וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש חטיבת המחקר באמ"ן: "שיקום עזה הוא הבסיס לשימור השקט"

במהלך הופעתו בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הדגיש "המעריך הלאומי" את התפקיד המכריע שיש לתהליך שיקום הרצועה על מניעת סבב האלימות הבא. נתניהו: "אם יש גורם שבונה מחדש את עזה זו ישראל"

עריכה: שניר דבוש

ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף אלי בן מאיר, התייחס אתמול (שלישי) במהלך תדרוך שהעביר לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לסוגיית שיקום עזה לאחר מבצע "צוק איתן". במהלך דבריו הדגיש הקצין הבכיר את התפקיד המכריע שיש לתהליך שיקום הרצועה על מניעת סבב האלימות הבא.

"ישראל מאפשרת הכנסת סיוע בחומרי שיקום אזרחי לרצועת עזה, ועושה ככל שביכולתה להקל על מצב התושבים. שיקום הרצועה הוא בסיס לשימור שקט ארוך", אמר תא"ל בן מאיר, "המעריך הלאומי". בהודעה מטעם הוועדה נמסר עוד כי הקצין הבכיר התייחס גם לחידוש ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום בשבועות האחרונים, והבהיר כי העמדה הישראלית נותרה בעינה, והיא ש"חמאס הוא הכתובת לכל אירוע מהרצועה".

עוד בנושא:
קטאר: ישראל אישרה פרויקטים חדשים בשיקום רצועת עזה
"הסלפים מצפים שישראל תתקוף את חמאס, ותעשה עבורם את העבודה"
חידוש הירי לדרום: ירח הדבש של ישראל וחמאס עומד להסתיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"לא רוצים שהאזור יוצת". נתניהו, הערב בכנס הרצליה/ראובן קסטרו

סוגיית שיקום הרצועה והעברת סחורות אליה מתוך ישראל מעסיקה רבות את צה"ל. בדיונים שהתקיימו לאחרונה לחצו קצינים בכירים שמעברי הגבול ארז וכרם שלום יעברו לידי הרשות הפלסטינית. עם זאת, לפי שעה חמאס אינו רוצה בכך. נוסף על כך, בצה"ל גם ממליצים לבחון את האפשרות להקים נמל ימי ברצועה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב במהלך נאומו בכנס הרצליה למצב בדרום בתקופה שלאחר "צוק איתן", והודה שישראל לוקחת חלק במאמצים לשיקום עזה. "אנחנו לא רוצים שהאזור יוצת, יותר ממה שהוא מודלק ממילא", אמר נתניהו. "אם יש גורם אחד שבונה מחדש את עזה זו ישראל. אתם לא תקראו על זה אבל אני אומר לכם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עד כה הועברו 200 מיליוני דולרים מקטאר לשיקום עזה

בשבוע שעבר חשף יו"ר הוועדה הקטארית לשיקום עזה, מוחמד אל-עמדי, חלק מהפרויקטים שנעשים ברצועה באישורה של ישראל. בסיום טקס החניכה של פרויקט השיקום, הודה אל-עמדי, בטעות או בכוונה, ל"גנרל פולי", בהתייחסו לאלוף יואב מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בין הפרויקטים, המשך שיקום דרך סלאח א-דין, רצועת כביש הנמתחת לכל אורך רצועת עזה, שיפוץ חלקים מכביש הים ובניית שכונה חדשה בעזה, שבה יבנו 28 בניינים ו-360 יחידות דיור וישוכנו אסירים משוחררים. השכונה החדשה קרויה על שמו של חמד בן ח'ליפה אל-תאני, שהיה אמיר קטאר בשנים 2003-1995.

לפי גורמים ישראלים, עד כה הועברו 200 מיליוני דולרים מקטאר. כמו כן, הוכנסו יותר ממיליון תשומות בנייה לצורך שיקום בתים ופרויקטים שונים, ובהם שיקום כבישים, הקמת בית חולים, בתי ספר ומרפאות וטרינריות.

מסקר שפרסם היום "המרכז הפלסטיני למדיניות ולסקרים" עולה כי רוב תושבי רצועת עזה אינם מרוצים משלטון חמאס ומתוצאות הלחימה עם ישראל בקיץ שעבר. 63% מהנשאלים סבורים כי הנזק שנגרם במהלך מבצע "צוק איתן" והאבדות שנגרמו גבוהים מדי מול ביחס לרווחים. בנוסף, כמחצית מהנשאלים אמו כי הם רוצים להגר מהרצועה ורק 30% אמרו כי הם יכולים למתוח ביקרות על התנהלות חמאס ללא חשש.

עוד עולה מהסקר כי 63% מהפלסטינים תומכים במשא ומתן בלתי-ישיר בין ישראל לחמאס. עם זאת, אחוז זהה תומך בירי הטילים לעבר ישראל, כל עוד המצור הישראלי על הרצועה נמשך. כמו כן, 79% מהפלסטינים חשים פסימיות בעקבות עלייתה של ממשלת נתניהו החדשה.

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully