וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי ירקוני, שנפצע קשה ב"צוק איתן", נבחר לראש מועצת אשכול

3.6.2015 / 0:18

ירקוני, שאיבד את רגליו מפגיעת פצמ"ר, מחליף את חיים ילין שנכנס לכנסת מטעם "יש עתיד": "מתחיל עכשיו את המסע האמיתי". לראשות עיריית ערד נבחר ניסן בן חמו, ולמועצה האזורית גלבוע נבחר עובד נור

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

גדי ירקוני, תושב קיבוץ נירים שנפצע קשה מפגיעת מטח פצצות מרגמה במהלך היום האחרון של מבצע "צוק איתן", נבחר אמש (שלישי) לראשות המועצה האזורית אשכול ברוב של 51% מקולות הבוחרים. ירקוני, רכז המשק של נירים שאיבד את שתי רגליו בעקבות הפציעה בחודש אוגוסט האחרון, זכה בבחירות שהתקיימו במועצת אשכול לאחר שראש המועצה הקודם, חיים ילין, עבר לכנסת. מול ירקוני התמודדו ראש המועצה האזורית בעבר, אורי נעמתי שזכה ב-44% מהקולות, ורן גויטע שקיבל 9% בלבד. ירקוני ייכנס לתפקיד בתוך שבוע ויעמוד בראש המועצה בשלוש השנים הקרובות.

"אני מאוד שמח שאת המשימה הזאת סיימתי בהצלחה ושאני יכול להתחיל עכשיו את המסע האמיתי - הצעדת מועצת אשכול קדימה בנחישות, בדבקות ובאהבה לכל התושבים", אמר ירקוני אחרי זכייתו. לדבריו, ישובי אשכול הם מרכז של עשייה, פיתוח וקהילה רחבה ומגוונת. "אני גאה להנהיג את האזור המאתגר והמיוחד הזה ואת התושבים, הראויים לכל תמיכה על נחישותם בהתיישבות בגבולות ישראל ועל הדבקות בעשייה החקלאית גם בתקופות ביטחוניות קשות".

במתקפת פצצות המרגמה שבה נפצע, מתו שניים מחבריו הקרובים - זאב (זאביק) עציון ושחר מלמד, רכז הביטחון השוטף הצבאי ורכז ההשקיה בנירים. "מאז הפציעה קיבלתי אנרגיות, מוטיבציה עצומה ותחושת שליחות לסייע לאזור ולישובים", סיפר היום ירקוני על תחושותיו, בעוד אלפים מתושבי המועצה האזורית שבעוטף עזה יצאו לממש את זכות ההצבעה שלהם. "לא חסרים אנשים עם שתי רגליים, כבויים ועייפים שלא יודעים לנהל והם חסרי מוטיבציה. יש לי רגליים תותבות שבאמצעותן אני הולך - ושום דבר לא עוצר אותי", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירקוני והפרוטזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם לערד יש ראש עיר חדש, אחרי שראשת העיר הקודמת טלי פלוסקוב עברה אף היא לפוליטיקה הארצית. תושבי העיר בחרו ברוב גדול בעו"ד ניסן בן חמו שאמר: "אהיה ראש העיר של כל התושבים". בן חמו ניצח בפער גדול את יריבו, ולד סנדרלסקי.

בן חמו הודה למצביעיו הרבים על האמון שהעניקו לו. "החום והאהבה שקיבלתי במהלך הקמפיין מכל קבוצות האוכלוסייה היו יוצאי דופן", אמר. "דלתי תהיה פתוחה בפני כולם ואף קבוצה לא תיפסל על הסף. מעורבותם הרבה של התושבים במערכת הבחירות הוכיחה כי הם לקחו את גורלם בידיהם והחליטו כי רק הם יקבעו לאן פניה של ערד מועדות. אני שמח שהם בחרו בשינוי ובהתחדשות. אתגרים רבים וגדולים עומדים לפנינו, בראשם נושא התעסוקה ומצבם הכלכלי של העיר ותושביה, אך אני בטוח כי יחד נצליח להתמודד עם כולם ולהצעיד את ערד קדימה".

נוסף על כך, בבחירות שהתקיימו במועצה האזורית גלבוע ניצח עובד נור. הבחירות התקיימו אחרי שהיו"ר הקודם דני עטר פרש ועבר לכנסת בתור חבר במחנה הציוני. נור, תושב גן נר בן 44, נולד וגדל בקיבוץ עין חרוד איחוד. הוא התמודד בבחירות לראשות המועצה בדצמבר 2013 וזכה ל-43% מקולות הבוחרים. נור הוא רב-סרן (במיל'), היה מפקד ביחידה מובחרת ובעל תואר ראשון בחינוך ולימודי ארץ ישראל. הוא כיהן בשתי קדנציות כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללת בית ברל והיה ממובילי המאבק להפחתת שכר הלימוד. בנוסף, ניהל את בית ספר שדה "הר הנגב" של החברה להגנת הטבע במצפה רמון, שימש במשך כארבע שנים יו"ר ועד אגודת היישוב הקהילתי גן נר ובמקביל גם היה יו"ר הוועד המקומי.

בהכנת הכתבה השתתף אלי אשכנזי

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully