וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח האושר העולמי: היכן ממוקמת ישראל ביחס לשאר העולם?

דוח האושר, שפורסם בפעם השלישית, דירג 158 מדינות על פי מדדים כמו תוחלת חיים, תל"ג לנפש ושחיתות במדינה. ארצות הברית דורגה רק במקום 15 ואיראן נמצאת במקום 110. והיכן ישראל?

שרי החוץ של איראן והמעצמות סביב שולחן המשא ומתן בלוזאן, שוויץ, 27 במרץ 2015. רויטרס
מקום ניטרלי ומאושר ולמשא ומתן. שרי החוץ של המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בלוזאן שבשוויץ/רויטרס

שוויץ היא המדינה שבה האנשים הם הכי מאושרים בעולם, בטוגו שבאפריקה האנשים הם הכי פחות מאושרים ובישראל מאושרים יותר מבארצות הברית – כך עולה מדוח האושר העולמי השלישי שפורסם לאחרונה, וכולל 158 מדינות אשר דורגו על פי מדדים שונים שמשקפים שביעות רצון של האוכלוסיות החיות בשטחן. מיד אחרי שוויץ, האנשים המאושרים בעולם חיים באיסלנד, דנמרק, נורבגיה וקנדה.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
תושב תל אביב נמצא פצוע בינוני וכפות בתא מטען במזרח ירושלים
היחסים עם ארה"ב מתחממים: תספק לישראל מטוסי F-35 בשנה הבאה
צה"ל תקף ברצועה, חמאס במסר לישראל: לא אנחנו ירינו


על פי הדוח, שמתפרש על 172 עמודים שמסכמים מחקר שנערך בשנים 2014-2012, ישראל מדורגת במקום 11 המפתיע, לפני ארצות הברית, שמדורגת במקום ה-15. למרות "מחאת המילקי" וההגירה של ישראלים רבים לגרמניה, האחרונה מדורגת דווקא במקום ה-26. הרשות הפלסטינית ועזה, שדורגו תחת "השטחים הפלסטינים", הגיעו למקום 108 הנמוך. איראן, שתושביה נמלאו בשבועות האחרונים תקווה לעתיד טוב יותר לאור הסכם הגרעין המסתמן מול המעצמות, מדורגת במקום 110.

לדוח האושר העולמי המלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחקר, שנערך על ידי קבוצה בינלאומית של אקדמאים, מדרג את המדינות כשהמדדים שנלקחו בחשבון, בין היתר, הם תל"ג לנפש, חופש לקבלת החלטות, תוחלת חיים ואף השחיתות במדינה. הערכת אוכלוסיות על פי מדד של שביעות רצון ולא רק על פי עושר, הוכחה בעבר כבעלת השפעה ואף מקודמת על ידי האו"ם ועל ידי הארגון הבינלאומי לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח.

חמשת המקומות האחרונים ברשימה, אשר מהווים את המדינות הכי פחות מאושרות, מורכבים כמעט כולם ממדינות אפריקה. רק מדינה אחת מתוך החמש אינה מהווה חלק מהיבשת השחורה, וזו סוריה, שמדורגת במקום 156. לפני המדינה השסועה נמצאות רואנדה במקום 154 ובנין במקום 155, ואחריה מדורגות בורונדי במקום 157 וטוגו במקום האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully