וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראיון עם ארז אפרתי: בארגון "נעמת" דורשים מהרגולטור הפקת לקחים

24.3.2015 / 14:20

בארגון הנשים "נעמת" דורשים מהרשות השנייה לפתוח בהליך הפקת לקחים בעקבות הראיון עם ארז אפרתי אמש ב"עובדה", ולפקח על מתן במה בטלוויזיה לעבריינים אשר הורשעו בפגיעה בנשים. מאז שידור הראיון הוגשו עשרות תלונות על התכנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסלי ברדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערת הראיון של נסלי ברדה עם ארז אפרתי ב"עובדה" לא נרגעת. אחרי שהרשת התמלאה אתמול בקריאות להחרים את הפרק של "עובדה" והראיון עם מאבטח הרמטכ"ל שהורשע בניסיון לבצע מעשה סדום ותקיפה, ולאחר שעשרות תלונות הוגשו לנציב קבילות הציבור של הרשות השנייה, כעת עולה דרישה מהרגולטור לפקח על מתן במה ציבורית למורשעים בעבירות נגד נשים.

יו"ר ארגון נעמת גליה וולך פנתה הבוקר למנכ"ל הרשות השנייה וכתבה כי היא "רואה בחומרה רבה את התופעה של מתן במה לעבריינים אשר הורשעו בפגיעה בנשים, בוודאי כשמדובר בבמה מכובדת כמו התוכנית 'עובדה'. נכון יהיה לשלב את שיקולי הרייטינג עם רגשות הציבור ולהימנע מפגיעה באוכלוסייה כל כך רחבה. אני קוראת לך לפעול להפקת לקחים בקרב זכייניות הרשות השנייה על מנת שמקרים דומים לא יחזרו על עצמם".

"ברור לכל שהריאיון אמש לא שירת דבר מלבד יצר המציצנות ושיקולי נתוני צפייה אשר באו על חשבון רגשות הציבור בכתבה אשר התאמצה להאניש את התוקף ארז אפרתי ולתת לצופים את התחושה שבכל גבר קיים פוטנציאל לתקיפה", כתבה וולך. "אין לי צל של ספק כי הריאיון אמש החזיר רבות מקורבנות התקיפה המינית בישראל אל מקריהן הקשים כשבדמותו של אפרתי המבקש להתחיל את חייו מחדש, הם מוצאות את תוקפיהן שלהן".

"גם אם לא פשוט, חשוב, בעיניי, להקשיב לו"

אתמול התייחסה נסלי ברדה, עורכת הראיון, לטענות הרבות שנשמעו ברשת. היא כתבה בין היתר כי "לא היה מובן מאליו לראיין אותו, כל ההסתייגויות עלו על השולחן. אז למה כן? כי ראיון עיתונאי הוא לא פרס. הוא כלי לעסוק בשאלות ציבוריות".

"יש משהו מבהיל בסיפור של אפרתי דווקא כי היא רחוק כל כך מתדמית האנס. זה לא הופך אותו ולו בגרם לפחות אשם, אולי להפך. אבל זה הופך את הסיפור שלו למטריד הרבה יותר, עבור כולנו. גם אם לא פשוט, חשוב, בעיניי, להקשיב לו", דברי ברדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully