וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב פרי ימונה לתפקיד בכיר בקבוצת "דלק" של תשובה

2.6.2015 / 12:48

(עדכון) אחרי 9 שנים בחדשות ערוץ 10, הודיע היום הכתב הפוליטי כי הוא פורש מעולם העיתונות, והערב נודע כי פרי ישתלב בתפקיד מנהל תחום קשרי החוץ והתקשורת ב"דלק קידוחים", מקבוצת "דלק" שבשליטת יצחק תשובה

נדב פרי. ראובן קסטרו
נדב פרי/ראובן קסטרו

(עדכון: 19:02)

אחרי 9 שנים בחדשות ערוץ 10, הכתב הפוליטי נדב פרי עוזב את החדשות ופונה לעיסוק שאינו בתחום העיתונות והערב נודע כי פרי ישתלב בתפקיד מנהל תחום קשרי חוץ ותקשורת ב"דלק קידוחים ואבנר", חברות בת של קבוצת "דלק", שבשליטת יצחק תשובה. גורמים בחדשות 10 התייחסו לאפשרות שתתעורר ביקורת בעקבות המעבר של נדב מתפקיד הכתב הפוליטי לבכיר בקבוצת "דלק", ואמרו הערב לוואלה ברנז'ה כי "אנחנו סומכים באופן מלא על יושרו של נדב ואין לנו ספק שהמהלך שבוצע היה נקי מכל רבב".

יצוין כי אשתו של פרי, ליאור שובכר, עובדת כלוביסטית במשרד גורן עמיר, אשר מעניק ששירותים לקבוצת "דלק" ובעבר גם לערוץ 10, כשנאלץ להתמודד עם המשברים הגדולים והסכנה לסגירתו.

לפני כשבוע נפגש פרי עם מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, והודיע לו על כוונותיו. היום, בדיוק כשבערוץ חוגגים את כניסת המשקיעים החדשים, שלח פרי מכתב לעובדי חדשות 10, שבו כתב בין היתר: "אחרי לא מעט שנים בתקשורת (מה אתם יודעים, כבר 17) כולן ככתב, רובן המכריע ככתב פוליטי – הלכה והתחדדה תחושת המיצוי. החלטתי לצאת לדרך חדשה, ואם לא עכשיו אימתי. אני נפרד מהעיסוק העיתונאי שהיה בשבילי שירות צבאי, מקצוע, הובי, אורח חיים ואהבה גדולה, ואני גם אומר שלום לכם – חבריי הטובים והאהובים בחדשות 10. הפרידה מכם היא הדבר הכי קשה בסיפור הזה, אבל הידיעה שאני עוזב בשעתה המקצועית היפה ביותר של החברה, מעודדת ומקלה. אני חב תודה גדולה ליוסי ורשבסקי ולגולן יוכפז – שניים שהייתי ממקם בשקט בכל קוקפיט".

יוכפז: "פרי הוא כזה שאינו לוקח את עצמו ברצינות תהומית"

פרי (35) הצטרף לחדשות 10 לפני כתשע שנים ישירות אחרי שירות בגלי צה"ל. תחילה שימש ככתב בכנסת. בנובמבר 2012, במקביל לתפקידו, החל להגיש את התוכנית הפוליטית בערוץ 10, "המטה המרכזי". בחודשים האחרונים, לקראת ולאחר הבחירות, עברה התוכנית לרצועת הפריים-טיים.

במקביל הגיש תוכניות נוספות, בהן "חמש עם רפי רשף", "לונדון וקירשנבאום" ו"היום שהיה". כמו כן, הגיש יחד עם חברו מחדשות ערוץ 2 עמית סגל, תוכנית משותפת בערוץ הכנסת, "זוג או פרט".

גולן יוכפז מסר בעקבות הודעתו של פרי: "לאחר דרך משותפת ארוכה שעשינו יחד, דרך שהחלה כבר לפני 17 שנים בגלי צה"ל, אני נפרד בצער, ועם הרבה הערכה ואהבה לנדב – מהמצטיינים שבעיתונאים שלנו. פרי הצליח לשנות את דרך ושפת הסיקור הפרלמנטרי והפוליטי בחדשות 10 – נדמה לי שגם מחוץ לחברה – והפך את העיסוק בתחום למרתק, בהיר, מושחז, כזה שאינו לוקח את עצמו ברצינות תהומית במקום שאין לה מקום. מערכת הבחירות האחרונה, שבה פרי לקח חלק משמעותי בסיקור היומיומי ובהגשת "המטה המרכזי" הביאה את חדשות 10 לשיאי צפייה ואמון של ציבור הצופים והפכו את האירוע לאסטרטגי מבחינת חיזוקם של חדשות 10 וערוץ 10 – לנדב יש בכך חלק מכריע. בהצלחה מכל החברים בבית הוורד בחדשות 10 ובערוץ 10".

פורש אחרי שסיקר 7 כנסות שונות

לאחר הבחירות האחרונות, התארח פרי בוואלה ברנז'ה ומתח ביקורת על השיח והביקורת העצמית בקרב העיתונאים, סביב האופן שבו סוקרו הבחירות. "זה קרה אחרי רצח רבין, אחרי האינתיפדה, אחרי המחאה החברתית ואחרי מערכת הבחירות האחרונה. הדבר הראשון שאנחנו עושים זה שוב להתחיל ולקונן בדיעבד על תפקיד התקשורת", אמר פרי והציע שהעיתונאים ידברו בזמן אמת או שינצרו את לשונם.

לפני כן, בדצמבר האחרון, לאחר שהוחלט בערוץ להזיז את "המטה המרכזי" לפריים טיים, העניק פרי ראיון לוואלה ברנז'ה, שבו אמר: "אני מנסה במובן מסוים לעשות תוכנית 'שמחה'. כלומר, אם מישהו אומר שהתכנית היא קרקס - אני לא רואה בזה עלבון, כי אני לא חושב שפוליטיקה חייבת להיעשות בדיון כבד-ראש מלא בקלישאות חבוטות. תחתוך לעניין, בוא נתקע בדיחה פה ושם, בוא נראה סינק מהארכיון שמאיר את מה שאמרת באור אחר".

פרי, שצייץ היום בחשבונו בטוויטר כי הוא פורש אחרי שסיקר 7 כנסות שונות, התייחס לשחיקה מסיקור מערכות בחירות, באותו הראיון, כשסיפר: "את הבחירות הראשונות שלי בתור כתב עשיתי ככתב לענייני חרדים, וסיקרתי בגלי צה"ל בבחירות 1999 אז תעשה את החשבון. זו תקופה שלא משנה כמה יגידו שיהיו בחירות קצרות – היא תמיד ארוכה, זה תמיד כולל משא ומתן קואליציוני שזו לכשעצמה תקופה קשה. זו תקופה מאוד אינטנסיבית ואפילו עוד לא עברו שנתיים מאז שעשינו את זה בפעם האחרונה".

פרי התייחס גם למשבר בערוץ 10, בימים שבו לא היה ברור מה יהיה עתידו: "אני נמצא בערוץ 8 שנים, ואני יכול להגיד לך בלי כל צל של ספק שמבחינה מקצועית זו התקופה הכי טובה שאי פעם הייתה לערוץ 10. בכל הפרמטרים. גם ברייטינג כמובן, אבל גם בשפה הטלוויזיונית, גם במתן אלטרנטיבה, גם באווירה החברתית - כל זה בא לידי ביטוי במוצר הסופי שמגיע למסך, ודווקא שיותר ויותר צופים נותנים בנו את האמון - זה נראה לי בלתי נתפס שלא נמשיך לשדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully