וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת נגד העברת תיק ירושלים לאלקין: "העיר אינה פרס ניחומים"

26.5.2015 / 9:13

ראש העיר ביקר את נתניהו על המינוי הצפוי של שר הקליטה לאחראי על ענייני ירושלים, כפיצוי על העברת התיק לעניינים אסטרטגיים לארדן. "ההחלטה סותרת את התחייבותו של ראש הממשלה והיא תביא לבזבוז של כספי ציבור"

צילום: עומר מירון, עריכה: ליאור קירשנר

(דברי נתניהו וברקת בישיבת ממשלה לפני שבוע)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת תקף היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל המינוי הצפוי של זאב אלקין לשר לענייני ירושלים. לדבריו, ההחלטה להקים את המשרד מחדש התקבלה ללא התייעצות עמו וכי "ירושלים אינה פרס ניחומים". אלקין, שמשמש גם שר הקליטה, קיבל את התפקיד כפיצוי על כך שהתיק לעניינים אסטרטגיים הועבר ממנו לידי גלעד ארדן, שמונה גם לשר לביטחון הפנים.

"ההחלטה על הקמתו מחדש של המשרד לענייני ירושלים התקבלה בניגוד לדעתי", מסר ברקת. "היא סותרת את התחייבותו של ראש הממשלה והחלטת הממשלה שאושרה ביום ירושלים, ולפיה משרד ראש הממשלה יופקד על פיתוחה וקידומה של העיר בשותפות עם ראש העיר ועיריית ירושלים".
עוד הדגיש ראש העיר כי "ירושלים אינה פרס ניחומים לאף אחד. צר לי כי שיקולים פוליטיים צרים יביאו לבזבוז של כספי ציבור ובירוקרטיה מיותרת, שיקשו על העבודה המשותפת של הממשלה והעירייה בפיתוחה וקידומה של ירושלים".

לקריאה נוספת בנושא
ארדן הושבע לשר לביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה; הפיצוי לאלקין: תיק ירושלים
האיש של נתניהו במשרד החוץ: דורי גולד מונה למנכ"ל
"מטרה אבודה": מסעות שרת החוץ של האיחוד בארץ הקודש

רוה"מ בנימין נתניהו עם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת במתחם ממילא, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
ביקר את החלטתו. ברקת לצד נתניהו/נועם מושקוביץ

אחרי שארדן שהושבע אמש לשר לביטחון הפנים, השר לנושאים אסטרטגיים ולשר ההסברה, אלקין, כאמור, נפגע מכך שהתיק לעניינים אסטרטגיים הועבר לארדן וביקש בתמורה את תיק ירושלים. לאחר פגישה לילית עם נתניהו, שבה סוכם כי יקבל את התיק, התרצה אלקין והצביע יחד עם הקואליציה בהצבעות שעלו הלילה בכנסת.

ארדן כתב בעמוד הפייסבוק שלו על החלטתו להצטרף לממשלה, והסביר כי "החלטתי להיענות לבקשת ראש הממשלה. בכל משרד ממשלתי אפשר לעשות המון למען הציבור, ובלבד שנותנים לך את היכולת לפעול ואת הגיבוי הנדרש לבצע מהלכים משמעותיים", הסביר.

לדבריו, "ויתרתי בעבר על המשרד להגנת העורף (שהיה מאוד חשוב בעיניי), כיוון שלא ניתנו לי הסמכויות והתקציבים לפעול לחיזוק הנושא וגם במקרה הזה, כאשר חשבתי שלא ניתנו לי התנאים הנדרשים לחולל שינוי אמיתי במשטרה ובביטחון האישי של כולנו, העדפתי לוותר על התפקיד. כאיש המחנה הלאומי שהשקיע לא מעט כדי שננצח בבחירות זו לא הייתה החלטה קלה עבורי, אבל לא חשבתי שאני הנושא, ואיני סבור כך גם כעת".

זאב אלקין יוצא מפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 26 מאי 2015. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
אלקין בכנסת, אתמול/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully