וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצה את הקווים: מניצב במשטרה לבכיר בתעשיית הקנאביס

2.4.2015 / 16:30

שלמה גל היה מנהל הרשות למלחמה בסמים בעבר, אך כיום הוא משמש דירקטור בחברה לקנאביס רפואי. מה יש לאיש שעבר צד לומר על היחס של המשטרה לצרכני קנאביס בישראל והאם הוא בעד לגליזציה?

צילום, עריכה ובימוי: מערכת וואלה

האם המעבר של ניצב בדימוס שלמה גל, לשעבר מנהל הרשות למלחמה בסמים והיום דירקטור בחברת הקנאביס הרפואי "קנדוק", משקפת שינוי שחל בממסד ביחס לתעשייה? לא בטוח.

"גם בימים שהייתי במשטרה, הייתי בדעה שלא השתנתה עד היום", מסביר גל באולפן וואלה, "צריך להלחם בדילרים ובסוחרים. מאות אלפי משתמשים צעירים ומבוגרים, שמשתמשים שימוש מזדמן, בעיקר בקנאביס, לא ראויים להיות אוכלוסיה עבריינית". האם זה אומר שהוא בעד לגליזציה?

"זה חומר שהוא אחד מפלאי הטבע, וחבל שהוא לא התגלה קודם לכן, כי הוא עושה הרבה טוב בהיבט הרפואי לציבורים גדולים", מסביר גל, שטוען כי למרות תפקידו ודבריו, הוא אינו בעד לגליזציה מלאה, אלא פתיחה של השוק לקהלים גדולים יותר. "יש לנו היום בנק גנטי של עשרות זנים, חלקם מעולים שיש להם ביקוש גם בחו"ל. אני מקווה שהמשרדים הרלבנטים יבינו שזה טוב למדינת ישראל. כמובן בפיקוח והסדרה".

למדיניות של הרשות למלחמה בסמים, שפעם היה חלק ממנה, שרואה בכל הסמים כמסוכנים באותה מידה, גל אינו מסכים. "זו התייחסות שגויה ומטעת, ובשום מקום בעולם לא נוהגים כך".

צפו בדיון המרתק באולפן וואלה.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com

לצפייה בכל הפרקים של שאיפות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully