וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, בנט וישי בעצרת הימין: "יש סכנה שתקום ממשלת שמאל"

15.3.2015 / 21:15

30 אלף בני אדם הגיעו לעצרת הימין בכיכר רבין בתל אביב. ראשון נאם ראש הממשלה, שהתייחס לדבריו של יאיר גרבוז בעצרת השמאל. "מה הבעיה בלנשק מזוזות?", תהה. אחריו עלה לבמה יו"ר הבית היהודי בנט, ששר את "ירושלים של זהב". המחנה הציוני: "מופע אימים"

עריכה: ניב פוקס

בכיכר רבין שבתל אביב נערכת הערב (ראשון) עצרת הימין, תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל". להערכת המשטרה, 30 אלף בני אדם השתתפו בעצרת. ראשון עלה לבמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שניסה להזים את הטענות לכך שממשלתו נכשלה בטיפול בתחום הכלכלי.

"אני יודע שיש תעמולת כזבים נגדנו. כל האמצעים כשרים להכפשתנו, כולל הטענה השקרית כאילו הממשלות ברשותי לא עשו דבר", אמר נתניהו. "מתחוללת טלטלה שהקריבה כלכלות שלמות באירופה, אך שמרנו ואף הצמחנו את כלכלת ישראל. אבל זה לא משנה לשמאל ולשותפינו בתקשורת, ויש רבים כאלה, מבחינתם – אם לא פינית, לא עשית".

"למה הם עושים זאת?", תהה נתניהו, "כי כל עוד הליכוד בשלטון לא נחלק את ירושלים ולא יהיו ויתורים ונסיגות. לכן יריבינו משקיעים מאמץ כביר כדי לפגוע בי ובליכוד, כדי לפתוח פער אם לא נסגור את הפער הזה קיימת סכנה אמיתית שממשלת שמאל תעלה לשלטון".

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים בוואלה חדשות:
שקד: "יש סחף מסוכן מהבית היהודי לליכוד"
כחלון: "אנחנו המפלגה הלאומית-חברתית היחידה במדינה"
אחרי ככלות הקול והתמונה || הבחירות של יעקב ליצמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
נתניהו בעצרת הימין בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

במהלך דבריו התייחס ראש הממשלה גם לדבריהם של האמנים יאיר גרבוז ויהושוע סובול. "הגדירו אותנו כמנשקי קמעות, אחר כך הוסיפו מנשקי מזוזות טיפשים. ואני מבקש לשאול – מה בדיוק הבעיה בלנשק מזוזות? ממתי זה חטא?", תהה נתניהו. "כן, אנחנו שומרים על מסורת ישראל. כן, אנחנו פועלים להבטיח את עתידו של העם היהודי בארץ ישראל. אנחנו שומרים על אחדות ירושלים, אנחנו בונים בירושלים וזו אינה דרכו של השמאל".

אחרי ראש הממשלה עלה לנאום יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. בראשית דבריו הוא התייחס להחלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, שבתשובה לעתירת מפלגות מרצ והמחנה הציוני קבע כי עצרת הימין המתוכננת לא תכלול הופעות של אמנים. "השמאל ניסה להשתיק אותנו, למנוע את העצרת הזו", תקף בנט. "ועדת הבחירות קשרה את ידינו ואמרה שלא ישירו פה ולא יהיו כאן אומנים. ואני אומר לכם לא ישתיקו אותנו, לא נפסיק לשיר". בשלב זה החל בנט לנגן בגיטרה ושר עם הקהל את השיר "ירושלים של זהב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נתניהו בעצרת הימין: "סכנה ממשית לממשלת שמאל".
"לא נפסיק לשיר". בנט עם הגיטרה

כשסיים לשיר, התייחס גם יו"ר הבית היהודי לסוגיה הכלכלית. "לא צריך לחלק את ארץ ישראל בשביל להוריד את מחירי הגבינה. יש ימין חברתי, לא צריך לבחור בין ימין לחברתי", אמר. מי הוריד פה את יוקר המחייה ב-5%? הימין. התקשורת מנסה לספר לנו שהכל פה שחור. אבל העוצמה שכאן חוצה את כל התקשורת. לא לדאוג, גוש גדול יכריע את כל השמאל".

יו"ר יחד, אלי ישי, הזהיר גם הוא מעלייתה לשלטון של ממשלה שאינה מגוש הימין. "אני עומד מול הרבבות והלב שלי מלא התרגשות מהמעד הגדול הזה. ההתכנסות כאן היום היא ניצחון למאמינים בדרכנו - ימין חזק מנצח", אמר. "באתי להגיד תודה לכל המתכנסים ולכל הרבבות שנמצאים פה הערב איתנו. זו התשובה לשמאל הישראלי שרוצה לקרוע ולחלק את העם ולחלק את הארץ. לא ניתן לו. הבחירות הללו גורליות לעם ישראל. כולנו יודעים שעל הפרק זה או בוז'י וציפי או ממשלת ימין".

720 שוטרים איבטחו את האירוע, בפיקודו של מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו, ומנעו, בין היתר, הכנסת כלי נשק למתחם העצרת. נוסף על כך, רחובות רבים נסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00: אבן גבירול נחסם לתנועה לשני הכיוונים בין שאול המלך לפנקס, רחוב פרישמן נחסם לתנועה מכיכר מסריק עד אבן גבירול, שדרות דוד המלך נחסמו לתנועה מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב גורדון נחסם לתנועה משלמה המלך ועד מלכי ישראל, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) נחסם לתנועה משדרות ח"ן עד בן גוריון, שדרות בן גוריון ורחוב הדסה נחסמו לתנועה משלמה המלך ועד אבן גבירול ורחוב בלוך נחסם לתנועה מארלוזורוב עד אבן גבירול.

כמו כן, החל משעה 13:00 לא הותרה חניית כלי רכב ברחובות הבאים: רחוב אבן גבירול מצייטלין עד בלוך משני הכיוונים, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) בין שדרות ח"ן לבן גוריון לשני הכיוונים ורחוב מלכי ישראל (צד צפוני) בין אבן גבירול לפרישמן לכיוון מערב.

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה לקיומה של העצרת כי "אם היינו צריכים הוכחה נוספת למופע האימים שמנהלים ביבי, מרזל ובנט בתמיכתם של הקיצוניים, קיבלנו אותה בעצרת. ביבי הוא ראש ממשלת הימין הקיצוני ורק המחנה הציוני יוכל לבלום את השתלטותם על המדינה והשלטון. ברור לכולם, כל קול שהוא לא למחנה הציוני מכניס את ביבי, מרזל ובנט לממשלה".

(עדכון ראשון: 19:55)

עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
ההמונים בכיכר רבין/ראובן קסטרו
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015/ראובן קסטרו
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015/ראובן קסטרו
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully