וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנה אחרונה: האם מכבי חיפה יכולה לבנות על אברהם פאס גם להמשך?

כאשר מרקו בלבול ביקש בלם בן 36, במכבי חיפה לא ידעו אם לצחוק או לבכות. אחרי ששינה את ההגנה, גם הם מאשרים את מה שהבינו בסכנין: "פאס הוא ילד נצחי". הכתם בספרד, המעמד הרם במגזר והתדהמה בכרמל. סותם חורים או בסיס לעונה הבאה?

סוכנות ג'יני
"היה קשה להשלים עם העובדה שמרקו רוצה בלם שבקיץ יחגוג 36", הודה אחד הגורמים הבכירים בחיפה. "לא חסרות סטיגמות בכדורגל, בעיקר על שחקנים מבוגרים"

שריקות הבוז לאחר ההפסד למכבי פתח תקוה ודרישת הקהל מהמאמן מרקו בלבול להתפטר, העלו את מפלס הלחץ במכבי חיפה לגבהים חדשים והורידו את המועדון לנקודת שפל בלתי נתפשת. בד בבד, חיפשה הקבוצה חיזוק ראוי למרכז ההגנה, לאחר עזיבתו של אדין צוצאליץ' לבלגיה. התהליך לווה בהתלבטויות רבות, עד אשר החליטו בכפר גלים לשזור בין שני הדברים: גם להביא בלם זר וגם לתת למאמן את זריקת העידוד הפומבית שתגרום לו להרגיש רצוי. שהוא יבחר את שחקן הרכש ההגנתי.

עד כאן הכול היה בסדר, אלא שבחיפה לא ידעו אם לצחוק או לבכות כאשר בלבול ביקש להחתים דווקא את אברהם פאס מבני סכנין. חשוב לציין, אף אחד במערכת לא זלזל בשחקן, אך טראומת הרכש הכושל בקיץ עדיין ישבה חזק בראשם של בכירי המועדון. "היה קשה להשלים עם העובדה שמרקו רוצה בלם שבקיץ יחגוג 36", הודה אחד הגורמים הבכירים בחיפה. "לא חסרות סטיגמות בכדורגל, בעיקר על שחקנים מבוגרים". הפרצופים והתגובות במועדון לא הצליחו לשכנע את המאמן לרדת מהבלם הספרדי. הוא הראה לנשיא יעקב שחר ולכל ראשי המערכת את הנתונים שאסף על הבלם, ואלה בסופו של דבר החליטו לבלוע את הגלולה. הכול כדי לשפר את הרגשה של בלבול.

מכבי חיפה - הפועל חיפה (19:30, ספורט1 ו-HD)

תמונת מחזור: המרוויחים והמפסידים של הקרב על הפלייאוף

מה צריכה מכבי חיפה כדי להיות בפלייאוף העליון?

למה כל כך קשה לכולם לפרגן ליוסי בניון?

אברהם פאס משוכנע: "יכול לשחק עוד שלוש שנים לפחות"

אברהם פאס ומרקו בלבול. צילום: אתר רשמי מכבי חיפה (ראובן כהן). מכבי חיפה
הגיע כדי לשפר את ההרגשה של המאמן, שדרג את הקבוצה כולה. אברהם פאס עם מרקו בלבול/מכבי חיפה
אחד משחקני חיפה אמר אז: "זה יהיה כמו החתמת ג'ואל דמאו, לא ייאמן ששחר נותן אישור למהלך הזה. כאילו לא חושבים שני צעדים קדימה"

הידיעות על מעברו הצפוי הותירו בהלם אפילו את שחקני הקבוצה, שלא האמינו כי זה הולך להיות הרכש החדש. אחד מהם אמר אז: "זה יהיה כמו החתמת ג'ואל דמאו, לא ייאמן ששחר נותן אישור למהלך הזה. בגיל כזה, פציעה אחת שלו והוא גמר את העונה. כאילו לא חושבים שני צעדים קדימה".

פאסט פורוורד. חודש וקצת אחרי הבאתו של פאס, לא רק שבמכבי חיפה יש כמה וכמה אנשים שאוכלים את הכובע, אלא החתמת הספרדי אף זיכתה את בלבול מחדש באמון המערכת. החתמה כזו שהביאה כל כך הרבה ביקורת על מכבי חיפה לא זכורה, אולם בלבול ובעיקר פאס דיברו על הדשא. מבט חטוף על הסטטיסטיקה מאז שהספרדי נחת בכפר גלים, יראה כי מתוך חמישה משחקים איתו, שמרו הירוקים על רשת נקייה בשלושה. לפני כן, מכבי חיפה עשתה זאת רק ארבע פעמים העונה. מספרד, דרך סכנין, ועד המדים הירוקים - כך הפך אברהם פאס לאחד הבלמים הטובים שנחתו בארץ ואולי לבינגו הגדול של ינואר המטורף. או בשפה ארבייטמנית: "Paz Paz and no goals will come".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אברהם פאס מכבי חיפה. ברני ארדוב
הבינגו הגדול של חלון ההעברות המטורף. אברהם פאס/ברני ארדוב
פאס, שהואשם בשיחת טלפון של מאמן הרקולס למאמנו, הכחיש כי היה מעורב ולמעשה מעולם לא הועמד לדין, אך בקיץ 2013 טענו בספרד כי נאסר עליו לשחק בליגות המקומיות

למי ששכח, או אולי לא ידע, אברהם פאס הגיע לישראל עם כתם תדמיתי. אחרי ששיחק כמעט עשור בקאדיס ואפילו טעם מהליגה הבכירה, התנסה בלה ליגה גם עם הרקולס (בתקופת דויד טרזגה) והעביר עונה בקרטחנה, הבלם ירד לליגה השלישית עם סבאדל ושמו נקשר לפרשיית מכירות משחקים בליגה השנייה. פאס, שהואשם בשיחת טלפון של מאמן הרקולס למאמנו, הכחיש כי היה מעורב ולמעשה מעולם לא הועמד לדין, אך בקיץ 2013 טענו בספרד כי נאסר עליו לשחק בליגות המקומיות ולכן יצא לראשונה להתנסות מחוץ למולדת.

בכלל, הרקולס מתחברת אצלו בעיקר לרגעים רעים. במחזור הסיום של עונת 2007/08, קאדיס ופאס פגשו את הקבוצה מאליקנטה בידיעה שרק ניצחון ישאיר אותם בליגה. בדקה האחרונה של המשחק קיבלה קאדיס פנדל ומי אם לא פאס ניגש לנקודה הלבנה. הוא בעט לקורה. חבריו ושחקני הרקולס ניסו לנחמו, אך ללא הואיל. פאס נותר שרוע על כר הדשא, וכשקם לא יכול היה לעצור את הדמעות. שנה ושלושה חודשים לאחר מכן, כשקאדיס חזרה לליגה השנייה והתכוננה למפגש מול הרקולס, אשר דווקא אליה עבר פאס, הודה הבלם: "במשך חודש לא יצאתי מהבית בגלל הפנדל הזה". מאז, אגב, הוא לא ניגש שוב לנקודה הלבנה.

הפנדל שאברהם פאס לא יכול לשכוח

"אברהם מקצוען ברמות אחרות", קובע גורם בסכנין. "גם במקרה הזה שהוא רב עם גיא, וגיא צדק במאה אחוז, אברהם כעס על דבר אחד - שזה הודלף לתקשורת. הוא אמר שזה לא יכול לקרות במקום אחר"

אז בקיץ 2013, כאמור, פאס יצא את גבולות ספרד. היעד: ישראל. וליתר דיוק: סכנין. כדי ללמוד קצת יותר על המעמד הרם אליו הגיע פאס במועדון, כדאי לחזור אל הקיץ האחרון. כזכור, פאס הוא השריד האחרון מבין שבעה ספרדים שהגיעו בעונה שעברה לסכנין. עוד בעונה שעברה ייעץ הבלם להנהלת סכנין, אך לפני תחילת העונה, כך על פי שחקנים בקבוצה, פאס כבר הועלה בדרגה והחל להיות מעורב בהחלטות החשובות של המועדון. לאחר שמאמן הכושר המיתולוגי יורם רוזנברג קיבל הודעה על סיום דרכו במועדון, פאס קיבל טלפון מעניין. אחד מאנשי ההנהלה הבכירים ביקש את חוות דעתו באשר להבאת מאמן כושר זר. "יש בהנהלה כאלה שחשבו שצריך להביא מאמן כושר זר", נאמר לבלם באותה שיחה, "והמנכ"ל חאלד (דוכי) קאסום עם הקשרים שלו בספרד חשב שאפשר להביא משם מישהו כזה, מה אתה אומר?". פאס המליץ בחום על חואן קרלוס ולפי גורמים במועדון היה פקטור מרכזי בהגעתו.

אם תשאלו את הנהלת סכנין או את הצוות המקצועי, את הסיפור הבא הם בוודאי יכחישו בתוקף. כאשר החליטו בסכנין לפטר את גיא לוי, מחליף עדיין לא היה. מאמן הכושר חואן קרלוס הוא זה שנבחר להעביר את המשחק נגד הפועל רעננה על הקווים בתור מאמן זמני, אך היחסים בינו לבין פאס היו כאמור כל כך הדוקים עד ששחקני המועדון מוכנים להישבע עד היום כי הבלם הספרדי הוא זה שהחליט על ההרכב הפותח ולמעשה שימש כמאמן בפועל באותו שבוע.

בכלל, בסכנין מספרים שמאמן הכושר והבלם היו צמודים במיוחד, ולפי תחושות השחקנים פאס לחש לא פעם על אוזנו של חואן קרלוס וייעץ לו בעניינים מקצועיים. כאמור. מי שלא אהב כל כך את ההתנהלות הזו היה גיא לוי, שבמקרה אחד אף התעמת עם פאס לאחר שלטענתו לא מילא אחר ההוראות המקצועיות שלו. אחרי ששמע את הטענות של המאמן, הבלם נטש את האימון ועמד לוועדת משמעת שבה הוחלט כי עליו להזמין את כל הקבוצה לארוחה. "אברהם מקצוען ברמות אחרות", קובע גורם בהנהלת סכנין. "גם במקרה הזה שהוא רב עם גיא, וגיא צדק במאה אחוז, הוא (אברהם) כעס על דבר אחד - שזה הודלף לתקשורת. הוא אמר שזה לא יכול לקרות במקום אחר".

ועדיין, עד לפעם הראשונה בה לבש ירוק, פאס נותר מחוץ לרדאר התקשורתי. הוא תמיד נחשב לרכש מצוין של הקבוצה מהמגזר, אך לא קיבל יותר מידי תשבוחות ברמה הארצית. אולם דברים שרואים מכאן, לא רואים משם. הסיפור הזה הוא רק תמצית מהדומיננטיות של פאס בסכנין.

מארק פרננדס חורחה אלונסו כריסטיאן הידאלגו אברהם פאס בני סכנין. ברני ארדוב
מכל החבורה הספרדית של סכנין, רק הוא החזיק מעמד והפך לדמות דומיננטית במועדון. אברהם פאס, מימין, עם כריסטיאן הידאלגו, חורחה אלונסו ומארק פרננדס/ברני ארדוב
אלי כהן: "השחרור של פאס זו אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי. הוא שחקן מצוין, מקצוען אמיתי. כל היום הוא בחדר כושר. הוא שומר על עצמו ברמות שלא רואים כל יום, בטח לא בארץ. יש לו גוף של שחקן בן 25"

אם נוציא את העימות הזה בין פאס ללוי, הספרדי היה אהוב בסכנין על כל הגורמים וגם על השחקנים. לא מעט ויכוחים היו בהנהלת המועדון אם לשחררו לחיפה, והפרידה ממנו לא נעשתה בלב שלם. "אברהם טיפוס חיובי מאוד", מפרגן אחד משחקני הבית בסכנין. "הוא מקצוען אמיתי, כזה שאוהב סדר. היה לו מעמד גבוה פה בסכנין וכולם ידעו את זה. הרבה אנשים מההנהלה התנגדו מאוד שהוא יעזוב כי חשבו שמלבד הפן המקצועי הוא גם תורם רבות בכל הנוגע לשקט, לביטחון ולניסיון בקבוצה. מכבי חיפה הרוויחה שחקן גדול ואישיות לא פחות גדולה".

"השחרור של פאס זו אחת ההחלטות הקשות שהייתי צריך לקבל", מודה אלי כהן, מאמן בני סכנין. "הוא שחקן מצוין, מקצוען אמיתי. כל היום הוא בחדר כושר. הוא שומר על עצמו ברמות שלא רואים כל יום, בטח לא בארץ. יש לו גוף של שחקן בן 25. ידעתי שיש לי מחליפים טובים. אולי לא באותה רמה, אבל בתוספת השחקנים שהגיעו הסקתי שבסוף זה ישתלם לי. אני שמח ששני הצדדים יצאו נשכרים מזה. השאלה אם חיפה צריכה להחתים אותו לעונה הבאה היא רק בגלל הגיל שלו. אני אומר שאין אחד שיכול לנחש את הגיל שלו על פי המראה. בכל מבחן כושר שיעשו לו יתקבלו תוצאות של שחקן בן 20 פלוס. הוא לא עבר פציעות בקריירה ואם היום אני במכבי חיפה, אני מחתים אותו בשקט לעוד כמה שנים".

אם בחיפה נדהמו תחילה מהבקשה של בלבול להעביר את פאס, אחרי שחזו בספרדי בפעולה התדהמה רק התעצמה. במועדון מספרים על שחקן שקט, מקצוען אמיתי וכזה שמאמן את עצמו מעבר לשעות של הקבוצה. יתרה מכך, במועדון טוענים כי מבחינה גופנית ופיזית הוא כמו שחקן בשנות העשרים לחייו והוא בקלות יכול לשחק עוד כמה שנים. "זה מצחיק לדבר על זה עכשיו, אבל אם איכשהו נגיע לאירופה בעונה הבאה, מבחינה פיזית פאס יכול לעמוד בשני משחקים בשבוע", טען גורם במועדון. "הוא ילד נצחי כזה. הוא שמור למופת ושומר על עצמו ברמה הכי גבוהה של מקצוענות. יש לו שקט כזה והוא מקרין ביטחון. קשה לדבר על העונה הבאה כרגע, אבל אם הוא ימשיך ככה עד סוף העונה אין סיבה שלא יחתימו אותו לעונה נוספת".

אלון חרזי, שבעצמו שיחק בהרכב של מכבי חיפה באמצע העשור הרביעי לחייו, מסכם: "ההחלטה אם פאס ימשיך בקבוצה מורכבת מכמה דברים. בארץ אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך וזה לפעמים פוגע במחשבה לטווח ארוך. פאס הוא בלם מצוין. הדבר הבולט שהביא איתו לחיפה זה השקט והביטחון. הוא חזק, בעל מיקום מצוין והוא ודגני מאוד מזכירים אחד את השני במשחק, רק שלו יש את יתרון הניסיון. גם אני שיחקתי בגילו והרגשתי מצוין מבחינה פיזית. הוא עושה רושם של מקצוען, אבל במכבי חיפה יצטרכו לקחת בחשבון שהוא יכול לשחק בערך 28 משחקים בעונה, כך שלא בטוח שיוכל לעמוד בקצב של שני משחקים בשבוע אם הקבוצה תגיע לאירופה. הגיל הוא כן פקטור, במיוחד אם ייפצע. אם הוא ישמור על יציבות עד תום העונה, אני לא רואה סיבה שלא ימשיך במועדון. רק אם חיפה תמצא מישהו לבנות עליו את ההגנה לשנים הבאות, היא צריכה לחשוב על שחרור שלו. זה אולי השיקול היחידי וגם במצב הזה אפשר להשאירו כבלם שלישי. את ההחלטה הזו יהיה נכון לקבל רק סמוך לסיום העונה".

שחקני מכבי חיפה יוסי בניון, אברהם פאס. אדריאן הרבשטיין
ימשיכו יחד עוד עונה? אברהם פאס עם הקפטן יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully