וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר פיפ"א: "זה יום טוב לפיפ"א, קיום הבחירות ואירוח המונדיאלים לא ישתנו"

משטרת שווייץ עצרה שישה בכירים בפיפ"א, ביניהם סגן הנשיא ג'פרי ווב. דובר פיפ"א: "בלאטר לא רוקד, אבל מברך על חקירה". בין החשדות: לקיחת שוחד על סך 65 מיליון ליש"ט והבחירה ברוסיה וקטאר כמארחות המונדיאל

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. נועם מושקוביץ
לא בין העצורים. הנשיא ספ בלאטר/נועם מושקוביץ

קונגרס פיפ"א יתכנס ביום שישי הקרוב כדי לדון במספר נושאים, ביניהם ההצבעה על הרחקתה של ישראל מהארגון, אך רגע לפני, ספגה פיפ"א מכה קשה מאוד, כשהבוקר (רביעי) שישה בכירים בארגון נעצרו על ידי המשטרה השוויצרית. השישה יועברו לחקירה פדרלית בארצות הברית. הנשיא ספ בלאטר נחקר אף הוא, אך לא נעצר, בעוד שסגנו, ג'פרי ווב, הוא אחד מאותם עצורים.

לקראת שעות הצהריים נודע כי משרד המשפטים הפדרלי בשווייץ פתח בחקירה סביב ההצבעות שהובילו לבחירתן של רוסיה לאירוח מונדיאל 2018 וקטאר לאירוח מונדיאל 2022. הסוכנים הפדרליים החרימו מסמכים ממשרדי פיפ"א במהלך פשיטה על המקום.

וולטר די גרגוריו, דובר פיפ"א, דיבר במסיבת העיתונאים, והדגיש: "פיפ"א מקדמת בברכה את החקירה שמתקיימת ותשתף פעולה בכל מה שדרוש. אלו רגעים קשים עבורנו, אבל פיפ"א שמחה מאוד על התהליך שמתקיים". די גרגוריו סירב להתייחס לשמות של העצורים בפרשה, אך הדגיש כי הבחירות לנשיאות פיפ"א שיתקיימו ביום שישי לא יידחו. המונדיאל ב-2018 וב-2011 יתקיים כמתוכנן ברוסיה ובקטאר".

לשאלה באשר לקיום הבחירות, השיב די גרגוריו: "לא הייתה שום מחשבה לדחות את הבחירות. אנחנו ממשיכים עם הרעיונות שלנו. הבחירות יתקיימו כמתוכנן". כמו כן, חבר הדירקטוריון הדגיש כי אין קשר בין הקונגרס של פיפ"א לחקירה. לשאלה האם הוא זוכר תקופה יותר רעה עבור פיפ"א מאשר התקופה הנוכחית, השיב דובר פיפ"א: "מה שקורה עכשיו זה טוב לפיפ"א. לא היינו מציגים את המסמכים לרשויות אם לא היינו יודעים מה ההשלכות של זה. זה לא יום נחמד עבורנו, אבל זה יום טוב. התהליך נמשך. אנחנו מצפים לתוצאות. בלי תוצאות ממשיות, לא נוכל להמשיך הלאה".

על חלקו של בלאטר, הוסיף די גרגוריו: "מה אתה מצפה מאיתנו? רוסיה וקטאר יארחו את המונדיאלים. אני לא יכול להיכנס לספקולציות לגבי מה שיקרה מחר. בלאטר לא מעורב. אם 209 חברי פיפ"א יצביעו לו, הוא ימשיך לשמש כנשיא פיפ"א בארבע השנים הבאות. בלאטר לא רוקד עכשיו במשרד שלו, אבל הוא רגוע כי הוא יודע שהוא לא מעורב. אנחנו היינו אלה שפנינו ב-18 בנובמבר לתובע הכללי כדי שיפתח בחקירה".

סגן הנשיא, ג'פרי ווב, מספר שעות לפני שנעצר

השוטרים הגיעו למלון בשעת בוקר מוקדמת, לקחו את מפתחות החדרים מהקבלה ועצרו את החשודים. יש לציין כי התזמון של המשטרה אינו מקרי, שכן הרשויות בשוויץ חיכו שכל החשודים ישהו יחדיו תחת קורת גג אחת. ההאשמות: מכרזים שקריים על אירוח טורנירי גביע עולמי, ביניהם כאמור, גם המונדיאלים ברוסיה ובקטאר, מרמה בכל הקשור לזכויות שידור, הונאה, סחיטה והלבנת הון בשני העשורים האחרונים. הנשיא המכהן, ספ בלאטר, לא היה אחד מהעצורים, אך נחקר בנושא. סגן נשיא פיפ"א, ג'פרי ווב בן ה-50, הוא האישיות הבכירה ביותר בין העצורים.

בנוסף להיותו סגן הנשיא בפיפ"א, ווב משמש גם כנשיא הקונקאקף (קונפדרציית הכדורגל של צפון אמריקה, מרכז אמריקה ושל מדינות האיים הקריביים) וכנשיא התאחדות הכדורגל של איי קיימן. בנוסף, בין העצורים נמצאים גם אאוחניו פיגוורדו, ששימש במשך שנים רבות כיו"ר ההתאחדות של אורוגוואי וכן כיהן בתפקידים שונים בארגון וג'ק וורנר, סגן הנשיא לשעבר, שהתפטר ב-2011 מתפקידו לאחר שנחשד בשחיתות.

העצורים יועברו להמשך חקירה בארצות הברית ובעקבות זאת, התפתחויות נוספות צפויות בימים הקרובים. עדיין לא ברור איך המקרה ישפיע על הקונגרס שאמור להתקיים בשישי ועל המשך הישארותה של ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

בהודעה שנמסרה על ידי משרד המשפטים של שוויץ נמסר כי המעצרים בוצעו לפי בקשתה של ארצות הברית: "פרקליטות המדינה בארצות הברית חוקרת את העצורים בחשד לקבלת שוחד החל משנות ה-90 ועד לימים אלו. על פי החשד, החשודים היו מעורבים לכאורה במרמה, סחיטה והונאה".

"היינו פשוט המומים מגודל השחיתות בארגון", אמר גורם במשטרה המקומית. "זה נמשך תקופה ארוכה ונגע בכל כך הרבה חלקים בפיפ"א. נראה שזה פגע בהמון חלקים בארגון. השחיתות כבר הפכה לחלק בלתי נפרד ממנה".

עדכון ראשון: 7:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully