וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בגלקסיה: המדריך השלם ל"מלחמת הכוכבים"

4.5.2015 / 6:30

ה-4 במאי (May The Forth), יום השנה של מעריצי "מלחמת הכוכבים", הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר בכל הטרילוגיות, הסרטים והסדרות מהגלקסיה הרחוקה

מלחמת הכוכבים. yes
אובי, תעשה לנו סדר/yes

סאגת "מלחמת הכוכבים" היא כבר מזמן לא עוד סדרת סרטים רגילה. מדובר במותג ענק שמתפרס על פני סרטים, סדרות טלוויזיה, ספרים, חוברות קומיקס, משחקי מחשב ועוד מגוון מדיות. "השדרה המרכזית" של עולם "מלחמת הכוכבים" ממשיכה להיות סדרת הסרטים, כאשר כל יתר הסיפורים מתחברים ל"יקום המורחב" (או Expanded Universe), שמתפרש החל מ-3,000 שנה לפני אירועי הסרט הראשון ועד אלפי שנים בעתיד לאחר סיום הסרטים.

מאחר והיקום המורחב...ובכן מורחב כל כך, גרסאות שונות של סיפורים שונים עומדות בסתירה זו לזו. דמויות שמצאו את מותן במקום אחד מופיעות בריאות ושלמות באחר, עולמות שנחרבו ממשיכים להתקיים וההיסטוריה משוכתבת בהתאם לכותבים של סיפור ספציפי. איך עושים סדר? בדיוק בבעיה הזו נתקלו אולפני דיסני כשהחליטו לייצר טרילוגיה חדשה לסדרה. הפתרון שלהם היה פשוט: להתעלם לחלוטין מ"היקום המורחב" ולהתייחס רק לסדרת הסרטים, למעט סיפורים נוספים (שגם בבעלותה).

לכבוד יום "מלחמת הכוכבים" הבינלאומי (ה-4 במאי) החלטנו לעשות קצת סדר בבלאגן, על מנת שתוכלו להתעדכן בכל קווי העלילה החשובים ולהגיע מוכנים לסרט החדש בסדרה שייצא בדצמבר השנה.

טיימליין מלחמת הכוכבים. אילוסטרציה, מערכת וואלה!
קו הזמן המלא/מערכת וואלה!, אילוסטרציה

מלחמת הכוכבים פרק 1: "אימת הפנטום" (1999)

במוקד "אימת הפנטום" עומד סיפורם של אביר ג'דיי בשם קוואי-גון ג'ין ותלמידו אובי וואן קנובי. השניים אמונים על ביטחונה של אמידלה, מלכת הכוכב נאבו, אשר נמצאת בסכנה עקב מאבקי כוח עם "פדרציית הסחר", ארגון נכלולי שמאיים להשתלט על הכוכב שלה.

במהלך ההרפתקה של קוואי-גון, אובי וואן ואמידלה הם מגיעים לכוכב טטואין, שם הם פוגשים בילד יוצא דופן בשם אנאקין סקיווקר. אנאקין מגלה יכולות שליטה מרשימות ב"כוח" (The Force), האנרגיה שעוטפת את היקום ומשמשת כמקור כוחם של אבירי הג'דיי. במקביל מגלה החבורה כי אבירים אפלים בשם "הסית'" שבו לפעול בגלקסיה אחרי שנכחדו לפני אלפי שנים.

למה כן?

כי כיף לראות את ההתחלה של הרבה מהדמויות האהובות עלינו. אנאקין בילדותו, אובי וואן הצעיר וגרסה "עירומה" של הרובוט C3PO.

למה לא?

ג'אר ג'אר בינקס, ככל הנראה היצור המיותר ביותר בתולדות הקולנוע. בנוסף עודף של מונולוגים משעממים בנושא פוליטיקה גלקטית ותככנים ממשלתיים. נקסט!

ראוי לציין

הופעה מרשימה של ריי פארק בתור דארת' מול, אביר הסית' הראשון שנראה בגלקסיה. הדמות האיקונית ביותר שיצאה מהסרט הזה (גם אם יש לו רק משפט אחד...). כמו כן, הופעתו הראשונה בסדרה של סמואל ל. ג'קסון כחבר מועצת הג'דיי, מייס ווינדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מלחמת הכוכבים פרק 2: "מתקפת המשובטים" (2002)

הסרט השני בסדרה מתרחש 10 שנים לאחר אירועי "אימת הפנטום". אנאקין הצעיר גדל והפך לתלמידו של אובי וואן קנובי, לאחר מותו של קוואי גון. המלכה לשעבר אמידלה הפכה לנציגת נאבו ברפובליקה הגלקטית. לאחר ניסיון התנקשות בחייה נשלח אנאקין להיות לה לשומר ראש, בעוד שאובי וואן נבחר לחקור את ניסיון ההתנקשות. במקביל, אלפי מערכות גלקטיות בהנהגתו של הרוזן דוקו (אביר ג'דיי לשעבר וסית' בהווה) מאיימות על שלטונה של הרפובליקה ומעמידות את הגלקסיה על סף מלחמת אזרחים.

למה כן?

הופעה ראשונה של הרוצח השכיר הכי איקוני בתולדות המדע הבדיוני, ג'נגו פט, אשר הופך למודל על פיו נוצר צבא המשובטים של המורדים ברפובליקה. גם "בנו" המשובט, בובה פט, יהווה דמות מרכזית בסרטים המאוחרים יותר.

למה לא?

סיפור אהבה דביק ומיותר שמתפתח בין אנאקין הצעיר והמלכה לשעבר אמידלה (כמה הפרש יש ביניהם?!) כמו כן, אנאקין המתבגר מתגלה כדמות מעצבנת במיוחד. ואם דיברנו על נאומים פוליטיים בסרט הראשון, כאן זה כפול שלוש.

ראוי לציין

סיפור לידת "המשובטים" האיקוניים של הרפובליקה, אשר יהוו את הצבא שלה בהנהגת הג'דיי. כמו כן, בפעם הראשונה אנו רואים את אנאקין נמשך לכיוון הצד "האפל" של הכוח, לאחר שהוא הורג כפר שלם של שודדים טוסקניים כנקמה על הרג אמו. קריפי.

"מלחמת המשובטים", סרט אנימציה באורך מלא (2008) וסדרת אנימציה (2008-2014)

החלק המשלים בין הסרט השני והשלישי בסדרה. הסדרה והסרט עוסקים בתקופת המלחמה בין צבא המשובטים של הרפובליקה בהנהגת הג'דיי, ובין צבא הדרואידים של הרוזן דוקו וכוחות הבדלנים המתנגדים לרפובליקה.
מלחמת המשובטים היא אירוע מכונן בהיסטוריה הפיקטיבית של מלחמת הכוכבים והשלכותיו מהדהדות עד היום על ההתרחשויות בגלקסיה. לא מדובר באירוע מרכזי אחד, אלא בשלל אירועים וקרבות אשר מציגים את הניואנסים של כל אחד מהצדדים הלוחמים והסיפורים האישיים של הדמויות המרכזיות. אנו נחשפים לעומק לדמותם של אנאקין (אשר נמשך יותר ויותר לצד "האפל"), אובי וואן, פאדמה אמידלה ומאסטר יודה.

למה כן?

החלק המעמיק ביותר ביקום של "מלחמת הכוכבים". הסדרה מציגה לנו את שלל כוכביה, דמויותיה וסיפוריה של הגלקסיה בזמן המלחמה בדרך שלא ניתן להעביר בסרט של שעה וחצי. כמו כן, סגנון האנימציה והעיצוב הגרפי מרשימים גם לעין הלא מיומנת והתוצאה מרתקת ומלהיבה.

למה לא?

כי הפרקים לא אחידים באיכותם. חלקם מצוינים וחלקם מעט משעממים ורפטטיביים. בנוסף, קצת קשה להתמיד במשך שש עונות של סיפורים שאת הסוף שלהם אנחנו כבר יודעים מראש.

ראוי לציין

דמותה המרתקת של אסוקה טאנו, תלמידתו של אנאקין, אשר מעצבת רבות את דמותו וגם את גורל הלחימה, אך מעולם לא הופיעה בסדרת הסרטים (למרות שיש שמועות שאולי נראה אותה בסרטים העתידיים). מומלץ מאוד לחובבי הסאגה.

מלחמת הכוכבים פרק 3: "נקמת הסית'" (2005)

הפרק השלישי בסדרה מתרחש שלוש שנים לאחר אירועי "מלחמת המשובטים". הקרבות עדיין נמשכים במלוא עוזם ברחבי הגלקסיה. הגנרל אובי וואן קנובי מופרד מתלמידו אנאקין במשימה לחסל את הגנרל גריווס (מפקד צבא הרובוטים בכוחותיו של הרוזן דוקו), ואילו אנאקין עצמו נשאר להגן על היו"ר פלפטין, מנהיג הרפובליקה. בפועל מתברר כי פלפטין הוא למעשה מנהיג כוחות הסית', דארת' סידיוס, שמנסה להפעיל את השפעתו על אנאקין ולהעבירו סופית אל הצד האפל של הכוח.

הסרט סוגר את סיפור מלחמת המשובטים כאשר בהוראת היו"ר פלפטין / סידיוס, כוחות המשובטים קמים על מפקדיהם וטובחים באבירי הג'דיי. מאסטר יודה ואובי וואן הם היחידים ששורדים ונאלצים להסתתר בגלות. המלכה לשעבר אמידלה יולדת את לוק וליאה, ילדיו של אנאקין, ומתה לאחר הלידה. בכעסו הופך אנאקין בפעם הראשונה לדארת' ויידר.

למה כן?

הסיכום המושלם לטרילוגיה הראשונה, אשר מחבר את כל קצוות הסיפור ומגולל בצורה מדהימה את נפילתם של הג'דיי. "תהליך הולדתו" של דארת' ויידר בהחלט מספק את הסחורה.

למה לא?

אנאקין "הכועס" הוא דמות מעצבנת יותר מאנאקין "המתבגר". היידן כריסטיאנסן המגלם את אנאקין הורס במשחק לא אמין את הרושם שדמותו אמורה להעביר.

ראוי לציין

הקרב הסופי בין מאסטר יודה ודארת' סידיוס בהיכל הסנאט הוא מהקרבות המרשימים בסדרה. תענוג צרוף. כמו כן- דארת' ווידר!

מלחמת הכוכבים "מורדים": סדרת אנימציה (2014)

סדרת האנימציה הכי עדכנית בסאגה, מתרחשת 14 שנה לאחר אירועי "נקמת הסית'" וחמש שנים טרם אירועי "תקווה חדשה". הסדרה מגוללת את סיפורה של קבוצת מורדים בראשות קיינן ג'ארוס, אביר ג'דיי אשר הצליח לחמוק מהאימפריה, וחבריו למסע אשר נפגעו כל אחד בדרכו ע"י האימפריה המרושעת לאחר נפילת הרפובליקה.

החבורה נתקלת בנער בעל כישורים מיוחדים ושליטה ב"כוח" בשם עזרה ברידג'ר, ויחד הם יוצאים למשימות עצמאיות במטרה לפגוע, גם אם ברמה המקומית, בהשתלטות והתרחבות שלטון האימפריה.

למה כן?

כרגע אנו נמצאים לאחר עונה אחת בלבד, אך הכיוון נראה מאוד מבטיח. כמו כן, הובטח לנו שנזכה לראות דמויות מפתח מוכרות מהסרטים המקוריים ונחשף לסיפורם לפני ה"מרד" הגדול.

למה לא?

עוד סדרת אנימציה? באמת?

ראוי לציין

גם אם הסגנון הגרפי הוא המשך ישר של הסדרה הקודמת ("מלחמת המשובטים"), עיצוב הדמויות והסביבה מסתמך בעיקר על העיצובים המקוריים של ראלף מקווירי (המעצב הראשי של הסרטים המקוריים מ-1977). מחזירים עטרה ליושנה. כיף גדול.

מלחמת הכוכבים פרק 4: "תקווה חדשה" (1977)

הסרט הראשון בתולדות הסאגה מגולל את סיפורו של לוק סקייווקר, נער חווה שאפתן שנתקל במקרה בזוג דרואידים (C3PO ו- R2D2) אשר נושאים עמם את התכניות הסודיות לנשק העל של האימפריה - "כוכב המוות", ספינת חלל אימתנית אשר מסוגלת לחסל כוכבים בשלמותם.

לאחר שהוא מאבד את משפחתו המאמצת שנרצחת בידי חיילי האימפריה, הוא יוצא בצוותא עם מדריכו, הג'דיי הזקן אובי וואן קנובי, להרפתקה בניסיון להחזיר את התכניות האבודות ל"ברית המורדים", המונהגת על ידי הנסיכה ליאה. בדרך ייפגשו השניים עם טייס פרוע במיוחד וטייס המשנה הנאמן שלו, האן-סולו וצ'ובאקה, וכן את המפקד העליון של כוחות האימפריה, דארת' ויידר.

למה כן?

איך אפשר לפסוח על אחד מהסרטים החשובים והמשפיעים על תולדות הקולנוע ותרבות הפופ? הסרט שעם הזמן נחשב ליצירת מופת והוליד את ז'אנר "אופרת החלל", כולל רפרטואר של משפטי מפתח שתמיד כיף לשמוע.

למה לא?

כן, זה סרט מ-1977. לא הכל נראה הכי טוב ובכלל לא בטוח שהגרסה המחודשת עושה לו טוב. אנימציה ממוחשבת שנראית תלושה, משחק מוגזם של דמויות מפתח וחייזרים שנראים כמו אנשים בחליפות גומי.

ראוי לציין

זהו הסרט שבו שונו / נוספו הכי הרבה שינויים עם יציאת הגרסה המחודשת. אז חשוב שכולם יידעו: האן ירה ראשון!

מלחמת הכוכבים פרק 5: "האימפריה מכה שנית" (1980)

עלילת הסרט מתרחשת כשלוש שנים לאחר אירועי "תקווה חדשה". בעוד האן, צ'ובאקה והנסיכה ליאה נמלטים מאימת האימפריה, הדולקת אחריהם ומנסה לחסלם, יוצא לוק בהמלצת המנטור שלו לכוכב דאגובה, שם הוא מקווה ללמוד את דרכי ה"כוח" מהג'דיי הגדול מכולם, מאסטר יודה.

כאשר חבריו של לוק נלכדים על ידי כוחות האימפריה, עליו להחליט האם לצאת להצילם או להמשיך באימוניו במטרה להפוך לאביר ג'דיי.

למה כן?

הסרט מספק לנו כמה מהרגעים הכי איקוניים של הסאגה: ההקפאה של האן סולו בקרבונייט, אימוני הג'דיי של לוק עם יודה על גבו וכמובן המשפט האלמותי –"אני הוא אביך!" כאשר ויידר חושף בפני לוק כי הוא הוא אנאקין סקייווקר, אביו אשר נחשב למת עד כה.

למה לא?

הסרט מאוד לא מאוזן מבחינת עניין. תמהיל מוזר של סצנות מדהימות ומלהיבות אשר מוגשות באותו האופן כמו סצנות ארוכות ומשמימות. וגם דמותו של לנדו קלריסיאן, החבר הבוגדני של האן סולו, הוא דמות שהיינו יכולים לחיות בלעדיה.

ראוי לציין

בחלקו הראשון של הסרט אנו עדים לקרב על כוכב השלג הות', שהוא אחד מהקרבות המרשימים ביותר שנראו בסדרה. כמו כן-עבודתם של ג'ים הנסון (יוצר החבובות) ופרנק אוז, אשר יצר ומפעיל את בובתו של יודה, מרשימה עד היום, בטח אם מתייחסים אליה בהקשר התקופתי.

מלחמת הכוכבים פרק 6: "שובו של הג'דיי" (1983)

עלילת הסרט מתרחשת כשנה לאחר אירועי "האימפריה מכה שנית", בעוד האימפריה נמצאת בתהליכי בנייה של "כוכב מוות" נוסף, המכה האחרונה במזימה לחיסול ברית המורדים. כאשר נודע למורדים כי הקיסר הרשע פלפטין נוכח כדי לפקח אישית על התהליך, הם מחליטים להרוס את הכוכב ובכך גם לחסל את מנהיג האימפריה.

לוק יוצא למסע להציל את האן וליאה מידי ג'אבה ההאט, וחוזר לאחר מכן להשלים את הכשרתו כג'דיי. בתהליך ההכשרה הוא מגלה כי ליאה היא למעשה אחותו. הסרט נועל את הסאגה עם קרב ענקים בין לוק, דארת' ויידר ודארת' סידיוס (פלפטין), כאשר בסופו ויידר מסרב להרוג את בנו (לוק) ופונה להרוג את הקיסר פלפטין ובכך מביא לחורבנה של האימפריה.

למה כן?

כי איך אפשר לפספס את סופו של הסיפור העצום הזה?
לוק כאביר ג'דיי, האן סולו חוזר, קרב ענקים וסוף טוב. ובואו לא נשכח את הביקיני המוזהב של ליאה שהפך לסמל.

למה לא?

חלק גדול מהסרט מרחש על הכוכב אנדור אשר מיושב על ידי יצורים קטנים ומעצבנים בשם 'איווקים'. אם אתם יכולים לסבול אותם, אתם תסבלו כבר הכל (וכן, ג'אר ג'אר בינקס יותר גרוע)

ראוי לציין

שאסור לפספס את הסרט הזה! הסאגה העצומה מגיעה לסיום מלא ומספק שמונהג ביד אמן.

מלחמת הכוכבים פרק 7: "הכוח מתעורר" (2015)

מעט מאוד ידוע כרגע על הפרק הבא בסדרה מאחר והוא צולם והופק תחת מעטה סודיות מוחלט. אנחנו כן יודעים שנזכה לראות שוב את לוק, ליאה, האן, צ'ובקה והדרואידים האהובים עלינו, אך מבחינת הסיפור נותר לנו רק לחכות ולגלות.

למה כן?

כי זה סטאר וורז חדש למען השם!!!

למה לא?

אין שום סיבה בעולם.

ראוי לציין

הבמאי ג'יי ג'יי אברהמס ("אבודים", "סטאר טרק") הוא חובב גדול של הסאגה והבטיח שיישאר נאמן לטרילוגיה המקורית על חשבון סרטי הפריקוול, ועל כך אנו מודים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully