וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הביטחון שהיה לי בחיים זה האהבה שהיתה לי": צפו בקטע מהסרט "הכבשה הכחולה" על מנשה קדישמן

9.5.2015 / 10:57

מנשה קדישמן נכנס לבית נטוש בו גדל בלב ת"א, ומצייר עם פחם שחור על הקירות את זיכרונות ילדותו. צפו בסצנה המרגשת מתוך הסרט התיעודי על הפסל והצייר, "הכבשה הכחולה"

במאים: דני דותן ודליה מבורך, מפיקים: אריק ברנשטיין – עלמה הפקות

"הביטחון שהיה לי בחיים זה האהבה שהיתה לי", אמר האמן, הצייר, הפסל וחתן פרס ישראל בתחום הפיסול מנשה קדישמן, בסרט "הכבשה הכחולה". הסרט התיעודי, בבימוי דני דותן ודליה מבורך, ובהפקת אריק ברנשטיין – עלמה הפקות, יצא לאקרנים בשנת 2005, ועוקב אחר חייו ועבודתו של קדישמן, שהיה בן 73 בעת צילומי הסרט והלך אתמול לעולמו. הסרט מתאר את סדר יומו, השחייה בבריכת גורדון בתל אביב בשעת בוקר מוקדמת, העבודה בסטודיו שלו וציור הכבשים שהפכו להיות סמלו המסחרי. הצלם איציק פורטל קיבל את פרס צילום סרט תיעודי במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים בשנת 2006 על צילומיו בסרט זה.

הבמאית השותפה בסרט, דליה מבורך, אמרה אמש לוואלה תרבות בעקבות מותו של קדישמן: "נורא עצוב. הוא באמת דמות ייחודית. הוא אחד ויחיד. יש סצנה בסרט שבה נכנסנו לבית בו הוא גדל, בית בודד בלב תל אביב, שעמד לפני הריסה. הדירה שהוא גר בה היא מול הבית שהוא גדל בו. הוא פשוט הוציא פחם שחור, וצייר את כל ילדותו על הקירות. אין דבר כזה. הוא צייר את אחותו הגדולה שלימים מתה, שגידלה אותו, במטבח מבשלת לו. הוא החייה את כל הבית בבניין הנטוש. צייר את עצמו בלול, את אחותו מטפלת בו, את היונה שנכנסה לחדר. הוא היה מהאנשים הנדירים האלה שהכל אמנות בחייהם ובמשפחתם. כשהוא נכנס לתוך זיכרון ילדות - זה נהפך לאמנות".

צפו בסצנה המדוברת והמרגשת מתוך הסרט "הכבשה הכחולה" על מנשה קדישמן (מעל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully