וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA: חרף המתיחות, שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל נמשך

ג'ון ברנן אמר בריאיון לסי-בי-אס כי למרות המחלוקות בין אובמה לנתניהו, הגורמים הצבאיים והמודיעיניים יודעים שעליהם לשמר את היחסים בין המדינות. על ההסכם עם איראן: "משוכנע שנוכל לפקח על פעולותיה"

ראש ה-CIA ג'ון ברנן, מאי 2015. AP
ראש ה-CIA ג'ון ברנן/AP

ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) ג'ון ברנן טוען כי המתיחות בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לא משפיעה על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות או על חלוקת המידע. במהלך ריאיון לרשת סי-בי-אס, שפורסם אתמול (ראשון), הדגיש הבכיר כי על אף אי-ההסכמות בין מנהיגי המדינות, הגורמים הצבאיים והמודיעיניים בשתי המדינות מודעים לכך שיש להם חובה לשמר את היחסים הביטחוניים בין ישראל לבין ארצות הברית.

ביחס למשא ומתן עם איראן על תכנית הגרעין שלה, הדגיש ברנן כי הוא "משוכנע" כי ארצות הברית תהיה יכולה להשתמש במודיעין שלה כי לפקח על פעולותיה של טהראן ולבדוק אם היא אכן מצייתת להגבלות שיוטלו עליה. זאת בנוסף לפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם בבית הלבן בוושינגטון, אוקטובר 2010. AP
שיתוף הפעולה נשמר. אובמה ונתניהו/AP

ראש ה-CIA התייחס גם למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. לדבריו, תהיה זאת "מלחמה ארוכה", שתדרוש הן פתרון פוליטי והן פתרון מדיני. "אני לא רואה כיצד המשבר נפתר בזמן הקרוב", אמר ברנן. "אנחנו צריכים לנצח את דאעש ואין לי ספק שנעשה כך. ואולם לצערי אני סבור כי תהיה שפיכות דמים רבה עד שזה אכן יקרה". ברנן הכחיש את הטענות שלפיהן וושינגטון הופתעה מכוחו של הארגון, שהצליח בשבועות האחרונים לכבוש את העיר רמאדי בעיראק ואת העיר תדמור בסוריה.

הוא אף הגן על תכנית המעקב השנויה במחלוקת של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), שתוקפה אמור היה לפוג אתמול ועל הארכתה מתקיימים דיונים קדחתניים בסנאט. "הכלים שעמדו לרשותנו, אלו שסייעו לנו לפקח על פעילותיהם, עזרו לנו לעצור מתקפות נגד ארצות הברית", טען ברנן. לדבריו, "ישנה מעט הבנה פוליטית ונעשה מסע צלב בשם מטרות אידיאולוגיות שפגע בדיון בנושא, אך הכלים הללו חיוניים לשמירה על חייהם של אמריקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully