וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע גברים חמושים שומרים על קרנף 24 שעות ביממה?

סודן הוא קרנף צפוני לבן, והוא האחרון שנותר מסוגו על פני כדור הארץ. בשמורת הטבע בקניה בה הוא מתגורר החליטו להצמיד לו מאבטחים חמושים

קרנף צפוני לבן. טוויטר, צילום מסך
מאובטח יותר מהכניסה לפנטגון/צילום מסך, טוויטר

הכירו את סודן, קרנף צפוני לבן נדיר ויפה במיוחד. כמה נדיר? סודן הוא הזכר האחרון מסוגו שנותר על פני כדור הארץ. כיום מספר הקרנפים הצפונים-לבנים בכל העולם עומד על חמישה בלבד, מתוכם ארבע נקבות. הקרנפים הללו נחשבים לאהובים במיוחד על ציידים, שאחראים למצב העגום בו הם נמצאים היום. קרנפים רבים ניצודו והקרניים שלהם נמכרו ב-75,000 דולרים לקילוגרם. הקרנפים הלבנים נקראים גם קרנפים רחבי-שפה ולמעשה הם כלל לא לבנים והם נקראים כך של תרגום שגוי של המילה weit ("רחב" באפריקנס) ל-White (לבן באנגלית).

כעת העובדים בשמורת אול-פג'טה שבקניה מקווים שסודן בן ה-42, שמתגורר במקום עם שתי קרנפיות נוספות מאותו סוג, יצליח להתרבות ולהציל את הזן המיוחד מהכחדה.

קרנף צפוני לבן. טוויטר, צילום מסך
בן 40, כבר לא ילד/צילום מסך, טוויטר

על אף שסודן זוכה לאבטחה צמודה מסביב לשעון, העובדים במקום היו צריכים לנקוט באמצעים נוספים כדי להבטיח את בטחונו האישי. "הורדנו לו את הקרן כדי שהוא לא יהיה מטרה לציידים בלתי חוקיים, שיורים בקרנפים כדי למכור את קרניהם. זה רק כדי לשמור עליו בטוח" הסביר אלודי סאמפר.

החשש של אנשי השמורה היא שבשל גילו המבוגר יחסית הוא יתקשה לתפקד מינית, או אפילו לעלות פיזית על אחת משתי הקרנפות הצעירות ממנו. קיים חשש שבשל כך יאלצו להרבות את הקרנפיות עם קרנף מזן אחר (למשל קרנף לבן-דרומי), או לנסות שיטות הפרייה מלאכותיות. "מבחינה ריאלית, אנחנו מעריכים שהקרנפים הללו ימותו בעשורים הקרובים. אנחנו מקווים שבעזרת טכניקות הפרייה מלאכותיות נוכל להחזיר את הזן לחיים בעתיד, אבל זה יקרה כבר אחרי שהחיות האלה ימותו", אמר ג'ורג' פול , סגן אחראי הווטרינרים בשמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully