וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי מפעילה את משרד החוץ נגד "שוברים שתיקה" בשוויץ

2.6.2015 / 17:45

סגנית שר החוץ הנחתה את שגרירות ישראל לבחון אילו דרכי פעולה ניתן לנקוט נגד תערוכה שמארגן ארגון השמאל בציריך, ובה יוצגו עדויות לוחמים מ'צוק איתן'. "נמשיך לפעול נגד גורמים שפועלים נגד ישראל"

מערכת וואלה!

(דוח "שוברים שתיקה", דיווח מאולפן וואלה!NEWS)

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הנחתה היום (שלישי) את שגרירות ישראל בשוויץ לפעול לביטול תערוכה של ארגון "שוברים שתיקה", שמתוכננת להיפתח החודש במדינה.

"הנחתי את גורמי המשרד לקיים דיון דחוף בבחינת דרכי הפעולה שננקוט נגד הפעילות של 'שוברים שתיקה' בשוויץ", נמסר בהודעה שפרסמה חוטובלי. "נוסף על כך, העברתי הנחיה לשגרירות ישראל בשוויץ לבחון באופן המידי ביותר דרכי פעולה נגד התערוכה. לא נעבור לסדר היום כשארגון שכל תכליתו הוא להכתים את חיילי צה"ל פועל בזירה הבינלאומית על מנת להסב נזק תדמיתי כבד למדינת ישראל. משרד החוץ ימשיך את פעילותו הענפה נגד אותם גורמים שפועלים נגד ישראל מבית ומחוץ".

עוד בוואלה!NEWS:
ההקלטה המפלילה שמסבכת את אברג'יל ואנשיו בניסיון לחסל את רוזנשטיין
צה"ל מודה: טעינו כשהענשנו את החייל שאכל כריך עם חזיר
המרכז הפלסטיני שצורף לאו"ם: ישראל מסיתה נגדנו

ח"כ ציפי חוטובלי, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
חוטובלי/נועם מושקוביץ

התערוכה של ארגון השמאל צפויה להיפתח בציריך. יוצגו בה עדויות של חיילים שנלחמו במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון, ואשר טוענים להפרה של זכויות אדם במהלכו. חלק מהעדויות פורסמו בחודש שעבר, ובהם עלו טענות קשות, בין היתר על מדיניות הפתיחה באש וההרס בזירות הלחימה. "מניתוח העדויות עולה תמונה מדאיגה של שינוי דרסטי בנורמות הלחימה של צה"ל", נמסר אז מ"שוברים שתיקה". "במסגרת שינוי זה, ערכים כמו 'טוהר הנשק' ו'חיי אדם' איבדו מערכם".

מ"שוברים שתיקה" נמסר: "בימים אלו מוצגת תערוכת תמונות ועדויות של חיילים, בה מדריכים לוחמים לשעבר ומספרים על המציאות היומיומית בשטחים. אנו גאים להגיע עם התערוכה לציריך לאחר שהוצגה עשרות פעמים ברחבי ישראל, על מנת להביא לדיון אמיתי על ערכיה של המדינה. אנו מצרים על כך שארגוני ימין קיצוני בישראל, בהם תנועת 'ישראל שלי' שהוקמה על ידי נפתלי בנט ואיילת שקד, ממשיכים לפגוע בדמוקרטיה הישראלית בכך שפועלים להשתיק קולות של חיילים שממשים את זכותם וחובתם לספר על מציאות שלצערנו מוסתרת מהציבור. יותר מכך, אנו מצטערים שגורמים רשמיים בממשלה נותנים יד לקמפיין אנטי-דמוקרטי כזה שלא פוגע רק בארגוני זכויות האדם בישראל, אלא משחיר את פניה של החברה הישראלית בפני העולם. היינו שמחים לו ח"כ חוטובלי וגורמים רשמיים אחרים היו מגיעים להקשיב לחיילים ולנהל דיון, במקום לנקוט באמצעים פחדניים ואלימים של השתקה".

בהכנת הכתבה השתתף שבתי בנדט

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully