וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נול פואה: מה נדב גדג' יודע על האירוויזיון?

14.5.2015 / 18:40

נדב גדג' לא יודע מיהו גילי נתנאל אבל חושב כי צריך לקיים הפרדה בין הפוליטיקה למוזיקה באירוויזיון. שוחחנו עם נציג ישראל לתחרות המוזיקלית המפרכת מכולן וערכנו לו חידון קצרצר

נדב גדג'. דרור עינב
נדב גדג' מחליק על הסקייטבורד על גג בית וואלה! NEWS/דרור עינב

הצלילים שאתם שומעים? אלה החזרות הכמעט גנרליות לאירוויזיון שנערכות בווינה ממש עכשיו. רגע לפני שהוא עלה על הטיסה למולדת השטרודל, תפסנו את נדב גדג', נציג ישראל לתחרות, לשיחה קצרה בנוכחות מנהלו וכמובן, לחידון ידע כללי.

גדג', כך התברר, לא ידע לספק תשובות רבות. כך למשל, לא ידע הזמר הצעיר מי היה הילד שייצג את ישראל באירוויזיון. במבחן הידע הכללי, לצערנו, גדג' נכשל. נותר רק לקוות שעל הבמה בווינה, למרות גילו הצעיר, הוא ינצח בגדול.

1. כמה פעמים ישראל ניצחה באירוויזיון?

"שלוש, אם אני לא טועה".

תשובה נכונה!

2. איזו מדינה ניצחה הכי הרבה פעמים?

"אולי נלך על חידון אמריקאי?"

פה זה לא אמריקה. התשובה היא אירלנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

3. באיזו שנה נערך האירוויזיון הראשון?

"אני לא יודע את הדברים האלה".

סיון יאנג, מנהלו של גדג' פונה אליו: "תעשה חשבון, איזה אירוויזיון זה?"

"אה, עכשיו זה האירוויזיון ה-60... האירוויזיון הראשון היה ב-1955?"

לצערנו התשובה לא נכונה, זה קרה ב-1956.

4. כמה מדינות משתתפות השנה בתחרות?

"שלושים? שלושים ו... שלושים וארבע? שלושים ושתיים?"

טעות. התשובה הנכונה היא 40.

5. איזו מדינה משתתפת השנה בפעם הראשונה?

(עונה בזריזות) "אוסטרליה".

יפה מאוד, תשובה נכונה!

6. מה המשותף לכל הזוכים הישראלים באירוויזיון?

"שכולם הביאו את האירוויזיון לארץ".

אזכיר לך מי הם: גלי עטרי, יזהר כהן ודנה אינטרנשיונל. מה מאפיין את שלושתם?

"אה, הם תימנים!"

עכשיו צדקת, אבל מכיוון שטעית בתשובה הראשונה לשאלה זו, נעניק לך חצי מהנקודות לשאלה זו.

7. דיברו רבות על גילך הצעיר, אבל היה זמר צעיר אפילו יותר ממך שישראל שלחה לייצג אותה בתחרות. הוא היה אז ילד, מה שמו?

"אני לא יודע".

התשובה הנכונה היא גילי נתנאל, ששר במסגרת הצמד גילי וגלית את "דרך המלך" באירוויזיון 1989.

8. מה השיר הראשון שייצג את ישראל באירוויזיון?

"גם את זה אני לא יודע".

השיר הראשון שייצג את ישראל באירוויזיון היה "אי שם" של אילנית בשנת 1973, בתחרות שנערכה בלוקסמבורג.

9. שאלה קלה במיוחד: כמה מבוגרי "כוכב נולד" ו"הכוכב הבא" נבחרו לייצג את ישראל באירוויזיון, כולל אותך?

"אני, מיי פיינגולד, בועז מעודה, הראל סקעת ו... זהו?"

היתה עוד זמרת מפורסמת אחת, לפני 10 שנים.

"שירי!"

אכן. נחשיב את זה כתשובה נכונה.

10. השאלה האחרונה: איזו זמרת ישראלית ידועה פעם ייצגה אותנו כזמרת באירוויזיון ובפעם אחרת הנחתה את התחרות כשהיא התקיימה בישראל?

(בביטחון) "דנה אינטרנשיונל!".

תשובה שגויה. נרמוז לך שהאירוויזיון שהיא הנחתה התקיים בישראל בשנת 1979.

"אה, אני לא יודע".

התשובה: ירדנה ארזי.

הציון: 35. נכשל.

נדב גדג' ענה נכונה על 3 וחצי שאלות בלבד, ולכן ציונו הוא 35.

למרות גילו הצעיר, מעט מבאס לגלות שגדג' לא מכיר את היסטוריית התחרות בה הוא עומד להשתתף. כמובן שאי ידיעת פרטי טריוויה על תולדות האירוויזיון אינה משליכה על הצלחה או כישלון בתחרות.

seperator
נדב גדג'. דרור עינב
סבור שצריכה להיות הפרדה בין פוליטיקה לתחרות מוזיקה. גדג'/דרור עינב
"בהתחלה 'גולדן בוי' דיבר יותר ים תיכוני, שאתה מבין שזאת לא באמת הפנה הכי חמה שלי"

נניח לחידון לרגע ונחזור לדבר היותר חשוב, שיחה עם גדג'.

איך מרגיש נער בן 16 שמגיע לתחרות אחרי שישראל הושפלה 4 פעמים? עד כמה אתה מרגיש בלחץ בגלל שהרבה שנים ישראל לא היתה בגמר האירוויזיון?

"אני לא מתעסק בדברים האלה. אני בא לעשות את העבודה. עם מה שיש לי בידיים אעשה את הכי טוב שלי, אתן את המאה אחוז. אני הכי מקווה לעלות לגמר. זו הציפייה היחידה שלי. זה מה שירים אותי. נראה מה יהיה, נזרום. כל הדבר הזה, המשא שעל הכתפיים, יש את זה, אני ממש מרגיש את זה. לחץ בקטע של פחד אין לי. אני יותר מתרגש בקטע הכי שמח בעולם לעשות את זה. מי חשב שאעשה אירוויזיון? זה הזוי".

יש רגעים שאתה מתעורר בלילה עם זיעה קרה מחרדות לקראת האירוע?

"כרגע לא. ברגע שאני אגיע לשם יכול להיות שזה יקרה".

למה אתה חושב שישראל לא עלתה לגמר בשנים האחרונות? זה פוליטיקה?

"לך תדע. בוא נודה, יש הרבה דברים מסביב לתחרות, כמו פוליטיקה. אין לי עניין שם. אני בן 16, אין לי מה להתייחס לדברים האלה".

לאחר מבצע צוק איתן, המצב של ישראל בעולם לא מזהיר. זה יכול להשפיע על הניקוד של מדינות לישראל באירוויזיון?

"כן. צריכה להיות הפרדה. באנו למטרה אחת, מוזיקה. זה הדבר היחיד שיאחד את כולנו. אני לא יודע מה אנשים יצביעו, כל אחד יכול להצביע מה שבא לו, לך תדע, אין לי מושג".

נדב גדג'. דרור עינב
"בשנים קודמות רוב ההימורים היו רחוקים ממה שבסוף קרה". נדב גדג'/דרור עינב

לפי אחד מאתרי ההימורים, נכון ליום הריאיון, אתה במקום ה-11 בחצי הגמר (גדג' נמצא במקום ה-10 ביום פרסום הריאיון. ש.ב), להלן, לא אחד מ-10 השירים שעולים לגמר. מה לדעתך הסיכויים שלך?

"שמעתי שבשנים הקודמות רוב ההימורים היו רחוקים ממה שבסוף קרה. אף אחד לא באמת יודע מה המתכון להצלחה באירוויזיון. אין לי מושג מה הסיכויים. אני רואה את האירוויזיון כחוויה. מי חשב שאשתתף באירוויזיון? אני מקווה לעלות לגמר. תן לי את זה ואני הכי מסופק שיש".

אם לא תצליח באירוויזיון, מה השלב הבא? מה תעשה כדי שלא יחזור מקרה מורן מזור, שלא ממש מינפה את התחרות?

"אין לי מושג מה קרה אצלה. אבל זה תלוי אך ורק בעצמך, איך הקריירה שלך תראה. לי יש תפקיד מסוים ואני אנסה לעמוד בו. עכשיו זה הזמן שלי. הדבר הבא זה חומר שלי. אנחנו ישר מתחילים לעבוד. לעשות מוזיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מינפה את התחרות. מורן מזור/מערכת וואלה!, צילום מסך
האם מבצע צוק איתן יכול להשפיע על הניקוד של מדינות לישראל באירוויזיון? "כן, אני מאמין שאנשים לא מספיק חזקים. התחרות לדעתי היא מוזיקה. צריכה להיות הפרדה"

בתעשיית המוזיקה הדעות היו חלוקות על "גולדן בוי", היו שחשבו שהוא הברקה אבל גם נשמעו לא מעט ביקורות שליליות עליו בשל התחושה שיש שני שירים בשיר אחד שלא ממש התחברו אחד לשני. אבי טולדנו, שייצג את ישראל באירוויזיון 1982 עם השיר "הורה" וזכה במקום ה-2, וגם הלחין את השיר "חי" שביצעה עפרה חזה באירוויזיון 1983 וזכה גם כן במקום ה-2, אמר לפני כחודשיים לוואלה תרבות: "זה כאילו חיברו שני שירים, שאין להם קשר אחד עם השני. אולי אני חסיד של סימטריה. הבסיס זה ההתחלה של השיר. ופתאום אתה מוצא את עצמך בבנייה לא ברורה. חבל כי המסר המוזיקלי הולך לאיבוד". אני מצטט את הדברים לגדג', והוא אומר: "ניסינו לגעת בכמה שיותר סגנונות, בשביל שהוא ייגע בכמה שיותר אנשים. זה די עובד. השיר מתחיל עצוב, נהיה פופי ואז הופך ליותר ים-תיכוני. לכל סגנון יש את העניין שלו. לכל אחד ווייב אחר ומסר אחר. זה מה שמגניב, ששילבנו בין הדברים האלה. לדעתי, זה כן עובד ביחד. וכן, השיר הזה הוא גם לאנשים שמוכנים להיפתח, לשמוע משהו אחר קצת, משהו חדש. המטרה של השיר הזה הוא לפתוח את הראש לאנשים".

האם "גולדן בוי" נוצר בחלקו כשיר ים-תיכוני מתוך תקווה לזכות באהדתם של כמה שיותר מבין עשרות מיליוני המוסלמים שחיים באירופה?

"לא, לא, לא. זה רצון להביא הברקה, משהו חדש. לשיר יש קטע, ואני עף על זה".

זו הפעם הראשונה שבה השיר שמייצג את ישראל אינו כולל מילה אחת בעברית. אסי עזר אמר לוואלה תרבות: "חבל לי שאין לו טקסט בצרפתית בשיר, כי הוא הרי דובר צרפתית שפת אם, וחבל לי שאין קצת עברית".

"לא חבל, כי אני לא בא לפנות רק לצרפת אלא לפנות לכמה שיותר אנשים ותרבויות. אני חושב שזה היה דבר נכון לעשות. אני חושב על עצמי, הכי אישי שיש. לחשוב שאירוויזיון זה די עולמי, זה אירופה. כשאתה שומע שיר בשפה זרה יותר קשה לך להתחבר. ואנגלית, אין מה לעשות, זו שפה שמדברת לכולם".

נשמעו כל מיני טענות באשר לשימוש במילה תל אביב בשיר. ברשתות החברתיות היה מי ששאל למה מוזכרת העיר תל אביב ולא ירושלים, היה מי שטען שזה מיותר ונשמע כמו תשדיר שירות של העירייה או של משרד התיירות.

"זה לא תשדיר תיירות. אנשים חשופים ומכירים יותר את ירושלים. אני מאמין שאת ירושלים כולם מכירים, ורצינו להראות את הצד שפחות מתעסק בדת ובהיסטוריה ויותר מתעסק בלחגוג, מקום הרבה יותר צעיר, הרבה יותר כיף והכי מקבל את כולם".

אבי טולדנו. נמרוד סונדרס
הסתייג מהשיר של גדג'. אבי טולדנו/נמרוד סונדרס

גדג' היה מעורב בעיבוד השיר, אומר מנהלו, ו"היו דברים שהוא לא אהב ולא נכנסו". מה לא אהבת לשיר ולכן נשאר בחוץ, אני שואל את גדג'. "הבתים הפופיים שאתה שומע לא היו כמו שהם נשמעים עכשיו. בוועדה שמענו המון שירים. ל'גולדן בוי' התחברתי, אבל לא הבנתי, לא פיצחתי מה הקוד פה, איך זה עובד. הוא גם דיבר יותר ים-תיכוני, שאתה מבין שזאת לא באמת הפינה הכי חמה שלי. אם אני לא טועה, בעיבוד המקורי זה היה יותר ים-תיכוני".

יהיו שיחשדו בך כעת שאתה כמו שחקן, בכך שאתה מבצע מוזיקה שרחוקה מ"הפינה החמה שלך".

"ממש לא. רחוק משם. זה מוזיקה שעובדת לכולנו, וזה עובד לי ברמה הזויה".

בברנז'ה התחרות הזאת נחשבת לארכאית, לא קולית, לא גזעית ולא רלוונטית.

"נכון, פעם היה לתחרות מעמד גבוה יותר. וכן, עם השנים אני רואה שפתאום החשיבות ירדה. ועכשיו כשאני עושה את זה אני רואה שאנשים כן מתעניינים בזה פתאום יותר. בעולם יש חשיבות לתחרות הזאת ברמה הזויה. שם יותר חשופים לזה מאשר פה, לפחות ממה שאני רואה".

ראש של תרנגולת. ShutterStock
מסרב להצעת ירדנה ארזי לשים תרנגולת על הראש/ShutterStock
"פעם אמנם היה לתכנית מעמד גבוה יותר. וכן, עם השנים אני רואה שפתאום החשיבות ירדה. ועכשיו כשאני עושה את זה אני רואה שאנשים כן מתעניינים בזה פתאום יותר"

אתה חושב שהתחרות הזאת עדיין רלוונטית?

"כן. אני זוכר כשהייתי קטן את המעמד הגדול של האירוויזיון ושכולם היו סביב זה. היום אני נער מתבגר ואני פחות בעניינים של הדברים האלה, אני נחשף לדברים אחרים ומתעסק יותר בעצמי. השנה, שאני בתוך הדבר הזה, כיף לראות שהדבר הזה השתדרג ברמה הזויה, מבחינת הפקה ובכל רמה אפשרית".

האירוויזיון הפך במידה רבה לפריק שואו, לתחרות של יותר גימיקים ופחות מוזיקה.

"למה שלא יהיה גימיקים? למה לא? זה מגניב, זה נחמד, זה לא שאתה מבזבז את הזמן שלך. בסופו של דבר יש את המוזיקה, שזאת הפינה הקדושה, לפחות אצלי. ויש את הפינה שזה בידור, אתה יודע. למה לא? אתה יושב, אתה רואה דברים מגניבים, יש לך על מה לדבר בארוחה של יום שישי ולהעביר ביקורת. בסופו של דבר, מה מחזיק את כל הדבר הזה? המוזיקה. אין לאן לברוח, לא משנה כמה גימיקים תחזיק, מה שמאחד את הסיפור הזה זה מוזיקה".

ירדנה ארזי אמרה לנו: "בשנה שעברה זכתה זמרת עם זקן. אז אולי מומלץ לנדב שיעלה לשיר עם תרנגולת על הראש... בין 40 השירים יש מצב שיזכרו את זה". מקבל את ההצעה?

"לא. אין מצב לתרנגולת. אני לא רואה את ההופעה באירוויזיון כגימיק".

נדב גדג'. דרור עינב
ההצלחה לא עזרה במערכות יחסים רומנטיות. נדב גדג'/דרור עינב

באילו קשיים נתקלת בתהליך ההכנה לתחרות?

"זה אינטנסיבי, לאורך הימים יש מלא חזרות של סאונד, מלא חזרות של פיתוח קול, מלא חזרות על הנאמבר עצמו שהולך להיות על הבמה, מלא מדידות, כל זה ל-3 דקות".

השבוע פורסם כי במשרד החינוך חושדים כי שאלוני בחינות הבגרות באנגלית הודלפו לרשתות החברתיות. אתה אמור לעבור בחינה זו השנה, ומפסיד לימודים בגלל האירוויזיון שמסכנים את סיכויי הצלחתך בבחינת הבגרות בלשון. אאוריקה! יש לנו פה חשד סביר למקור הדלפה! סנסציה!!!

צוחק. "ברור, זה אני. זה לטובתי. זה סוגר את לוח הזמנים שלי, כדי שיהיה לי נוח! (מרצין) האמת היא שדחיתי את הבגרויות באנגלית ובמתמטיקה"

האירוויזיון מוביל לכך שנמצאים הרבה בחברת גייז. האם פיתחת גיידאר, היכולת לזהות מי גיי ומי סטרייט?

"ברור שכן! ברור שאני יודע לזהות. יצא לי להופיע המון מול קהל של גייז במועדונים כאלה ואחרים. הם אחלה חבר'ה, מצחיקים, חמים ונעימים, הם באמת מאחורי כל הסיפור הזה".

האם הזכייה ב"הכוכב הבא" והבחירה בך כנציג ישראל באירוויזיון סייעו לך להצליח יותר במערכות יחסים אישיות?

"לא. חד משמעית, לא עזר לי. כאילו, כשאתה רואה בנות שבאות אליך בקטע בגלל מי שאתה, אז זה לא עובד לי. וזהו. אז אני לא נותן לזה לקרות".

(השתתף בהכנת הכתבה: יניב דורנבוש)

חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון 2015 ישודר בערוץ הראשון ב-19 במאי, חצי הגמר השני בהשתתפות ישראל ישודר ב-21 במאי. תחרות הגמר תשודר בערוץ הראשון ב-23 במאי. כל השידורים יחלו בשעה 22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully