וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אין צורך בעבר צבאי כדי להיות ראש ממשלה"

בריאיון ראשון זה שנים לעיתון הצבאי "במחנה", התייחס ראש הממשלה לשעבר למצב המדיני והחברתי, וטען: "היה בריא מאוד למדינה שלא הייתי איש צבא לשעבר". ומה היה לו לומר על המטבח במעון הרשמי?

אהוד אולמרט  בבית המשפט המחוזי בירושלים, מרץ 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"אם מישהו היה מדבר אליי ככה, הוא היה עף מהחדר". אולמרט בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

לאחר שנים שלא התראיין, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, העומד למשפט בשורת פרשות, העניק ריאיון בלעדי לגיליון ה-80 של העיתון הצבאי "במחנה", ובו מתח ביקורת על המצב המדיני והחברתי בישראל. "הנושאים החשובים ביותר העומדים על סדר היום הלאומי, והמפתח ליכולת שלנו להתמודד עם הנושאים החברתיים, הם ההתנהלות בנושא האיראני, בנושא האמריקני או בנושא הפלסטיני", אמר אולמרט.

לדבריו, "המחשבה שאפשר לנתק את הנושאים החברתיים ולעסוק בהם בנפרד היא אשליה שלא תתממש. אם לא נגיע להסדר עם הפלסטינים לא נצליח להבקיע חומה של אילוצים כלכליים ומשברים חיוניים ליצירת רווחה חברתית".

עוד בוואלה חדשות:
ברכת החג של שולה זקן: "ניקיונות מתחילים מבפנים"
כניעה, ערעור או עסקה כוללת: האפשרויות של אולמרט ביום שאחרי
הדיכאון אחרי הולילנד וה"בגידה" של זקן: השנה הקשה של אולמרט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. רויטרס
"לא היו לי אף פעם טענות למטבח הזה". שרה ובנימין נתניהו/רויטרס

במהלך הריאיון, תיאר אולמרט את הזלזול בו כפוליטיקאי וכראש ממשלה, מכיוון שלא היה איש צבא בכיר בעברו. "פה ושם, כשרצו לצחוק או ללגלג עליי, מישהו היה אומר את זה", סיפר. "כשהייתי ראש ממשלה, אם מישהו היה מדבר אליי ככה, הוא היה עף מהחדר. היום, אחרי שבתור ראש ממשלה הייתי המפקד של המפקדים הכי בכירים וקיבלתי החלטות בנושאים האלה בקנה מידה גדול מכל מי שפיקד עליי במישרין כשהייתי בצבא, אני יכול לומר שזה היה טוב ובריא מאוד למדינת ישראל שלא הייתי איש צבא לשעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
"גם במלחמה, הנהג שלו ויקטור היה עושה לנו ארוחות, ומה שאריק הכי אהב, תמיד, זה לוף"

"אין צורך בעבר צבאי כדי להיות שר ביטחון או ראש ממשלה טוב", הבהיר אולמרט. "הם לא צריכים לקבל החלטה מאיזה צד תוקפים יעד מבוצר במלחמה. אין לזה שום יתרון. הם צריכים פשוט חשיבה אסטרטגית". לטענתו של אולמרט, הביקורת הגיעה בעיקר מאנשי צבא, "שחושבים שזה יהיה טבעי שיראו אותם כמועמדים אוטומטיים לתפקיד שר הביטחון". הוא הסביר כי "לראש ממשלה יש יועצים ואנשים כמו ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש אמ"ן. בסופו של דבר, ראש הממשלה מקבל את ההחלטה, והשאלה אם הייתה לו קריירה צבאית היא לא רלוונטית".

אולמרט לא פספס את ההזדמנות להתייחס למחליפו בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור, בנימין נתניהו. "לימים, כשבאתי לבית ראש הממשלה, יום אחד נכנסתי למטבח המפורסם", סיפר. "לא המטבח למעלה, שהיא (שרה נתניהו) עשתה ממנו כאילו הוא מטבח של איזה סלאם, לא היו לי אף פעם טענות למטבח הזה".

לדבריו, "יום אחד אשתי ניגשה למזווה, וראתה שהוא מלא בקופסאות לוף מהצבא. היא שאלה את אחת העוזרות: 'מה אלה כל הקופסאות האלה?', אז היא אמרה לה, 'אריק היה רוצה שנכין לו רק לוף'. גם במלחמה, הנהג שלו ויקטור היה עושה לנו ארוחות, ומה שאריק הכי אהב, תמיד, זה לוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully