וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו תיפרד מה-RC-Z

20.4.2015 / 13:09

פיג'ו נערכת לצמצום השורות ואחת הקורבנות תהיה מכונית הספורט קופה RCZ. "רוצים להתמקד בדגמים יותר חשובים"

פיג'ו RCZ (מתיחת פנים). אתר יצרן
פיג'ו RCZ. אין זמן למשחקים/אתר יצרן

פיג'ו RCZ בדרך לגניזה, כך אומר היום (שני) מנכ"ל פיג'ו מקסים פיקה בראיון לכלי התקשורת בבריטניה. לדבריו, ה-RCZ היא מכונית מעולה, אבל עליהם להתמקד בדגמי הליבה העממיים במסגרת אסטרטגיה שתכווץ את ההיצע משמעותית עד שנת 2022 במחצית, עד ל-13 דגמים בלבד. נכון לשלב זה, לא צפויה לה מחליפה ישירה.

הדברים לא באים בהפתעה גמורה למי שעוקב אחר התנהלותה של פיג'ו-סיטרואן בשנים האחרונות. אחרי שנאלצה לוותר על חלק מאחזקותיה לטובת דונגפנג והייתה קרובה לפשיטת רגל, סופרי האפונים החלו להתריע על השבר הכלכלי הבא אם לא יינקטו צעדי התייעלות מיידים. "אם אני אומר לך ש-95% מהמכירות שלנו נרשמות ל-13 דגמים, ו-100% מהכנסותינו, אתה תבין למה זה מהלך הכרחי", כך פיקה במסגרת תערוכת שנגחאי.

עוד מוסיף פיקה, כי "אני אוהב את ה-RCZ. אבל אני רוצה שנתמקד בדגמים המרכזיים שלנו, בהם הפיג'ו 108 ומעלה, ולנצל את המומחיות שלנו בתחומים מסויימים. כל אחת מהמכוניות יכולה לקבל מאתנו את מלוא תשומת הלב. אבל להקדיש זמן למכוניות נישה - זה גוזל זמן, וזו הסחת דעת בסופו של דבר".

ה-RCZ זכתה להצלחה תודעתית גדולה מאז שיווקה ב-2010 וגרפה פרסים רבים. היא מתהדרת במרכב קופה קלאסי עם שתי דלתות ותקרה מעוצבת, ומאכלסת מנועי טורבו THP החל ב-156 כ"ס ועד כ-270 כ"ס בדגם ה-RCZ-R עם תיבה ידנית והנעה קדמית. היא מיוצרת באוסטריה על ידי צוותים של מגנה שטייר, שכבר מסרו מעל 50 אלף יחידות. תאריך התפוגה שלה עדיין לא נראה באופק, אבל כנראה שפיג'ו מתכוונים לבצע שינויים בשנה-שנתיים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully