וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל אמר: 'אני הולך להרוג את הבת שלך'": עדויות מהטבח בקניה

4.4.2015 / 20:26

יומיים אחרי הפיגוע הקטלני באוניברסיטה בקניה, עדויות הזוועה נחשפות. "יש יריות בכל מקום!", צעקה סטודנטית בשיחת טלפון לאביה, זמן קצר לפני שנורתה למוות. ניצולה שהסתתרה בארון במשך יומיים סיפרה כי ניזונה מקרם גוף שמצאה במקום

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

"יש יריות בכל מקום! אמור לאימא להתפלל עבורי, אני לא יודעת אם אשרוד" - זה היה המשפט האחרון של אליזבת נמרומה מוסינאי, סטודנטית בת 20 מהאוניברסיטה בקניה, שבה נהרגו שלשום (חמישי) 148 בני אדם. הדברים נאמרו בשיחת טלפון של מוסאיני עם אביה, זמן קצר לפני שהוצאה להורג בידי ארגון א-שבאב הסומלי.

בשעה 13:00 לקח אחד מלוחמי הארגון את הטלפון מידה ודרש ליצור קשר עם נשיא קניה, אוהורו קניאטה, תוך שתי דקות - ולומר לו לפנות את לוחמיו מסומליה השכנה. כשנאמר לו שלא נוצר קשר עם הנשיא, אמר: "אני הולך להרוג את הבת שלך". שלוש יריות נשמעו והשיחה נותקה. כשאביה התקשר שוב, נאמר לו: "היא עכשיו עם האלוהים שלה".

עוד בוואלה חדשות:
"בשם הביטחון - מפקד לא צריך לפעול באופן לא מוסרי"
צפו: אוהד ירד מהאופנוע והציע נישואים לחברתו אסתר
המאבק שהציתה העסקה השנויה במחלוקת בין ישראל לירדן

ארבעה חמושי ארגון א-שבאב, המזוהה עם אל-קאעדה, פשטו שלשום על האוניברסיטה שבעיירה גריסה, הנמצאת במרחק של 200 קילומטרים מהגבול עם סומליה. הם הוציאו להורג סטודנטים נוצרים, וחוסלו לאחר שעות ארוכות בידי כוחות הביטחון שכיתרו את המתחם. אתמול מסר משרד הפנים של קניה כי חמישה חשודים נחקרים בידי כוחות הביטחון בחשד למעורבות בטבח.

אישה בוכה לאחר שראתה גופה של קרוב משפחתה שנהרג בפיגוע באוניברסיטה בקניה. AP
אישה בוכה בראות גופה של אחת מקרובי משפחה שנהרגו בפיגוע, היום/AP

היום, יומיים אחרי הפיגוע, נמצאה הסטודנטית סינתיה צ'רואיטיץ' בת ה-19 בידי כוחות הביטחון שממשיכים לסרוק את האוניברסיטה. צ'רואיטיץ', שהתחבאה בתוך ארון מתחילת האירוע, כיסתה את עצמה בבגדים ולא יצאה ממנו גם לאחר שחמושי א-שבאב איימו על חבריה בנשק לצאת ממקום מחבואים. לדבריה, היא ניזונה במשך יומיים מבקבוק עם קרם גוף, כיוון שהייתה צמאה ורעבה. היא הוסיפה כי שרדה הודות לכך שהתפללה לאלוהים.

צ'רואיטיץ' סיפרה לכלי התקשורת כי בתחילה לא האמינה למחלצים שגילו אותה כי הם אינם מארגון א-שבאב. "איך אני יודעת שאתם ממשטרת קניה?", שאלה אותם.

עוד באותו נושא

אחרי הטבח באוניברסיטה: א-שבאב מאיים בפיגועים נוספים בקניה

לכתבה המלאה
סינתיה צ'רואיטיץ', ניצולה מהפיגוע באוניברסיטה בקניה שהתחבאה יומיים בארון. AP
סינתיה צ'רואיטיץ', שהתחבאה בארון במשך יומיים לפני שחולצה על ידי משטרת קניה/AP

ניצולה אחרת בשם הלן טיטוס סיפרה כי אחד הדברים הראשונים שחמושי א-שבאב עשו כשנכנסו לקמפוס היה ללכת לכיוון אולם שבו התפללו סטודנטים נוצרים. טיטוס בת ה-21 אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי בשלב מסוים, על מנת להינצל, מרחה את דם חבריה ההרוגים על פניה והעמידה פני מתה.

לדבריה, החמושים אמרו לסטודנטים שהתחבאו במעונות לצאת, תוך הבטחה שלא יפגעו בהם. חלק מהמוסלמים שבהם שוחררו אך אחרים נורו למוות על אף ששיתפו פעולה עם אנשי הארגון.

חבר בצלב האדום מפנה גופה של סטודנט שנרצח בפיגוע של א-שבאב באוניברסיטה בקניה, 03 באפריל 2015. רויטרס
חבר בצלב האדום מפנה גופת סטודנט שנרצח, אתמול/רויטרס

הארגון איים היום שיבצע פיגועים נוספים במדינה וטען כי הפיגוע הרצחני בוצע כנקמה על הנוכחות הצבאית של קניה על אדמת סומליה, ועל היחס שלה למוסלמים במדינה.

"אף אמצעי זהירות לא יוכל להבטיח את ביטחונכם, לסכל מתקפה נוספת או למנוע מרחץ דמים נוסף להתרחש בערים שלכם", נכתב בהצהרה שנשלחה בדואר האלקטרוני. בהודעה, שכוונה לאזרחי קניה, הבטיח הארגון מלחמה ארוכה ואכזרית על אדמת קניה. ניירובי שלחה חיילים שהשתתפו בכוח אזורי שהצליח להדוף את ארגון א-שבאב משטחים נרחבים בסומליה, שעליהם שלט ובהם החיל את חוקי השריעה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully