וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לטבח: קניה הפציצה מחנות של א-שבאב בסומליה

6.4.2015 / 18:42

גורם ביטחוני במדינה מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני אזורים שבהם מתאמנים לוחמי הארגון בתגובה ראשונה לפיגוע באוניברסיטה שבו נרצחו כ-150 איש. "משם יצאו התוקפים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מטוסי חיל האוויר של קניה הפציצו אמש שני מחנות אימונים של ארגון א-שבאב בסומליה – כך דיווח היום (שני) גורם בכוחות הביטחון של קניה. זאת התגובה הראשונה של ניירובי לטבח שבוצע באוניברסיטה בעיירה גריסה בשבוע שעבר, שבמהלכו נרצחו 149 אנשים בידי פעילי הארגון המזוהה עם אל-קאעדה.

לדברי הגורם, מטוסי הקרב הפציצו שני מתחמים של א-שבאב במחוז גדו הגובל עם קניה. "פגענו בשני אזורים בעקבות מי שקיבלנו שלפיו הלוחמים שם יוצאים למתקפות בקניה", מסר הגורם. ניירובי מתקשה לעצור את מעבר לוחמי הארגון והנשק דרך גבולה הפרוץ עם סומליה, שמשתרע לאורך של 700 קילומטרים.

עוד בנושא
חקירת המתקפה באוניברסיטה בקניה: למשטרה לקח 7 שעות להגיע
"המחבל אמר: 'אני הולך להרוג את הבת שלך'": עדויות מהטבח בקניה
אחרי הטבח באוניברסיטה: א-שבאב מאיים בפיגועים נוספים בקניה

מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015. רויטרס
חייל בצבא קניה באזור האוניברסיטה שבה בוצע הטבח, בשבוע שעבר/רויטרס

דובר צבא קניה, דייויד אובוניו, מסר כי הושמדו שני בסיסים של "א-שבאב" באזור גדו. "תצלומים אויירים שבידינו מראים כי המחנות הושמדו לחלוטין", מסר. עם זאת, הרשויות בקניה לא נקבו במניין ההרוגים.

עם זאת, הדובר המבצעי של הארגון האיסלאמיסטי, שייח עבדיאסיס אבו מוסעב טען כי לא הותקפו בסיסים של הארגון. לדבריו, מטוסי הקרב הקנייתים פגעו בשטח חקלאי.

הנשיא אוהורו קניאטה, שנגדו עמד עד לאחרונה צו מעצר בגין פשעים נגד האנושות בבית הדין הפלילי הבינלאומי, הבטיח אחרי הפיגוע להילחם בחריפות בארגון הקיצוני. "נילחם בטרור עד הסוף", הכריז. אתמול נחשף כי אחד מארבעת לוחמי א-שבאב שפשטו על האוניברסיטה היה אזרח המדינה ובנו של גורם בממשל בניירובי, מה שמעיד על הקושי להיאבק בארגון.

מאז 2013, א-שבאב הרג יותר מ-400 בני אדם על אדמת קניה. ההתקפה ביום חמישי האחרון הייתה הקטלנית ביותר במדינה מאז 1998, אז ביצע אל-קאעדה שני פיגועים בשגרירות ארצות הברית בבירה ובו נהרגו כ-200 בני אדם. הארגון מאיים לבצע פיגועים נוספים בקניה כנקמה על הכוחות ששלחה המדינה לסומליה כחלק מכוח לשמירת שלום של האיחוד האפריקני, שהצליח להדוף את כוחות א-שבאב מחלקים נרחבים במדינה.

(עדכון ראשון: 12:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully