וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בשל דברי הישאם סולימאן, כוכב "פאודה": "חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע"

30.4.2015 / 12:30

הישאם סולימאן, המגלם בסדרה "פאודה" רב מחבלים, עורר סערה לאחר שהתבטא בנוגע לפגיעה בחיילים שנמצאים בשטחים. חנוך דאום: "תתבייש הישאם סולימאן. פשוט תתבייש". סולימאן: "אני לא יכול להגיב". חה"כ ינון מגל למנכ"ל yes: "לפטר את כוכב פאודה"

כתב: שגיא בן נון, צילום: עידו שחם, עריכה: אביתר חלימי

"חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע", כך אמר השחקן הערבי הישאם סולימאן ועורר סערה ברשת. סולימאן רואיין לכתבה ב"7 לילות" שתפורסם מחר, וקטע מתוכה פורסם היום בשער האחורי של "ידיעות אחרונות". סולימאן מככב בסדרה המצליחה "פאודה", העוקבת אחרי יחידת מסתערבים המנהלת מצוד אחר רב מחבלים בשטחים והמבוקש מספר אחד, אבו אחמד, אותו מגלם סולימאן. בתשובה לשאלה מה הוא חושב על מחבלים כמו שהוא מגלם, אמר "זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש. אני לא מקבל את הדרך שלהם, ולא רואה אותה כגבורה, אבל זכותם להילחם. אני שוחר שלום ולא מצדיק פגיעה באזרחים. אבל חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע. אם הוא בגדה ונלחם בפלסטינים ומתעלל בהם – הוא מממש את הכיבוש. הוא לא צריך להיות שם".

בעקבות דבריו התעוררה סערה ברשתות החברתיות. העיתונאי והמגיש חנוך דאום כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הישאם סולימאן, כוכב הסדרה המעולה פאודה, אומר בריאיון לידיעות כי הוא נגד הריגת אזרחים, אבל הריגת חיילים בגדה אינה פיגוע בעיניו, כי החיילים לא צריכים להיות שם. אבל מה לעשות, סולימאן הנכבד, שאם החיילים לא יהיו שם, יהרגו אזרחים במרכזי הערים בישראל? מה לעשות שכאשר צהל לא היה בגדה, נהרגו מאות אזרחים בפיגועי התאבדות מזעזעים? את הפיגועים הללו אתה מגנה, אגב? כי הם תוצאה של הכיבוש, לא? אתה אומר, סולימאן, שחייל שנמצא בגדה הוא חלק מהכיבוש לכן אפשר לפגוע בו, אבל אם חיילים לא היו נכנסים לעזה בקיץ, ומקריבים נפשם בגבורה, עדיין היו יורים מדי יום רקטות על ילדים בדרום- תוכל להזכיר לנו איזה כיבוש בדיוק מתקיים בעזה? לא יצאנו משם? לא גירשנו אלפי יהודים מביתם? ומלבנון לא יצאנו? אז למה משם יורים עלינו? אבל מעניין אותי עוד דבר: אתה לא מתבייש? אתה באמת לא מתבייש לככב בסדרה ישראלית כה מצליחה, ולדבר על פגיעה בחיילים שלנו, הילדים שלנו? ולכם ביס, יש איזו כוונה לגנות את הדברים? להתנער מהם? אני כל כך עצבני (...) ואתה תתבייש הישאם סולימאן. פשוט תתבייש". הפוסט של דאום קיבל כ-6000 לייקים בתוך שעה.

סולימאן אמר הבוקר (חמישי) לוואלה תרבות: "אני לא יכול להגיב, אני לא מרוכז עכשיו. הציטוט נכון אבל זאת לא הכתבה המלאה. לקחו כמה משפטים בשביל למשוך תשומת לב, רוצים שיקנו את העיתון". טרם התקבלו תגובת yes ותגובת ליאור רז, אחד מיוצרי הסדרה שגם משחק בה.

seperator

חה"כ ינון מגל מהבית הלאומי העביר היום פניה למנכ"ל yes, רון אילון, ובה כתב: "היום התפרסם בעיתון ידיעות אחרונות ריאיון עם השחקן הישאם סולימאן, המשחק בסדרה הטלוויזיונית 'פאודה'. במהלך הריאיון התבטא השחקן סולימאן באופן הנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל. לעניות דעתי, מדובר בהתבטאות חמורה שלא ייתכן כי תאמר על ידי אזרח ישראלי בכלל, ועל ידי שחקן במעמדו של סולימאן בפרט, המשחק בסדרה פופולרית המופקת על ידי חברתך. ייתכן והשחקן התבלבל בין התפקיד שהוא מגלם בסדרה, לבין המציאות הקשה שבה לצערנו משלמים חיילינו בגופם ובחייהם כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. אבקשך לוודא כי השחקן יחזור בו מהדברים הקשים שאמר, שכן איני מאמין כי תוכל להמשיך ולהעסיק אזרח המתבטא באופן שכזה. כמו כן, אבקש לקבל את עמדתך בנושא".

(עדכון אחרון: 16:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully