וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבוקשים: 15 ארגוני הפשיעה החזקים בישראל

21.3.2015 / 17:09

2014 הייתה שנה קשה לפשע המאורגן. מלחמות פנימיות ומאבק משטרתי נחוש פגעו אנושות בכמה מהארגונים האלימים ביותר. בד בבד, עלה דור חדש של פושעים חכמים. חשיפת וואלה חדשות: מפת העבריינים הכבדים במדינה שתחת עיני המשטרה. אילו שמות מוכרים נמחקו ומי נכנס ברגע האחרון?

יעקב אלפרון חוסל בתל אביב. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חילופי דורות. זירת הרצח של יעקב אלפרון בתל אביב, 2008/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

דור ה-Y. כך מכנים במשטרה את הכוכבים החדשים של עולם הפשע. הדור הישן של העבריינים, ובראשם דמויות בולטות כמו יעקב אלפרון המנוח או פרנסואה אבוטבול, התחלף זה לא מכבר בשורת שחקנים צעירים ונמרצים. בשל השינויים בעולם התחתון והפעילות האינטנסיבית של המשטרה, יצאו מהתמונה ארגונים שלמים - כמו זה של מיכאל מור בצפון או של איציק בר מוחא ואלי קוסם נעים בירושלים. ארגונים אחרים נחלשו, בעיקר משום שהבוסים שלהם נשלחו לכלא או ברחו לחו"ל.

יותר מ-430 מיליון שקלים. זה הסכום שהצליחה המשטרה - ופרט בלשי היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) - להחרים מידי העבריינים ב-2014. בזכות הטיפול המשטרתי, שורת המעצרים, והבריחות, הצליחו במשטרה לשים יד על יותר מ-70% מהרכוש השייך לארגוני הפשיעה.

מי עדיין מושל בכיפה למרות המלחמות, המעצרים והבריחות? במשטרה עדכנו באחרונה את מפת עולם כפי שהיא מצטיירת כיום. וואלה חדשות חושף את רשימת 15 ארגוני הפשיעה שנמצאים תחת זכוכית המגדלת של המשטרה, ארגונים שהצליחו לשקם או לבסס את מעמדם בשנת 2014. על פי החוק, כדי שקבוצת עבריינים תיחשב לארגון פשיעה עליה לפעול "בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת לעבירת עבירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על הארגונים, פועלות בערי ישראל כמה כנופיות שאין להן ההיררכיה הפנימית הברורה המאפיינת את ארגוני הפשיעה. במשטרה מדמים את העבריינים הללו לשחקני חיזוק. "זה כמו בכדורגל" מספר גורם בכיר במשטרה. "קבוצות גדולות רוצים את השחקנים המוכשרים. הארגונים מחפשים את האנשים המוכשרים ביותר שלא מזוהים באופן מובהק עם אף אחד, ואז מגייסים אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יאחב"ל בעקבות הארגון של יצחק אברג'יל

יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
ירד מהרשימה וחזר. אברג'יל/טלי מאייר

האיש שבנה את העולם התחתון בישראל חוזר ובגדול. רק ב-2013 נפקד שמו מהרשימה היוקרתית, אך בשנה שעברה, בשקט-בשקט, הוא הצליח להחזיר את המושכות לידיו. ב-2011 הוסגר אברג'יל לארה"ב והורשע שם במעורבות בעסקאות סמים ובהלבנת הון. אף שהוא נשא את עונשו בכלא אמריקני נוח יחסית, הוא ביקש לשוב לישראל וקיבל את מבוקשו. לאחר שובו בינואר 2014, הושם אברג'יל בכלא נפחא, אחד מבתי הכלא הקשים ביותר בארץ. הוא צפוי להישאר שם לפחות עד 2017.

כאסיר מסוכן, שגם מאוים באופן קבוע, הוא מוחזק בבידוד כמעט מוחלט. עם זאת, עצם נוכחותו בישראל שינתה לחלוטין את מפת הפשע בישראל. "איך שהוא חזר, כל הנאמנים חזרו אליו מיד", אומר גורם המעורה בפרטים. "אם לפני שנה, מי שהיה הגורם הארצי המשפיע ביותר היה עמיר מולנר, היום ללא ספק נוכחותו של אברג'יל משפיעה".

ארגון אברג'יל הוא לא רק יצחק אברג'יל. בהיעדרו, העסיקו את המשטרה שתי דמויות דומיננטיות: מוטי חסין, העבריין מראשון לציון שרק באחרונה הצליח להתחמק מתיק רצח, ויעקב "עקא" שמעון, עבריין ותיק אך כריזמטי, יד ימינו של אברג'יל. לפי המידע המודיעיני שבידי המשטרה, שמרו חסין ושמעון על המורשת האברג'לית, בזמן שהבוס היה בגולה. בזמן שאברג'יל היה בארה"ב וגם לאחר שובו ארצה, המאמץ הגדול ביותר של המשטרה היה לסכל חיסולים ברחובות ערי גוש דן. המשטרה הצליחה למנוע עשרות התנקשויות, אך לפי ההערכה, יותר מ-17 עבריינים קיפחו את חייהם כתוצאה מכך שחיילים בדרג הזוטר ניסו לעבור לארגונים מתחרים, בעיקר לארגון הפשיעה של האחים מוסלי בתל אביב.

יאחב"ל בעקבות הארגון של אבי רוחן

אבי רוחן בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, אוקטובר 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
העד המרכזי חוסל. רוחן/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

"ארגון קטן אבל חכם", כך מתארים במשטרה את הארגון שבראשו עומד האיש הנאמן ביותר ליצחק אברג'יל, אבי רוחן. "אם להמשיל את רוחן ואברג'יל למדינות, אז ארגון אברג'יל הוא ארצות הברית וארגון רוחן הוא ישראל", אומר הגורם המעורה. ולא בכדי. לפני שנה וחצי, היה רוחן נתון לטיפולה של ימ"ר מרכז. עם התעצמותו ברמה הארצית וגם מחוץ לארץ, נהפך הארגון האלים לכאב הראש של חוקרי היאחב"ל. באוקטובר נחלה היאחב"ל הצלחה בחזית מול רוחן: לאחר כמה ניסיונות כושלים לבסס נגדו חשדות לחיסולים, הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום.

המעצר התאפשר לאחר ששי (שיקו) בכר מרעננה הגיע במפתיע למשרדי היאחב"ל. בכר "זימר" לאנשי היאחב"ל כיצד לווה כסף, וכיצד הגיעו אליו אנשיו של רוחן ודרשו ממנו 320 אלף שקלים. "אני רוצה לתת תלונה על אבי רוחן, שהוא מציק לי. נראה לי שהוא סוחט אותי, זה לא מגיע לי", סיפר. התשובה שהוא קיבל הייתה חד-משמעית: "ברגע שפנית, נגמר הסיפור. אנחנו יחד". עדותו של בכר הספיקה לפרקליטות כדי לגבש כתב אישום נגד רוחן בגין סחיטה באיומים. לבכר היה פחות מזל. ב-23 בינואר, ממש לקראת כניסת בשבת, נשמע פיצוץ עז ברחוב סוקולוב בהוד השרון. הפיצוץ אירע במכונית שבה נסע בכר יחד עם בתו, בת 17. הנערה ניצלה, אך אביה נפצע אנושות ומאוחר יותר מת מפצעיו. החיסול של בכר היה סמוך לתחילת משפטו של רוחן, משפט שבו בכר מופיע כעד תביעה. ההערכה היא כי החיסול צפוי להביא לשחרורו של רוחן, בעוד השאלה מי חיסל את בכר עודנה פתוחה.

יאחב"ל בעקבות הארגון של עמיר מולנר

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
מולנר/אורי לנץ

הוואקום שנוצר כתוצאה מהסגרתו של אברג'יל, לצד חיסולו של יעקב אלפרון, כמה עסקאות משתלמות בשוק הסיטונאי ופעילות עסקית בחו"ל, גרמו לכחולי המדים לגלות עניין מיוחד באיש המופנם מרמת עמידר. השיא היה בשני אירועים קשים ששמו של מולנר נקשר בהם. הראשון הוא חיסולו של יעקב אלפרון בנובמבר 2008 בעת שנסע בדרך נמיר בתל אביב. עד היום לא הצליחה המשטרה להגיע למניח המטען שהעלה את אלפרון השמימה, אך המידע המודיעיני מצביע על מי מארגון מולנר כאחראי לחיסול.

האירוע השני, האקטואלי יותר, דווקא דרדר את מעמד הארגון של מולנר. ב-7 בנובמבר 2013 התפוצץ מטען חבלה שהוצמד למכוניתו של פרקליט בפרקליטות מחוז תל אביב. איש לא נפגע. החקירה הועברה מיד לניהולם של אנשי היאחב"ל, משום שהיו סימנים שהצביעו על כך שארגונו של מולנר הוא שעומד מאחורי הניסיון להרתיע את הפרקליט. כמה שבועות לפני הפיצוץ, עזב מולנר את ישראל. בימים אלו הוא נמצא בתאילנד, שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל, וחזרתו אינה נראית באופק.

עזיבתו של מולנר, שנזקפת בעיקר לזכות המשטרה שהצליחה להדק את החבל סביבו, פגעה מאוד בארגון. עם זאת, במשטרה מספרים כי מקורביו של מולנר בישראל הם אנשים אינטליגנטיים מאוד, והארגון רחוק מלהיעלם. "אף שמולנר לא נמצא בישראל, הארגון חי ובועט ומעסיק את היאחב"ל", אומר גורם בכיר במשטרה, שמבהיר כי הארגון אכן נפגע מאוד בשנה האחרונה - "בעיקר בגלל כתב האישום הממתין למולנר בארץ, בעבירות של החזקת נשק".

היום שבו האנשים הקרובים אליו ביותר נעצרו, היה היום שבו עזב מולנר את ישראל. מצלמות האבטחה בבניין ברחוב ארנון ברמת גן תיעדו את אנשיו של מולנר מסתירים אקדח שנועד לשמש בחיסול, וראש הארגון עצמו נראה מחזיק אפוד מגן שהשאיר בדירתו של אחד החיילים. מאז ועד היום, במשטרה רואים מגמת נסיגה בפעילות הארגון, אך זה לא סוף פסוק, כיוון שאנשיו ממשיכים לפעול בשטח.

היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בעקבות בני שלמה

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
חכם ומסוכן. שלמה/ניב אהרונסון

בני שלמה מוגדר על ידי המשטרה יעד מודיעיני חכם ביותר ומשום כך - מסוכן ביותר. זוהי הסיבה לכך שהטיפול בו הועבר ליחידה הכלכלית של המשטרה. שלמה, שלא מזמן השתחרר מהכלא, הוא נציג קלאסי של דור ה-Y בפשיעה המאורגנת. הוא משתמש באמצעים הטכנולוגיים המתוחכמים ביותר בשוק, אמצעים הדומים לאלו המשמשים את שב"כ, מקפיד לא לבלוט בשטח ונצמד לספר החוקים הלא כתוב של הפשע המתוחכם. הדבר הקנה לו יתרון עצום במאבקו למיטוט הארגון המונופוליסטי של שלום דומרני בדרום. בשנתיים האחרונות הצליח ה"קומפיוטר" לאגד סביבו אנשים, מפורשי ארגון דומרני, להשתלט על עסקים מניבים ביותר של יריבו ולמעשה, להחליש מאוד את דומרני. שחרורו מהכלא לפני כחודש, במקביל לשחרורו של דומרני, הביא לדריכות יתרה במשטרה. בעוד דומרני מבקש לנקום על שורת חיסולים שעליהם אחראי שלמה, החשש הוא מסבב דמים חדש בערי הדרום.

יאל"כ בעקבות הארגון של שלום דומרני

כתב אישום נגד דומרני: "הטיל אימה על הרנטגן". שי מכלוף
אוסף את השברים. דומרני/שי מכלוף

הארגון של דומרני הוא בין הוותיקים ביותר ברשימת ארגוני הפשיעה. המכות שספג מה"קומפיוטר" בתוספת המאסר שריצה בגין סחיטת הרב יעקב איפרגן ("הרנטגן"), כרסמו מאוד במעמדו בישראל. בינואר הוא שוחרר מהכלא אחרי 15 חודשים בפנים, וכעת הוא מנסה לאסוף את השברים. המידע המודיעיני של המשטרה מצביע על כך שדומרני מנסה לגייס סביבו נאמנים חדשים, שינסו לשמר ואף להחזיר את מה שאבד במלחמה עם בני שלמה. שני החיילים הדומיננטי של דומרני ששילמו את מחיר המפלה, הם איש הכספים ג'קי בניטה שנהרג מפיצוץ בכלי רכב באוקטובר 2013 ויד ימינו אבי ביטון, שנפצע קשה בפיצוץ. חייל מרכזי נוסף הוא צ'יקו דהאן. לפי המידע המודיעיני של המשטרה, דהאן היה על הכוונת של אנשי שלמה, אך החיסול נמנע בזכות מעצרי מנע.

היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב בעקבות האחים מוסלי

תיעוד: השוטר סוחר במידע רגיש עם ארגון הפשע של אלי מוסלי. צילום מסך
גרף את הכסף של הבנק למסחר. אלי מוסלי/צילום מסך

הארגון של האחים מוסלי הוא אולי הארגון הקשה ביותר לפיצוח. "מלכי ההימורים" - כך מוגדרים האחים אלי יוסי ושי מוסלי במשטרה. לפי מידע מודיעיני, הארגון של מוסלי עשה את הקופה השמנה ביותר מפרשת הבנק למסחר: הוא זכה בנתח הגדול ביותר מהכסף שאתי אלון הצליחה לגנוב למען אחיה עופר מקסימוב, שעבד אצל אחד האחים. האחים מוסלי מחזיקים בכמה בתי קזינו בחו"ל, בעיקר ברומניה. בשנים האחרונות, המאבק המרכזי שלהם הוא נגד הארגון האימתני של אברג'יל, וזאת לאחר שכמה חיילים בארגון של אברג'יל גויסו לארגון של מוסלי. עם זאת, מעצרו של האיש הנאמן ביותר של אברג'יל, יעקב "עקא" שמעון, ומעצרם של חברי החוליה המבצעית בארגון של מוסלי, הביאו לרגיעה מסוימת במשולש ראשון לציון-בת ים-חולון. כמו בשנה שעברה, גם השנה, ארגונם של האחים מוסלי לא מוגדר כארגון שהתפרק לחלוטין והוא ממשיך להעסיק את חוקרי ימ"ר תל אביב.

ימ"ר ירושלים בעקבות הארגון של מיכאל חזן

הארכת מעצר של העבריין מיכאל חזן בשל סחיטה ואיומים, דצמבר 2011. דרור עינב
עסקת נדל"ן מפוקפקת. חזן/דרור עינב

לאחר ששורה ארוכה של עבריינים ירושלמיים עזבה את אזור החיוג 02, היחידה המרכזית במחוז ירושלים התבייתה על יעד אחד בלבד: "עוקר השיניים" מיכאל חזן. בחודשים האחרונים זיהו במשטרה את ההיררכיה שהתפתחה סביב העבריין הבכיר, בוגר הארגון של מולנר. במשטרה מאמינים כי חזן הצליח לאגד סביבו שורה של נאמנים, בעיקר בפאתי ירושלים וביישובים הסמוכים לבירה. חזן עלה לכותרות ב-2011 עם התפוצצות פרשת מרגלית צנעני. הוא האיש שסחט לבקשת הזמרת את אמרגנה אסף אטדגי. בהאזנות הסתר הוא נשמע אומר לאטדגי: "אני אוציא אותך זין, ואני אשים לך גם זין בפה עכשיו". חזן היה גם זה שביקש מצנעני להסגיר ב"קודים" את הניקוד שקיבלו המועמדים ב"כוכב נולד", על מנת לגרוף רווחים מהימורים על התכנית. חזן הורשע בעסקת טיעון ונשלח לכמה חודשי מאסר.

במשטרה סבורים כי מאז שהשתחרר מהכלא, נהפך חזן לשם דבר בעולם הפשע הישראלי. בימים אלו, ימ"ר ירושלים מגבשת את דרכי הטיפול בארגון, שכבר זולג משולי העיר לירושלים עצמה, לאחר שהעיר איבדה את עברייניה הכבדים - אלי "קוסם" נעים, איציק בר מוחא שנידון לעונש ממושך והאחים יוסי וסם מלכה, שכנראה חזרו לדרך הישר.

ימ"ר מרכז בעקבות הארגון של האחים לביא

אופיר לביא מובא להארכת מעצר בביהמ"ש השלום אשקלון, מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כוח עולה. אופיר לביא/דייב בוימוביץ'

רק בשנה האחרונה הוגדרו האחים אופיר ועמוס לביא מרחובות ראשי ארגון פשיעה לכל דבר. שיתוף הפעולה שלהם עם דומרני במאבק נגד בני שלמה גרר שורת ניסיונות חיסול, בעיקר באזור השפלה. מלבד הסכסוך המדמם עם שלמה, שכבר גבה השנה קורבן אחד, האחים לביא מנהלים מאבק נגד דרג הביניים של ארגון אברג'יל. בין היריבים המרכזיים שלהם: אייל נגר, שכיום מזוהה עם בני שלמה, נואל אברג'יל ובן צבאן, שניהם מארגון אברג'יל. כמו שלמה, גם האחים לביא הם עבריינים מן הדור החדש. לפי המידע המודיעיני, הם משתמשים במכשור טכנולוגי שלא מבייש מוסדות ביטחוניים ומתנהלים בחוכמה ראויה לציון.

האח הגדול אופיר לביא הצליח באחרונה לצאת עם עונש שישה חודשי מאסר בלבד מפרשת "נערת הפיתוי" שנחשפה בוואלה חדשות. התיק שהחל כתיק ארגון פשיעה, הסתיים בעונש מצחיק וללא הרשעה בניהול ארגון פשיעה, אך בהחלט הכניס את האחים לביא למעגל הארגונים החזקים בארץ.

ימ"ר נגב בעקבות הארגון של חגי וניבי זגורי

הסיבה המרכזית לכך שארגון זה מופיע ברשימה של המשטרה היא העובדה שבעוד שבועות ספורים צפוי ניבי זגורי, שהשתלט כמעט לחלוטין על עסקי השוק האפור, ההימורים והסחיטה בבאר שבע, להשתחרר ממאסר ממושך. זה שנים ארוכות שמשפחת זגורי שולטת ביד רמה בבירת הנגב. גם כשהאחים זגורי היו מאחורי סורג ובריח, במקומם שלטו אנשים שהפרישו להם נתח מן הרווחים. כאשר אנשי ימ"ר נגב עצרו למשל את העבריין משה רובין, הם ייחסו לו סעיפים של ארגון פשיעה. עם זאת, למשטרה היה ברור: מי שעומד מאחורי המכונה המשומנת של סחיטה באיומים וקלובים של הימורים הוא ניבי זגורי, שאף נקלט בהאזנות סתר מחלק הוראות לרובין.

יאחב"ל בעקבות הארגון של ריקו שירזי

פתיחת משפטו של ריקו שירזי, פברואר 2012. דרור עינב
שירזי/דרור עינב

בעבר היה ארגונו של האיש הכי משפיע באזור נתניה בראש סדר העדיפויות של אנשי היאחב"ל, אך כיום הוא נחשב חלש יותר. שירזי נמצא כעת במעצר, לאחר שהחוקרים הצליחו לבסס נגדו תיק כלכלי, ומשפטו עדיין מתנהל. עם זאת, במשטרה סבורים כי הוא חזק מספיק כדי לחזור לפעילות מלאה ולמעמדו המשפיע בעולם הפשיעה. שחרורו מהכלא של בנו, שי שירזי, מציב בפני אנשי המשטרה אתגר - להמשיך ולפקח על אנשי הארגון.

ימ"ר צפון בעקבות הארגון של אבו לטיף

לטיף אבו לטיף עומד בראש ארגון הפשיעה בכפר ראמה. במשטרה מודאגים בעיקר מכמות כלי הנשק שבידי משפחת אבו לטיף, וממעשי הרצח וניסיונות הרצח במסגרת הסכסוך שיש לה עם משפחת עבד אל-קאדר באזור טייבה. משפחת אבו לטיף, שמנהלת גם מאבקים פנימיים בתוך ראמה, נהפכה ליעד המודיעיני המרכזי של המחוז הצפוני. ההיררכיה הפנימית הברורה הופכת את אבו לטיף לראש ארגון פשיעה של ממש ומקנה לו מקום ברשימת ה-15.

היאחב"ל בעקבות הארגון של ג'רושי

ארגון הפשיעה שבראשו עומד מילאד ג'רושי מופיע ברשימת המשטרה כבר שנים. ג'רושי, שפועל ברמלה, הצליח לכרות בריתות עם ארגוני פשיעה יהודיים, בעיקר בתחום הסחר סמים. אחד היריבים המרים והוותיקים של הארגון הוא שלום דומרני. לא ברור כעת אם דומרני ינסה להרגיע את הרוחות עם אנשי ג'רושי לאור האיום הכבד יותר מבית, או שדם הרע בין שני הארגונים יזלוג למלחמה נוספת.

ימ"ר חוף בעקבות הארגון של חרירי

משפחת חרירי מהמשולש, שבראשה עומד מאלק חרירי, מעסיקה את אנשי ימ"ר חוף בעיקר בשל הסכסוכים המקומיים שבהם היא מעורבת: סחיטות באיומים, סכסוכים עם המתחרים ועוד. הארגון של חרירי נחשב לאחד הארגונים המסוכנים ביותר. כששוטרים מגיעים לעשות מעצרים, אנשי הארגון לא מהססים לפתוח באש. בשנה האחרונה, בעיקר בזכות פעילות משטרתית ובשל סכסוך מתמשך עם משפחת עבד אל-קאדר, נפגע מעט מעמד המשפחה, אך היא עדיין נחשבת לאחר הארגונים המאיימים ביותר באזור.

ימ"ר מרכז בעקבות הארגון של עבד אל-קאדר

המשפחה מטייבה ספגה גם היא מכה קשה בזכות המאמץ המשטרתי. זה שלושה עשורים שהארגון מעסיק את אנשי ימ"ר מרכז באופן שוטף. מעשי רצח ומקרי ירי, סחר באמצעי לחימה, סחר בסמים והלבנת הון הם רק חלק מהפעילויות של הארגון. תוסיפו לכך את הסכסוכים המרים עם ארגוני הפשיעה האחרים במגזר הערבי, והרי לכם בעיה של ממש. בראש המשפחה עומד מברוק עבד אל-קאדר. בינואר 2013 הוגש נגדו ונגד 13 נאשמים נוספים כתב אישום בגין ניהול ארגון פשיעה. מברוק מחזיק בבעלותו חנות לחומרי בניין, וממנה הוא ניהל את עסקי ארגון, ובמרכזם הלוואות בריבית גבוהה. שני בניו, עוראבי ועדי, היו אחראים על החיילים שגבו את החובות. על אף הגשת כתב האישום, המידע המודיעיני מצביע על כך שהארגון ממשיך לפעול במתכונת אחרת ולכן מצוי עדיין תחת עינה הפקוחה של המשטרה.

משפחת אבוטבול – ארגון בפיקוח

לאחר חיסולו של פרנסואה אבוטובול, התאבדותו של צ'רלי אבוטבול, מעצרו של אסי אבוטבול ושורה של מעצרים נוספים בניצוחם של חוקרי היאחב"ל, במשטרה מאמינים כי הארגון כבר אינו מתנהל כארגון. עם זאת, גם אחריו המשטרה ממשיכה לעקוב, במטרה למנוע ממנו לשחזר את ימי התהילה.

נשארו בחוץ

מיכאל מור. בעבר, גם כשלא היה בארץ, הופיע העבריין הצפוני בדוחות המודיעיניים של המשטרה כראש ארגון פשיעה. בשנה החולפת ירדה קרנו של מור. החיסול של אחיו בדרי מור פגע אנושות בהיררכיה הברורה שנבנתה סביב עסקיו של מיכאל מור. כעת המשטרה רואה במור ובאנשיו כנופיה לא מאורגנת.

משפחת אלפרון. לאחר חיסולו של יעקב אלפרון, ולאור הניסיונות הכושלים של בנו דרור להחזיר למשפחה את מעמדה הרם, משפחת אלפרון כבר לא מוגדרת ארגון פשיעה.

איציק בר מוחא. מי שניהל גבייה בסחיטה באיומים והיה לאחד האנשים המשפיעים בירושלים, נפגע מאוד ממאסרו הממושך. בזמן שהותו בכלא הוא הלך והסתבך, עד איבד את מעמדו הן בדוחות המודיעיניים של המשטרה והן בעיני העבריינים. בר מוחא לא צפוי להשתחרר מהכלא לפחות עד 2017.

האחים מגידיש. דודו ויאיר מגידיש יצאו מרשימת ראשי ארגוני הפשיעה לאחר שהיררכיה שלהם נפגעה מאוד. הסיבה לכך היא ככל הנראה הגשת כתב אישום נגד אנשים המזוהים עם השניים, בגין ניסיון לחסל את שלום דומרני. כעת נראה כי האחים דווקא מגידיש מתקרבים לדומרני, ובשבוע שעבר אף נערכה בין הצדדים פגישת סולחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully