וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בדג שפמנון שמטפס על קירות: הצעד האבלוציוני הבא?

חוקרים תיעדו לראשונה דג שפמנון מטפס על קיר במערה בניסיון להגיע למזון וסיפרו שהדג ככל הנראה הגיע לשם בטעות ונאלץ להסתגל לתנאי המחייה במקום: "יתכן שנחשפנו לצעד אבולוציוני קטן אך משמעותי"

יוטיוב

צעד קטן לאדם - צעד גדול לשמפנון. חוקרים תיעדו דג שמפנון שמטפס על קיר במערה באקוודור, במטרה להגיע למזון שנמצא בתקרה. לא רק שמדובר בתיעוד מרתק, מתברר שיש לכך משמעות אבולוציונית קטנה אך משמעותית, לטענתו של החוקר ג'ף הוס.

דג השפמנון האמיץ ממשפחת הלוריקרדיים, החיים בדרך כלל בחלקים מסוימים של אמזון, אקוודור ופרו, ידוע ביכולתו להיאחז בסלעים ובעצים בעזרת פיו - אך העובדה שהצליח לטפס על קיר ולהגיע לגובה שכזה היא ראויה להערכה. מלבד זאת, זו הפעם הראשונה שחוקרים הצליחו לתעד אירוע יוצא דופן שכזה.

דג שפמנון מטפס על קיר. צילום מסך
מקווים שעיינת במדריך למטפס המתחיל/צילום מסך

מטרתם הראשונה של החוקרים הייתה לתעד את הסוגים השונים של חיות הבר שנמצאות במערה הממוקמת בטנה, מחוז נאפו שבאקוודור. הם כלל לא ציפו למצוא דג שפמנון על הקיר, שכנגד זרימת המים הצליח לטפס עליו.

עם זאת, יש מי שממהר להרגיע את הרוחות, "זה פחות מפתיע למצוא שפמנון מטפס על סלעים. מה שמפתיע כאן היא הסביבה שבה הוא עשה את זה", סיפר החוקר ג'ס הוס ל-BBC, "אנחנו לא יודעים עדיין איך הוא הגיע למקום הזה. לצערנו אין לנו מספיק נתונים כך שאנו נאלצים לשער, אך נראה שהוא מצליח להסתגל לסביבת המחייה החדשה שלו". הוס הוסיף שהוא מתכנן לחזור לאזור כדי לבצע בדיקות נוספות ולקבוע האם הדג הזה פשוט הלך לאיבוד, או שמא המין התפתח עד כדי כך שיש ביכולתו לשרוד בסביבת גידול שונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully