וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שעות לפתיחת הקלפיות: לבני מוותרת על הרוטציה

16.3.2015 / 19:26

הרצוג ושותפתו ניהלו בימים האחרונים שיחות על המשא ומתן הקואליציוני, ובמהלכן הבהירה לבני כי תוותר על ראשות הממשלה אם הדבר יהווה מכשול: "החלפת נתניהו היא הדבר החשוב למדינת ישראל"

צילום: דוד קורן, יותם רונן, עריכה: טל רזניק

12 שעות לפתיחת הקלפיות – לבני זזה הצדה: ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, ניהל בימים האחרונים שיחות עם שותפתו, יו"ר התנועה ציפי לבני, על היום שאחרי הבחירות. השניים, שהסכימו על רוטציה בראשות הממשלה, דנו במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה, והרצוג שמע מלבני כי אם הדבר יהווה מכשול – היא תוותר על הרוטציה. "החלפת נתניהו היא הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל", אמרה לבני.

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי ליבני במסיבת עיתונאים בה הציגו את המצע של המחנה הציוני. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"החלפת נתניהו היא הדבר החשוב למדינת ישראל". הרצוג ולבני/ראובן קסטרו

הרצוג עצמו התייחס למהלך בריאיון לחדשות 2 ואמר כי "זה ממש לא לחץ של הרגע האחרון". עוד אמר יו"ר המחנה הציוני כי "הברית ביני לבין לבני חזקה מתמיד, ותביא את השיתוף המיוחל. לבני אמרה לי היום שאם הרוטציה תהווה מכשול, היא לא תעמוד בדרך". הרצוג התייחס לתגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול הרוטציה, ואמר כי היא מעידה על פאניקה גדולה. לדבריו, "אצלנו טובת המדינה היא מעל הכול, לבני ואני עובדים נהדר יחד - ויחד הפכנו את המערכת הפוליטית על פניה במהלך דרמטי".

יחימוביץ': "לא ניסינו לשכנע את לבני"

ח"כ שלי יחימוביץ', מספר 3 ברשימת המחנה הציוני, הסבירה הערב את המהלך. ""ממש לא ניסו לשכנע את לבני. זו הייתה דילמה קבועה. החל מלפני חודש בערך. זה לא סוד שהסכם הרוטציה לא התקבל באהבה יתרה, אבל זה נחשב מלכתחילה אחד הוויתורים שצריך לעשות כשכורתים ברית בין שני כוחות פוליטיים כדי להעצים את הכוח". לדברי יחימוביץ', "החבירה של לבני להרצוג הזניקה את מפלגת העבודה לקרב ראש בראש, ויש סיכוי גבוה מאוד שאנחנו נרכיב את הממשלה". "אנחנו קשובים לרחשי הלב ורוצים להביא את התוצאה הטובה ביותר", סיכמה יחימוביץ'.

לבני אתמול: "השותפות הזו יצרה מכפיל כוח"

לפני המהלך הדרמטי, התראיינה אתמול לבני לוואלה חדשות, ושיבחה את השותפות עם הרצוג. "התחלנו את הבחירות כשהעבודה הייתה באזור ה-13 מנדטים, גם המצב שלי לא היה משהו. השותפות הזו יצרה מכפיל כוח, ונתנה למצביעים שאולי קודם ראו את נתניהו כנתון, שכנוע וכוח וביטחון בהצבעה שלהם. אני מקווה שזה יגמר בפער גדול יותר, בעיניי זה קריטי, כי זה בסוף השאלה – למי ריבלין ירים טלפון. נכון שיש עוד מפלגות שמתמודדות, אבל ראשיהן לא מתמודדים על ראשות הממשלה, מה שאנחנו עושים, שהרצוג עושה. לכן כל אחד שהולך לקלפי צריך להחליט – אם הוא רוצה להחליף את נתניהו או לא, ואז יש לו פתק אחד – פתק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully