וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו בבית ספר בלוד: "הייתה אי-הבנה, פנינו לשלום"

בביקורה בבית ספר ערבי בשכונת הרכבת בעיר, לרגל זכייתו בפרס החינוך הארצי, התקבלה אשת ראש הממשלה בזרועות פתוחות. "השאיפה לדו-קיום זה חלום של כולנו", אמרה והוסיפה: "בעלי הוא בראש הרכבת לשלום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ביקרה היום (חמישי) בבית הספר הערבי-מוסלמי "נווה שלום" שבשכונת הרכבת בלוד, והתייחסה להתבטאותו של ראש הממשלה ביום הבחירות שעוררה סערה. "אנחנו מאמינים בדו-קיום, פנינו לשלום", אמרה. "הייתה איזושהי אי-הבנה, אני לא אכנס לזה. אבל כמה ימים אחרי הבחירות היה אצלנו ערב שחלק מהאנשים שכאן השתתפו בו. דיברנו על זה".

נתניהו ביקרה היום בבית הספר לרגל זכייתו בפרס החינוך הארצי לשנת 2014, עבור תכניות לימוד של דו-קיום בשלום וקידום המורשת הערבית כמנופים להעצמת התלמידים.

אשת ראש הממשלה התקבלה בזרועות פתוחות על ידי צוות המורים ומנהל בית הספר, שבירך אותה ואמר: "אנחנו מאד שמחים שבחרת להגיע לבית הספר שלנו. זה ביקור היסטורי עבור בית הספר ושכונת הרכבת. ביקורך מוסיף תקווה וגאווה אמיתית וכלל תושבי העיר לוד".

רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, בבית הספר היסודי ערבי ?נווה שלום? בשכונת הרכבת בלוד בנוכחות ראש העיר המארח עו"ד איר רביבו. יוני 2015. ניב אהרונסון
שרה נתניהו בבית הספר בנווה שלום/ניב אהרונסון

"רציתי לברך על קבלת הפנים היפה הזאת", אמרה נתניהו. "כולם אומרים שהדו-קיום זה דבר חשוב, אבל לא מדובר רק בדו-קיום עם שכנינו הערבים, הנוצרים המוסלמים, אלא גם בדו-קיום בין בעל לאישה והורים לילדים. אני חושבת שהעולם היה טוב יותר אם היו זוכרים את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני האדם הראשון שמאמין בדו-קיום", אמרה היום שרה נתניהו, "ואני מאמינה שדו-קיום מתחיל בבית. בין הורים לילדים, בין בעל ואישה, בין חברים. אני חושבת שהחברה שלנו צריכה להיות הרבה יותר סובלנית, מכבדת, ובוודאי שבין העמים שלנו ובינינו לבין השכנים שחיים אתנו במדינה שלנו. כולי תקווה שזה יהיה בינינו לבין השכנים שלנו".

"האזור פה בעייתי, זה לא פשוט", הוסיפה. "אבל השאיפה זה חלום של כולנו. גם כיהודים ישראלים אבל גם כאזרחי העולם", הוסיפה.

"כל הזמן יש פה זבל, כמה אפשר להתלונן"?

לפני בואה של נתניהו דיברו אנשי הצוות על המצב הקשה באיזור. שורוק, מורה לערבית בבית הספר שמתגוררת בג'לג'וליה, סיפרה כי אין עבודה באיזור מגוריה. "יש פה משרות פנויות, וזה שעה נסיעה מגלגוליה אבל אין לנו ברירות", סיפרה. "חשוב לי שאנשים שיש להם השפעה בהחלטות יבואו לקהילה הערבית ויראו שיש פה המון חלומות ופוטנציאל בכדי שנשפיע", אמרה נור חאג יחיא, מורה ורכזת אנגלית בבית הספר. "מאד חשוב לי שהיא תגיע וגם נוספים. אנחנו בלוד נמצאים בשכונת הרכבת - שכונת מצוקה, רוב הנשים אינן בעלות השכלה. הגברים פה נשואים למספר נשים. המצב הסוציואקנומי נמוך אבל דווקא מהמקום הזה החלטנו להכיל ולשנות ואנחנו עושים הסברה על חינוך", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחוץ לבית הספר התקבץ קהל של ילדים והורים סקרנים. גם שם לא נחסכה ביקורת. נאילה אמא לשני ילדים סיפרה "יש פה שני גנים וכל הזמן יש פה זבל. כמה אפשר להתלונן בעירייה? אנחנו ביקשנו גן שעשועים.איפה עשו? אחד ויחיד ליד הרכבת.

אהרון אטיאס, מנכל העירייה השיב לבקשת וואלה לטענות. "התשובה מורכבת השכונה הזאת היא אחת השכונות שמקבלות העדפה ובאופן כללי המגזר מקבל העדפה על פני אחרים. אנחנו חוטפים ביקורת על זה. אלו פערים של 65 שנה וככלשנשקיע הטענות יפחתו אבל הפער קיים. יש פה אלפי בתים לא חוקיים תוצאה של שנים. אנחנו רותמים את מדינת ישראל להשקיע מאות אלפי שקלים. יש פה אווירה טובה וביקורת זה דבר טוב."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully