וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש, לכי איתי: 25 עובדות שאולי לא ידעתם על טווין פיקס

8.4.2015 / 0:00

סדרת הקאלט הניינטיזית חגגה השבוע 25 שנים להקרנת הבכורה של הפיילוט שלה באפריל 1990. אספנו בשבילכם עובדה מעניינת עבור כל שנה שעברה מאז שגופתה של לורה פאלמר נמצאה על גדת הנהר

"בוב" היה במקור מעצב התפאורה של הסט

פרנק סילבה, המגלם את קילר בוב בסדרה, הפך לסמל הרוע האולטימטיבי והמצמרר כאשר עלה בראשו של לינץ' דימוי שבו הוא מתחבא בחדר השינה של לורה. הסיקוונס צולם בלי שלינץ' ממש ידע מה יעלה בגורלו. או אז, השתקפותו של סילבה נקלטה במהלך סצנת הסלון שבה שרה פאלמר צורחת. ה"פאשלה" הולידה בראשו של דיוויד לינץ' את דמותו של בוב שכאמור עיצב את כל המיתולוגיה של הסדרה.

שפת החדר האדום

"האיש ממקום אחר" המגולם על ידי השחקן הננס מייק "הקטן" אנדרסון, הוא אחד מסימני ההיכר של הסדרה. הדמות ששמה את "האדום" בחדר האדום המופיע לראשונה בחלומו של הסוכן קופר בעונה הראשונה, ידועה בשל ההגייה המוזרה שלה. מתברר שכדי להשיג את האפקט הסופר קריפי, אנדרסון למד את השורות הפוך וצולם כשהוא אומר את המילים מן הסוף להתחלה. בעריכה הסרט הורץ אחורה ו-וואלה: המילים יוצאות ברורות אבל בטון והגייה מלחיצים מאוד.

מפקד האוכלוסין של טווין פיקס

בעת שידור הסדרה חששה רשת ABC שעלילת העיירה הקטנה לא תדבר אל אנשי העיר הגדולה בארה"ב. לכן פרוסט ולינץ' התבקשו לציין שעל השלט בכניסה לעיירה הנידחת יופיע שמספר התושבים הוא 51,201 ובכך היא תקוטלג כפרבר של עיר גדולה. בספר בדיוני אותו אישרו פרוסט ולינץ', שנקרא "מאחורי הקלעים: המדריך הלא רשמי למבקר בטווין פיקס" נטען שהמספר המקורי הוא 5120 ושהספרה האחרונה היא טעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
51201? מי יגור בחור המפחיד הזה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרומן שנקטע בגלל קאט פייט?

קייל מקלכלן ביקש מהכותבים למסמס את סיפור האהבה עם אודרי הורן, בתו של המלונאי העשיר והקטלני של העיירה. בגרסה הרשמית הוא טען שלא נראה לו שדמותו המוסרית, דייל קופר, הייתה יוצאת עם קטינה. בפועל הוא יצא באותה תקופה עם לארה פלין בויל שגילמה את דונה חברתה הטובה של לורה פאלמר. פלין בויל שנאה את השחקנית שרילין פן שגילמה את אודרי, מה שכנראה הפעיל לחץ על מקלכלן. בראיון שנתנה בשנה שעברה ל-A.V Club טענה פן שבויל פשוט קינאה בא ושכל ההחלפה הזו הייתה מטופשת. בעונה השנייה הסוכן קופר מתאהב במלצרית אנני בלאקבורן, שגולמה על ידי הת'ר גראהם הצעירה מפן בחמש שנים. מוסרי, אה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הת'ר גראהם הינוקא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאדי פרגוסון לא הייתה אמורה להיות בתוכנית

בת הדודה הזהה ללורה פאלמר רק בברונט, הוכנסה לעלילה מכיוון שדיוויד לינץ' כל כך התלהב מהשחקנית שגילמה את שתיהן, שריל לי, שהוא יצר עבורה עוד דמות כדי להגדיל את זמן המסך שלה בסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לינץ' כתב בשבילה עוד דמות: שריל לי כמאדי פרגוסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרילין פאלמר?

קצת לפני צילום הסדרה, מארק פרוסט ודיוויד לינץ' עבדו על מיני סדרה שהייתה אמורה להתבסס על הביוגרפיה של מרילין מונרו "Goddess" ומשלא קיבלו את הזכויות עברו להתמקד בפסגות התאומות. קו משיק בין מרילין מונרו ודמותה של לורה פאלמר אפשר למצוא בנסיבות מותן: שתיהן עמדו לחשוף בפומבי את הרומן שהן מנהלות עם גבר מפורסם ומשפיע. הסוכן קופר אפילו מתייחס לקשר בצורה מפורשת כשהוא מספר למכשיר המקליט שלו, או שמא לדיאן המיסתורית שאליה מיען את כל ההקלטות שלו: "ישנם שני דברים שמטרידים אותי, ואני לא מדבר רק כסוכן הבולשת אלא גם כבן- אדם. מה באמת התרחש בין מרילין מונרו ומשפחת קנדי, ומי לחץ על ההדק שירה ב-JFK?"

אתם יכולים ללון ב-Great Northern

במציאות קוראים לו Salish Lodge, הוא ממוקם בעיירה סנוקולמי שבוושינגטון. המתחם שופץ לאחרונה ב-1988 ולכן שומר עד היום על הקסם המצמרר של "הצפוני הגדול". התענוג שלכם במחיר מבצע של 187$ ללילה. חופשה, מישהו?

זוג סדרתי?

אוורט מקגיל ו-וונדי רובי, שגילמו בסדרה את הזוג הנשוי והאומלל נאדין ואד הארלי, שיחקו זה לצד זו כזוג נשוי בסרט נוסף מאז ירדה "טווין פיקס" מהמסך הקטן. מדובר בסרט האימה משנת 1991: "The People Under the Stairs" של ווס קרייבן.

ג'וזי הייתה אמורה להיות איטלקיה

בקטע הבונוס שצורף למארז ה-DVD של הסדרה ב-2007, חשפה ג'ואן צ'ן שגילמה את ג'וזי פאקארד, יורשת מנסרת העצים, שדוגמנית העל וזוגתו דאז של לינץ', איזבלה רוסליני, היא זו שיועדה לתפקיד במקור.

isabella rosellini. GettyImages
איזבלה רוסליני בשנות ה-90/GettyImages

שני פנים מאחורי השם הארי טרומן

השריף המקומי לא נקרא רק על שם הנשיא ה-33 של ארצות הברית. שמו הוא גם מחווה להארי ר. טרומן, הבעלים של לודג' בן 83, אשר ניספה בבקתתו כתוצאה מהתפרצות הר הגעש סנט הלן לאחר שסירב להתפנות בשל ההתראות. הר הגעש נמצא במדינת וושינגטון, בה מתרחשת העלילה.

מעיין יצירתי נובע

הסדרה היוותה מקור השראה לא רק לסרט הפריקוול בבימויו של לינץ', "אש הולכת איתי", אלא גם למגוון ספרים עלילתיים. אחד מהם הוא "יומנה הסודי של לורה פאלמר" אותו כתבה בתו של דיוויד לינץ' ג'ניפר (שאולי שמה מוכר לכם גם כי ביימה את הפרק ה-14 בעונה החמישית של המתים המהלכים).

Jennifer Lynch. GettyImages
הבת של, ג'ניפר לינץ'/GettyImages

"טווין פיקס" לא היה שמה הראשון של הסדרה

הסדרה במקור הייתה אמורה להיקרא "Northwest Passage" ולהתרחש באזור הדרום מערבי של צפון דקוטה.

north Dakota. GettyImages
same same?/GettyImages

רק בגלל הלחץ

דיוויד לינץ' לא רצה לחשוף את זהות הרוצח של לורה פאלמר בעונה השנייה. בראיון ל-Daily Beast מאוקטובר האחרון, טען לינץ' שלולא הלחץ מן הרשת הוא היה מעורב הרבה יותר בעיצוב העונה השנייה. "היה לנו אווז שמטיל ביצי זהב, והם אמרו לנו לכרות לו את הראש. אבל זה עולם אדיר, העולם של טווין פיקס, יש בו עוד הרבה אפשרויות", כך לינץ'.

ספילברג הציע לביים את פרק הבכורה של העונה השנייה

בראיון לבלוגר בראד ד. סיפר המפיק ואחד הכותבים של הסדרה, הארלי פייטון, שהיה מיודד עם ספילברג והוא סיפר לו בשיחת חולין ביניהם שהיה שמח לביים את פרק הבכורה של העונה השנייה. הוא הציע את הרעיון למארק פרוסט ואפילו הייתה פגישה בין השלושה. אבל כשחלקו את הרעיון עם לינץ' הוא פסל אותו על הסף התעקש לשמור את הזכות הזו לעצמו והציע שספילברג יביים את אחד הפרקים האחרים בעונה. זה כמובן לא קרה.

steven Speilberg. GettyImages
בסוף זה לא קרה/GettyImages

המעורבות של משפחת דשנל ב"טווין פיקס"

אבא של זואי דשנל, קיילב דשנל, ביים בעונה השנייה את פרקים 7 ו-8, ואמה מארי ג'ו דשנל שיחקה את איילין הייוורד, אמה של דונה (לארה פלין בויל).

אמא של סלבריטי #2

פגי ליפטון, המגלמת את בעלת הקפה נורמה ג'נינגס, היא אמה של ראשידה ג'ונס.

peggy lipton and rashida jones. GettyImages
תודו שאין דמיון : פגי ליפטון וראשידה ג'ונס/GettyImages

מעריץ מספר 1: מיכאל גורבצ'וב

בספר שהתפרסם בשנה שעברה תחת השם "Reflections: An Oral History of Twin Peaks", מצוטט גורם בהפקת טווין פיקס הטוען שקיבל שיחת טלפון ממקורב לנשיא ג'ורג' ו. בוש האב, שניסה לברר מי רצח את לורה פאלמר. בוש, כך טוען ג'ולס חיימוביץ - בשעתו נשיא אהרון ספלינג הפקות - ניסה לברר עבור חברו הטוב מיכאל גורבצ'וב, מנהיגה האחרון של ברית המועצות.

Mikhail Gorbachev. GettyImages
מעריץ מספר 1/GettyImages

מיסולה, מונטנה

במקור דמותה של מאדי פרגוסון מגיעה לטווין פיקס ממיסולה, מונטנה שהיא במקרה או שלא, עיר הולדתו של דיוויד לינץ'.

עוד חתיכה מהעוגה

מארק פרוסט עתיד לפרסם מאוחר יותר השנה רומן בשם "החיים הסודיים של טווין פיקס", ובו יספר את קורותיהן של הדמויות ב-25 השנים שעברו מאז שהסדרה ירדה.

רגע מהחיים

התמונה של לורה פאלמר לבושה כמלכת נשף סיום התיכון, שמשמשת כפוסטר של הסדרה והרקע עליו רצות הכתוביות בסוף כל פרק, אמיתית. השחקנית שריל לי מסרה לידי ההפקה את תמונת סיום הנשף שלה.

laura Plamer. MariaAudreyHorne/ wikipedia,
תמונה אותנטית/MariaAudreyHorne/ wikipedia

מה אתה עושה כאן, מאלדר?

דיוויד דוכובני שיחק בסדרה בתפקיד אורח בתור הסוכן החשאי דניס ברייסון המסתווה כאישה (דניס ברייסון). מזהים אותו שם מתחת למייקאפ?

פעם שלישית גלידה

לצערה של שריל לי, סצנת הרצח צולמה שלוש פעמים. באחת מהן בן הורן הוא הרוצח, בשנייה לילנד ובשלישית בוב. כמות הטיפולים הפסיכולוגיים שהיא ודאי הייתה צריכה לעבור.

הזיגזג הזה מוכר לי מאיפשהו?

הרצפה בבקתה השחורה היא אותה רצפה שבה השתמש לינץ' בפיצ'ר הראשון שלו "ראש מחק" משנת 1977.

בזמן שישנתם

השבוע נודע שדיוויד לינץ' לא יביים את העונה הבאה של "טווין פיקס", שאמורה לעלות בשנת 2016 ברשת שואוטיים. "ידידי טוויטר יקרים", כתב לינץ', "אחרי שנה וארבעה חודשים של משא ומתן, החלטתי לעזוב מפני שהרגשתי שהכסף שהוצע למימון התסריט אינו מספיק כדי להביא לתוצאה שרציתי. השבוע התחלתי לבשר לשחקנים בשיחות אישיות שלא אביים את הפרויקט. עם זאת רשת שואוטיים לא הורידה את השאלטר על 'טווין פיקס' והתוכנית עדיין חיה. אני אוהב את העולם של 'טווין פיקס' ומצר על כך שהדברים לא הסתדרו".

דיוויד לינץ'. Alberto E. Rodriguez, GettyImages
פרש בשיא/GettyImages, Alberto E. Rodriguez

אתר המעריצים שלא נס ליחו

לכבוד המאורע יזם אתר המעריצים Welcome to Twin Peaks יזם השבוע חגיגה און-ליין שבמהלכה יינתנו רמזים ופרטים (משוערים) על העתיד להתרחש בעונה החדשה הצפויה כאמור לעלות במהלך 2016. האתר קרא ליוצרים ואמנים להגיש ציורים, פסלים, שירים, עבודות וידאו ועוד שנעשו ברוח הסדרה האלמותית ויוצגו באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully