וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע האיראני לא הספיק: ארה"ב מפציצה את דאעש בתיכרית

אחרי כשבועיים שבמהלכם השעו כוחות הביטחון של עיראק את המבצע לשחרור העיר, כוחות הקואליציה תקפו מטרות של הארגון מהאוויר. עד כה פיקחה טהראן מקרוב על הפעולה, אך בגדאד לא הצליחה להשתלט מחדש על תיכרית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הקרב מתחדש: כוחות הקואליציה החלו להפציץ הערב את העיר תיכרית שבעיראק כדי לסייע לכוחות הקרקע לשחרר את העיר מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסר הערב (רביעי) גורם אמריקני בכיר. זאת, אחרי כשבועיים שבמהלכם השעו כוחות הביטחון של עיראק, הנתמכים בידי מיליציות שיעיות פרו-איראניות, את המבצע לכיבוש העיר מחדש. בגדאד חששה מאבידות רבות בקרבות רחוב עם לוחמי דאעש, שמלכדו את העיר ואת מבניה במטענים. לדברי הגורם, ההתקפות האוויריות החלו בעקבות בקשה של ממשלת עיראק.

במקביל, הכוחות העיראקיים שבו להפגיז עמדות של דאעש בתיכרית, שנכבשה על ידם בחודש יוני אשתקד. "הפעילות הצבאית בתיכרית החלה בשעה 21:00 שעון מקומי באמצעות הפצצת עמדות של 'המדינה האיסלאמית' בארטילריה, בפצצות מרגמה ובקטיושות", מסר האדי אל-חזרג'י, גורם במחוז סלאח א-דין, שבירתו היא תיכרית.

כוחות הביטחון העיראקיים בעיר תיכרית – עיראק, 13 במרץ 2015. AP
כוחות הביטחון של עיראק מפציצים את תיכרית, החודש/AP

המבצע החל בתחילת החודש, בהשתתפותם של כ-30 אלף חיילים, רבים מהם לוחמים שיעים. איראן מסייעת באופן ישיר לכוחות, כשמפקד כוח קודס של משמרות המפכה, גנרל קאסם סולימאני, נמצא בחזית ומפקח על מהלך האירועים. בשל כך, הביעו גורמים בארצות הברית חשש מכך שטהראן תגדיל את השפעה במדינה, אולם המתינו לבקשה רשמית מעיראק כדי להצטרף ללחימה.

כיבוש העיר שעל גדות נהר החידקל תסלול את הדרך למתקפה על העיר מוסול, השנייה בגודלה במדינה, שעל פי גורמים אמריקניים עשויה להתחיל כבר בחודש הבא. עם זאת, סביר להניח שבשל השתהות המבצע לשחרור תיכרית, המתקפה על מוסול תידחה לזמן מאוחר יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, באזור תיכרית, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully