי", אמרה. "ההצגה הרגישה עבורי כמו סכין בבטן, לא צריך להפוך רוצחים לגיבורי תרבות".

בתוך כך, שר החינוך, נפתלי בנט, ביקר הבוקר את משפחתו של משפחת תמם. הוא הביע צער על סבלם של בני המשפחה במאבקם להסרת ההצגה. "רק בישראל אפשר למות יותר מפעם אחת: בפעם השנייה רצו לשחרר את הרוצחים של משה, ומנענו זאת, ובפעם הזאת עושים הצגה במימון המדינה על הרוצח שלו ומנענו זאת. אני מבטיח להמשיך ולהיות חומת המגן שלכם כל עוד אני יכול. המשפחה סבלה מספיק. מתנצל בשם המדינה על הסבל שלכם", אמר שר החינוך לבני משפחתו של החייל המנוח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר החינוך, נפתלי בנט עם בני משפחתו של משה תמם. משרד החינוך,
"אהיה חומת המגן שלכם". בנט בביקור משפחת תמם, הבוקר/משרד החינוך

בני המשפחה הודו לבנט על פעילותו בנושא. "כבר 28 שנים שאנחנו במאבק. ההצגה הזו עיוותה את המוחות של התלמידים", אמרה אמו של משה. אחיו אורן הוסיף: "ההצגה הזו הכינה את הקרקע למעשים נוראיים נוספים, היא הייתה חייבת לרדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully